Pony voor de slacht weggekocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Pony voor de slacht weggekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 13:32

Hmm, ik impulsief?? Welnee Haha!
Ik ben sinds vandaag de eigenaresse van een (halve) pony, Candy.

Mijn vriendin (eigenaresse van bruun) en ik hebben een pony voor de slacht weggekocht.
Het is een 30+er met jarenlange trouwe dienst op de manege. Ze liep tot zaterdag nog gewoon in de lessen mee, maar die dag kreeg ze een lichte koliekaanval. Ze is moe, heel moe. Maar de slacht vonden we beiden geen goed idee. Zeker nu niet, ze is zo moe, ze wil gewoon liggen. Dus vervoeren was volgens ons echt niet te doen. De trailer was al onderweg, dus we moesten op dat moment beslissen.

De manege eigenaar deed ons een heel mooi voorstel, we mochten haar voor weinig kopen (helft van de slachtprijs ongeveer) plus de rest van de maand staat ze nog gratis. Daarom denken we dat de manege eigenaar er ook wel vertrouwen in heeft dat ze opknapt. Hij kan geen pony met een onzekere toekomst laten staan, zeker geen van 30 jaar, maar dit aanbod zegt ons toch wel dat hij het beestje ook liever wil laten leven.

Of we er goed aan gedaan hebben moet nog blijken. We hebben absoluut niet het idee dat ze lijdt, ze keek best vrolijk uit haar ogen, maar ze is hartstikke moe. Wanneer we denken dat ze toch pijn heeft gaat ze alsnog direct weg. We willen de veearts deze week laten komen om haar tanden te vijlen en haar na te laten kijken of er toch niet iets pijnlijk is.

Ik ben wel vaker impulsief, maar ik hoop toch dat deze beslissing de juiste is. Ik ga vanmiddag weer bij haar kijken en voorlopig maar een keer of 3 per dag heen. Als het fout gaat wil ik daar direct een einde aan maken.
Help me duimen!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:34

Wat een mooi gebaar zeg!
Heel veel plezier van je oude besje Lachen

Hevonen

Berichten: 5617
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:36

Geweldig!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:37

Wat tof van je!! Ik zal zeker duimen!!

Ik wou dat ik zulke acties kon doen, maar heb t geld en de ruimte niet Boos!

Een reddende engel!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:41

Het kan maanden duren voordat een pony helemaal hersteld is van zo'n flinke koliek aanval. Zeker als de pony al zo oud is, houd daar wel rekening mee. Verder is et id een heel mooi gebaa van jullie en de manegeeigenaar; veel sterkte en succes! ( n natuulijk ook plezier met juli nieuwe aanwinst!)

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:08

Hele mooie actie lis.
Die pony zal jullie er heel dankbaar om zijn. Straks lekker de wei in en van haar pensioen gaan genieten.

En we willen wel foto's zien he

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:44

OK dan! Waren er maar meer die zo'n gebaar konden maken, echt toppie. Ik vind zowiezo dat manegepaarden wel een rustige oude dag verdienen tenslotte hebben we er bijna allemaal wel op leren rijden. Hopelijk kunnen jullie nog een behoorlijke tijd genieten van dit oudje.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:31

Super! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:37

Jeetje, hartstikke goed en hartverwarmend dat jullie dit doen voor haar.. .
Hoop dat ze er bovenop komt ,zodat ze nog wat jaartjes kan en mag genieten van d,r welverdiende rust.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:46

Heel goed van jullie hoor! Toppie! En gelukkig ben je je er ook van bewust dat het best mogelijk is dat het voor het dier straks toch het beste kan zijn om er een einde aan te maken.
Echter hopelijk knapt ie mooi op en kan ie nog van een heerlijk relaxte oude dag genieten. Super van jullie!

