Nooit meer te paard??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Nooit meer te paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:02

Zojuist kwam er hier voor mijn raam een stoetje ponyruiters voorbij, die volgens mij richting ponyclub reden.. En dan heb ik echt de balen..

Ik reed 4 jarige ruin en dat ging op het laatst echt super. In het begin had ik moeite met hem (hij is 1.80m en BEREsterk), maar naderhand ging het echt stukken beter, we hadden privéles, we gingen naar de clubles.. TOT ik dus ontzettende pijn aan mijn armen kreeg. Poetsen ging amper meer..als ik had gepoetst kon ik amper meer rijden. Rijden ging super slecht. Ik zat vaak met tranen in mijn ogen op het paard, omdat het gewoon zo'n pijn deed (en hij was al ontzettend sterk ook nog)..
Toen naar de dokter..toch blijven rijden. Als iemand anders hem poetste, kon ik in ieder geval nog een kwartiertje redelijk rijden. Het werd alleen steeds erger. Daarna besefte ik dat het rijden er dan ook écht niet op vooruit ging.. Hij liep gewoon met me weg, ik had geen 'macht' meer.
Via de dokter kwam ik in het ziekenhuis terecht, en daar werd me verteld dat ik maar moest stoppen met paardrijden én met mijn werk (weekendbaan). Nu vele onderzoeken en gedoe verder is eruit gekomen dat ik waarschijnlijk lijdt aan een hele zeldzame spier-stofwisselingsziekte, die dus echt amper voorkomt.
Het kan dus heel goed zijn dat het doek wat paarden betreft voor mij voorgoed is gevallen. Als het is wat ze denken kan ik nooit meer rijden zonder pijn..dus nooit meer rijden.. Boos!
Ik kan er zo goed mee omgaan (heb gelukkig nog vele andere dingen naast het paardrijden), maar toch..als er dan zo'n ruitertjes langskomen, dan steekt dat me toch wel.. Scheve mond
Moest het ff kwijt weer.. Boos!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......



Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:12

Cheveyo schreef:
Wat zijn je klachten dan Misja, wat voel je?


Nou, toen voelde ik enorme pijn in mijn onderarmen, dat door trok tot mijn schouders, mijn nek, en mijn hoofd.. Die pijn was constant. Ik had dove stijve vingers, pijn in mijn handen etc.
Nu is die pijn er niet meer constant zo hevig, maar komt ie met aanvallen. Steken, krampen, en zeurende steken. Soms is een kramp ZO hevig dat mijn vingers ook krampen, en dat datgene dat ik in mijn handen heb de kamer doorvliegt. Die steken zijn echt soms zo misselijkmakend hevig dat ik even moet gaan zitten omdat het me begint te duizelen. Daarbij kreeg ik steken op borsthoogte, rond de hartstreek, en dat heeft daar dus waarschijnlijk ook mee te maken.
Een kramp komt zo plotseling, ik voel hem niet aankomen, en ik vouw dan echt dubbel van de hevigheid waarmee dat op komt zetten (krampen en steken in mijn arm dus). Ik heb dan ook al menig voorwerp kapot laten vallen.. Bloos!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:18

moowsy schreef:
wat vreselijk vervelend...is er niks tegen te doen?
in ieder geval heel veel sterkte.


Er zijn medicijnen, maar dat is datzelfde spul dat sporters als doping gebruiken. Dat mag je dus niet constant gebruiken.
En er is niks ana te doen. Ik word binnenkort geopereerd, dan gaan ze een stuk spier uit mijn arm (en eventueel nek) halen, dan kunnen ze in ieder geval wat meer zien.
Als ik ermee rond blijf lopen, wordt het alleen maar erger..dus toch maar luisteren naar meneer de neuroloog..
Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:41

Cheveyo schreef:
hoe heet die eventuele ziekte?


Een hele lange Latijnse naam..die heb ik niet onthouden. Weet alleen dat het een stofwisselingsziekte is. maarre..dat jij dezelfde klachten hebt wil niet zeggen dat je hetzelfde hebt.. Mijn klachten kwamen namelijk precies overeen met een aandoening aan de zenuwen (tunnelsyndroom e.d.), dus diagnoses stellen bij jezelf lijkt me vrij zinloos.. laat dat maar liever over aan de mensen in het z'huis.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:42

lovergirl schreef:
kan je er ook net aan geholpen worden dan?


Nope..het is gewoon iets wat er altijd is, zeg maar.
Of ze moeten al mijn spieren eruit halen, maar dat lijkt me ook niet echt te doen.. Knipoog Knipoog

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:48

dutske schreef:
maar kunnen ze gee spiertransplantaties doen?
of is dat geen optie?


Die stofwis. ziekte zit in je spieren, dus in AL je spieren..
Of bedoel je dat ik de spieren van iemand anders zou krijgen?? Ik ga er toch stiekem vanuit dat dat niet kan.. dan zouden ze AL mijn spieren moeten vervangen, en het hart is ook een spier? Dat lijkt me beetje erg waanzinnig..
Bovendien is de ziekte niet levensbedreigend, het is enkel de pijn die ermee gepaard gaat..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:49

lovergirl schreef:
wat erg zeg.
kabn je nou helemaal niets meer doen wat zwaar is?


