vind het zielig, wat moet ik doen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

vind het zielig, wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 13:20

Hoi hoi
Mijn vriendin heeft een tinker(staat te koop!)En nu wou ze als tara verkocht is bij mij komen verzorgen(dan heeft ze geen verplichtingen en als ze geen tijd heeft ben ik er nog:))
Dit vind ik heel leuk net als vroeger samen verzorgen, alleen ik vind haar tinker zo zielig .
Ze doet er nix meer mee is al 3 weken niet geweest (staat heel dag op de wei apart van de rest ) als ik vraag hoe doe je dat dan met tara ,dan is haar antwoord: ooh ze gaat toch weg.
Maar ik vind het zo zielig en ik dacht haar snel een nieuw baasje te geven,maar dat is moeilijk als er niemand reageerd!
Ik wil het wel zeggen maar dan krijgen we weer ruzie enzo , ik heb oook met de staleigenaar afgesproken dat ik van de week lekker kom poetsen en haar losgooi in de bak.

Wat vinden jullie dat ik moet doen?? ik weet het niet en het is zo zielig....
3 weken op de wei apart van de rest en alleeen maar eten eten eten en geen baasje te zien

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:23

3 weken niks meer eraan gedaan Bloos!
Zo ga je toch niet met een paard om?!
Ik hoop dat dat paard snel een ander goed baasje krijgt!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:25

Als ze al niet naar haar eigen pony omkijkt, zou ik haar ook niet als verzorgster bij mijn paard hoeven.
Dit is geen instelling als je met dieren omgaat.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:26

ja..idd maar is er dan niemand die haar daar op wijst,zelfs geen ouders ofzo Verward Scheve mond

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 13:34

Het zijn niet mijn paarden die ze ook wil verzorgen en als ze niet komt is het niet erg ik en de eigenaar komen vaak er is altijd wel iemand.
Haar ouders ,weet ik niet of ze er wat van zeggen.
Ze heeft er wel altijd naar omgekeken "maar nu staat ze toch te koop" zo denkt ze.
Ik vind het ook zielig en ben het er niet mee eens , daarom heb ik haar hier al te koop gezet maat niemand reageerd ,terwijl het een schatje is.
Maar ik hoorde van de mensen op stal dat ze bij de verkoop ook zlef het paard afkraakt( hij is niet te berijden enzo ,slaat nergens op ik reed er ook altijd op en ik ben een redelijke poeperd)
Dus ik snap er niks van maar ik ga van de week lekker het beestje wat aandacht geven.
En elke dag hoop ik dat er iemand is die haar wil kopen , ze is niet zo erg als ze zegt....

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:39

Het is dan maar goed dat ze heeft besloten om haar paard te verkopen. Mijn ouders zouden dit niet accepteren en hadden me zelfs verplicht laten gaan.
Het is schandalig dat zo iemand zo haar pony verkoopt. Het komt vaker voor.

Geef jij dat beessie maar lekker aandacht en verder veel knuffelen ej!!

Ook van mij!

Tamara

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:47

Misscchien moest je haar eens uitleggen dat als ze haar Tinker wil verkopen, het weleens wil helpen als het dier er schoon, goed verzorgd èn in een redelijke conditie bijstaat. Als ze dat zelf niet kan of wil (misschien komt ze niet omdat ze het er eigenlijk heel moeilijk meeheeft!!), dan zou iemand anders dat kunnen doen voor haar. Op deze manier wordt niemand er wijzer van, het paard al helemaal niet

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 13:49

Dat is het probleem, zij is niet het type meisje om te vertellen wat ze moet doen......

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:30

sorry maar als je zo met je eigen paardje omgaat!!! nou dan kom je er bij mij ook niet meer in, Hij gaat toch weg!! zo ga je niet met dieren om. Op die manier krijg je je paard ook niet verkocht, stel dat er mensen komen kijken, dan zien zo,n zielig hoopje paard helemaal in zijn eentje.

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:45

Sneu en onrechtvaardig tegenover zo,n paardje.. ,je zou zeggen,die is geen paard waard.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:05

Ik vind het ook sneu voor het paard.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat ze het zo erg vindt dat het paard weggaat, dat ze de "confrontatie" niet aandurft ?
Uiteraard is het nog geen reden om je paard zomaar aan z'n lot over te laten, maar het zou wel verklaren waarom ze zo doet.
Misschien kun je aanbieden om samen bij het paard langs te gaan ?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:10

Ja idd zielig voor het paard, je laat je paard toch niet 3 weken staan en kijkt er niet meer naar om Boos! Boos!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:28

Dit is geen manier om met dieren om te gaan !! Ik kan hier zo boos om worden. Boos! Zij is geen dier waard !!!
Ik hoop dat Tara snel een nieuw baasje krijgt die wel weet hoe het hoort
Ik zou haar trouwens ook niet als verzorgster willen als ze er zo makkelijk over denkt .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:39

bakkie schreef:
Dat is het probleem, zij is niet het type meisje om te vertellen wat ze moet doen......


In dat geval zou ik haar ook niet als verzorgster willen hebben.
Afgezien van het feit dat ze nu al drie weken niet naar haar eingen paard heeft omgekeken (te koop of niet te koop, het kan nog een hele tijd duren voordat die verkocht is, helemaal in de tegenwoordige tijd) , hoort een bijrijder/verzorgster ten allen tijde ontvankelijk te zijn voor kritiek, en moet je er mee kunnen praten.

Iemand die daar niet bereid toe is, mag niet met zijn tengels aan mijn paard komen.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:52

Zij is mijn verzorgster niet de jafjes zijn niet van mij ik verzorg ze ,
dus als ze niet komt heb ik gewoon lekker veel te doen en dat heb ik tot nu toe ook al gedaan dat is dus niet erg dan heb iok liever dat ze verzorgt als dat ze zoals nu doet....