Hinnik2
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:58

Toevallig maar ook ik heb vandaag een manegepaardje gered van de slacht. Ik doe dit nu al denk ik een 7-tal jaar en dit is nummer 8 dat we redden. Ik doe dit samen met een vriendin. Het zijn telkens paardjes die om 1 of andere reden niet meer kunnen dienen in de manege en dus eigenlijk naar de slacht zouden moeten. We zoeken dan een goeie thuis voor hun bij ofwel dierenoraginsaties ofwel paticulieren die we kennen en die een gezelschapspaard zoeken. Houden doen we ze niet. Het is ongeveer 1 per jaar dat we zo redden en dat zou toch wel wat teveel zijn om zelf te houden. Deze staat nu even bij mij tot we een nieuwe thuis gevonden hebben. En dan staat nummer 9 al te wachten. Die gaat eind maart weg en daarvoor hebben we wel al een plaatsje gevonden. Ik vind dit fijn om te doen en het geeft een super goed gevoel.
Nog een proficiat met je nieuwe aanwinst en je nobele daad en veel geluk ermee. OK dan!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:01

OK dan! toppie allebei !

Ik wou dat ik zoiets kon doen... Scheve mond

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 17:04

Bedankt voor de lieve reacties. Ik twijfel nog steeds wel heel erg of ik er wel goed aan gedaan heb. Maar als ik het niet gedaan had, had ik natuurlijk eeuwig getwijfeld of ik het juist wel had moeten doen.. Scheve mond

Ik ben net weer even bij haar geweest, heb een klein stukje gewandeld buiten en de heenweg ging traag, maar de terugweg ging heel hard Haha! Ze heeft ook wat gras gegeten en dat is fijn, want ze eet verder weinig. Helaas kwam dat gras er in proppen weer uit en dat betekent dus dat ze wrs haken heeft. Ik hoor ook weinig activiteit in haar buik en ze poept weinig (maar goed, ze eet dus ook weinig). Toch lijkt ze niet lusteloos. Ze drinkt gelukkig wel. Vanavond maar weer even kijken..

Morgenvroeg komt de veearts. Ik ben benieuwd wat die zegt. Als die ons aanraadt er een einde aan te maken, doen we dat zeker.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:05

Wat een OK dan! actie!!!!! Ik hoop dat ze bij jullie nog lekker van haar oude dag kan genieten en ik help zeker met duimen dat ze nog lang en gezond gelukkig bij jullie mag zijn *LOL*

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:29

Goed gedaan!
Prachtig om zoiets te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:42

hartstikke goed! vertel je dan morgen wel hoe het is gegaan?? ik ben wel nieuwsgierig namelijk!..

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:54

Echt hartstikke goed dat jullie die pony hebben gekocht, als ze tenminste niet lijd dan is er geen andere keus maar nu echt super Lachen groetjes Sanne

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:56

he wat fijn voor de pony (pony van manege veeningen??) hopen dat het allemaal wat beter lijkt te gaan

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:59

Super actie, en ik hoop voor je dat ze weer opknapt. Hou je ons op de hoogte?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:17

Super, er zouden meer mensen moeten zjin die dat soort dingen doen Lachen Ik duim voor je !

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:20

Geweldig! Ik ga voor jullue duimen dat alles nog goed komt!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:28

Goed gedaan OK dan!
Ik hoop ook dat het helemaal goed komt en dat jullie het beestje een rustige oude dag kunnen geven

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:37

Super actie!!

Heb het een jaar of 8 geleden zelf ook gedaan bijna hetzelfde verhaal pony van 28 jaar gekocht die na jarenlang haar lesjes had gelopen naar de slacht zou gaan en die heb ik pas afgelopen zomer naar de eeuwige groene weide gebracht Verdrietig !! Had haar gekocht met het idee dat ze nog een fijne tijd zou hebben na 15 jaar trouwe dienst maar dat werden nog heeeeeel wat jaartjes!!! Pony idd door de dierenarts na laten kijken en een tandartsje Haha! doet ook wonderen mijn ervaring is dat een manege eigenaar daar toch nooit aan begint en voor de pony gaat er een nieuwe wereld open!!! Heel veel succes OK dan! en heb er alle vertrouwen in dat jullie samen nog wel eventjes van dit ponietje gaan genieten en zij van jullie natuurlijk!!!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:11

Fijn dat er zulke mensen zijn die het beste met zo'n diertje voor hebben, maar bedenk je wel dat als ze eenmaal zo oud zijn je wel op onkosten gejaagd kan worden.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:12

Geweldige actie !!!
Ik duim voor jullie dat het allemaal goed afloopt als de veearts geweest is en dat ze nog lekker van der ouwe dag kan genieten.