Ik kan zelf wel goed voelen wat ik wel en niet kan, dat scheelt. Het is ook de ene dag voor de andere. Bij wijze van kan ik vandaag de printer 3 seconden optillen, en morgen niet eens zelf mijn tanden poetsen. Maar een tijdje kracht zetten aan één stuk wordt al moeilijker ja.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:56

Cheveyo"]
[quote="Misja"][quote="Cheveyo schreef:
hoe heet die eventuele ziekte?


Een hele lange Latijnse naam..die heb ik niet onthouden. Weet alleen dat het een stofwisselingsziekte is. maarre..dat jij dezelfde klachten hebt wil niet zeggen dat je hetzelfde hebt.. Mijn klachten kwamen namelijk precies overeen met een aandoening aan de zenuwen (tunnelsyndroom e.d.), dus diagnoses stellen bij jezelf lijkt me vrij zinloos.. laat dat maar liever over aan de mensen in het z'huis.
[/quote]

het gaat er niet om dat ik een diagnose stel bij me zelf dat kan ook niet, ik bedoel ermee te zeggen dat mijn klachten overeenkomst hebben. Ze kunnen bij mij niets vinden en misschien kan ik ze een richting opsturen. Ik wil namelijk dat het opgelost wordt en als ik daar mee kan helpen dan is dat alleen voor mezelf, het gaat tenslotte om mijn eigen lichaam.
[/quote]

Mag ik vragen bij welke arts je bent geweest (neuroloog?) en wat voor onderzoeken ze gedaan hebben dan? (Als je t wil vertellen?)
Mijn huisarts zei tegen mij toen ik bij hem aankwam dat ik het maar een paar maanden aan moest kijken. Heb toch gezeurd voor een doorverwijzing, en die ook gekregen. Neuroloog ging meteen hard aan het werk en liet allerlei onderzoeken op mij los. Heb wel geluk met die man, want hij doet er echt alles aan mij te helpen. Hij heeft me nu doorverwezen naar een academisch z'huis voor die operatie (en alles binnen een kort tijdsbestek: die onderzoeken, uitslagen etc).
Wat zegt je huiarts dan? Tennisarm? Tunnelsyndroom?

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 14:24

Nou, het scheelt dat ik, toen ik vorig jaar op mezelf woonde, nog geen last ervan had. Nu woon ik weer terug thuis, dus ik hoef niet het hele huishouden te doen godzijdank. Ik werkte dus wel in een hotel, huishoudelijke dienst. Dat ging gewoon niet meer. Kon op een gegeven moment niet eens meer een stapeltje dekbedden optillen.. Scheve mond
Maarre..slokdarm? Zoiets noemde mijn huisarts ook als mogelijkheden.. Ik ben echt dolblij dat ik eindelijk bij deze neuroloog terecht ben gekomen, omdat er ook echt iets uitkomt.. Ik kan begrijpen dat het zooo enorm frustrerend moet zijn als ze gewoon niks vinden..?..
Kunnen ze ook niks vinden in het bloed??
En wat raar dat je niet meteen bij een neuroloog terecht bent gekomen?

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 14:35

dutske schreef:
Misja: ja dat bedoeldie ik, transplantaties van de spieren, dat kan al hoot
en e hart is ook een spier, inderdaad, maar hartransplantaties kunnen ook
de zeikte zit inderdaad in al uw spieren, maar momenteel heb je last van je arm/schouder/nekspieren, en als ze die spieren eventueel kunnen vervangen zal de pijn misschien minder erg worden of misschien zelfs stoppen
ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk dat dat wel nog moet kunnen
veel sterkte!


Ik zie ze eerlijk gezegd nog niet al mijn spieren daar vervangen... wat een ingreep..en dat voor een niet-levemsbedreigende situatie?.. Verward
Ik geloof niet dat me dat een goed idee lijkt.. Heb er ook nog echt nooit van gehoord..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 14:45

Heej..weet je dat ik daar nog niets eens aan gedacht heb??????

Dat is zo gek nog niet......
Ik ga binnenkort maar eens informeren naar de mogelijkheden in de buurt!! Bedankt voor je tip OK dan!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:04

Het zit voornamelijk in mijn armen, maar ik heb ook veel last van mijn rug, mijn vingers, en van tijd tot tijd mijn benen. Maar mijn armen, dat is het grootste probleem inderdaad.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 23:02

droppie_18 schreef:
tjee zeg, heb dit met verbazing zitten lezen. ik heb namelijk galstenen gehad en had toen ook vreselijke pijnen, verkrampte ook bij iedere äanval". en toen dat verholpen was, had ik nog steeds pijn, wat bleek, mijn slokdarm zit 5cm in mijn maag, en door het maagzuur, kreeg ik enorme pijnen, kon ook niet paardrijden, is nu met medicijnen verholpen, ik hoop echt dat er voor jou, dat er iets gevonden word waar ze wat mee kunnen. Is mennen niet iets voor je?


Hoe kan dat dan? Van die slokdarm?? En had je dan krampen in je buik? want dat heb ik dan weer niet..
En mennen..sja..dan ben ik toch ook weer constant met mijn armen aan het werk??

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 111 bezoekers