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:00

Arm paard.
Ik ben het met cassidy eens en dan moet je dta eens tegen de eigenaar van die verzorgpaardje zeggen en dan hopen dat ze haar ook niet wil als verzorgster die is geen paar dwaard arm beest!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:38

Bakkie, hoe wil jij in hemelsnaam afspraken met haar gaan maken als je niet met haar kunt praten? Ik zou de verzorgpaardjes gewoon alleen doen, dan weet je namelijk zeker dat ze goed verzorgd worden. Het is wel gezelliger met zijn tweetjes, maar op het moment dat jij er van uitgaat dat zij ze doet, en ze doet ze niet, kom jij ook in de problemen.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:53

zo'n meisje had ik ook .. een vriendin.. die ook een pony had maar nie naar omkeek.. so sielig en hij werd alleen maar schuweer... gelukkig is het ponytje verkocht en maakt hij het goed en dat meisje.. oh die heeft al zoveel pony's gehad en verkocht... en in de steek gelaten (die pony's) en nu wil ze geen pony meer.. ben ik ff blij maareh.. mijn zusje heeft toen aan haar gevraagt om op die pony('s) te rijden en dat mocht zo kwamen ze gelukkig (de ponies ) uit hun stalletje en konden ze hun energie kwijt.. vraag ook aan je vriendin of je is op haar paardje mag rijden.. niet meteen als ze eraan komt.. gewoon eerst lekker kletsen met haar enzow.. en dan gewoon voorzichtig vragen

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:24

Dit kan gewoon niet! Boos!
Maar het is ook niet echt een oplossing denk ik dat jij haar pony ondertussen gaat verzorgen omdat je al verzorgpaarden hebt.....

Ik zou tog een ruzie riskeren.....ik denk dat als je het haar op een gewone manier uitlegd en verteld dat je het zielig vind en dat haar pony toch beter verdiend totdat hij verkocht is.....dat ze misschien eerst wel boos is maar ik denk dat ze er dan wel over na gaat denken en dat ze het later dan wel zal snappen.....

Maar ik vind dat je zulke dingen gewoon moet kunnen zeggen als je echte vrienden bent..... Verward

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:40

mischien moet je nogmaals die advertentie hier plaatsen
of zet de link van de advertentie hier
zodat mensen nog eens kunnen kijken en wie weet
maar je hebt gelijk dat het echt te zielig is
vind het echt niet kunnen

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 20:52

Heey , het gaat al beter denk ik
ik zag haar toenet buitenrijden en ze kwam nog even , en ik heb gewoon gezegd dat ze nu wel goed bezig is als ze het nog maar even volhoudt tot ze weg is omdat het anders best zielig is ...
Maar ze was weer lekker aan het rijden

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:56

heey
ik zou proberen haar toch te vertellen dat het niet goed is waar ze mee bezig is als je probeert het uit te leggen..dat ze goed voor haar paard moet zorgen ook al gaat hij weg is dat wel zo normaal toch?! als zij boos wordt op jou omdat jij iets wil vertellena over nu nog har paard dat ze daar beter voor moet zorgen dan is ze niet helemaal redelijk bezig en is zij geen paard waard..het kan een aardi meisje zijn maar ik zou toch proberren haar het te vertellen (of evt. haar ouders) veel succes ermee kus sandra

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:49

Het is schandalig dat iemand zo met een paard omgaat. Kanme weinig schelen wat ouders ervan zeggen, je moet zelf in de gaten hebben dat je zo niet met een beest om kan gaan. Mijn raad: als jij zelf genoeg tijd hebt, zorg er dan zelf nog een paar weekjes voor! Ze is heel alleen en misschien wordt ze daar wel agressief van, dat kan best! Dus als je wil, verzorg haar, vertroetel haar. Ik denk dat het paard het weinig kan schelen wie het doet, als iemand het maar doet. Succes ermee!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:19

da jij dat nog zolang toelaat zeg, als je het zielig vind, dan zeg je der toch wat van...
wat maakt zo`n ruzie nou uit zeg!!
het gaat wel om een levend dier hoor!!
je staat hier met iets te spelen, dat ook een hart een ziel heeft, en jij staat er maar een beetje dat meisje te verdedigen, ze rijdt OPEENS buiten, en jij vindt het goed gaan??
zie het nou toch is goed zeg, alleen als ZIJ zin heeft, wordt die pony maar even gepakt, en bereden??
bel of ga langs bij der ouders zeg..
dit is gewoon dierenmishandeling..
er wordt alleen door andere naar het dier omgekeken, en pas als zij zin heeft, wordt het opeens opgetuigd, en bereden!!
je moet er echt wat aan doen hoor.. dit kan echt niet langer zo!!!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:49

Hoihoi,

ik kan echt lachen om die reacties hier... Wordt een paard alleen goed verzorgd als 'ie bereden wordt Verward Het beestje staat hele dagen vrij op een grote groene wei, gaat 's avonds op stal, krijgt netjes z'n eten en z'n drinken... Zo'n paardje moet je inderdaad enorme poetsbeurten gaan geven ja, dan weet je zeker dat ze ziek wordt. En een paard is er duidelijk voor gemaakt om elke dag bereden te worden, anders is 'ie niet gelukkig... Tsss...

Ik denk dat véél paardjes voor zo'n leven zouden tekenen!

Maak je liever druk om die paardjes die 23 uur per dag in een box staan en 1 uur per dag braaf rondjes door een binnenbak moeten kuieren en vooral geen huppeltje verkeerd mogen maken. Dat is namelijk níet waar een paard voor gemaakt is, maar dat schijnt in jullie ogen wél oké te zijn?

Wow!