gaan julie vaak buitenrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 17:43

ja dat wilde ik eigenlijk wel eens weten. en waar gaan julie dan heen? in het bos of naar de polder of gewoon over de straat. en gaan julie dan gewoon een beetje stappen en draven en een galopje of echt veel galoperen en lekker jakkeren. Koe Lachen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:51

élke dag,meestal stukie door het park of een rondje molen (=groot stuk gras rond een molen van 4km ofzow) Haha!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:10

Alleen maar door de straat, ik heb geen bak en het weiland is te nat.
Vindt het nu eigelijk een beetje saai worden en we zijn al plannen aan het maken om naar het bos te gaan.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:30

ongeveer 1 keer per week ga ik met haar naar buiten, soms naar het park (heel groot park met ruityerpaden enzo) of naar de delftse hout of naar de zandvlakte. na het rijden ga ik ook vaak eventjes uitstappen in het parkje.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:46

bij sira meestal 1 keer in de 2 weken en met norbert als de bak droog is in de bak en anders buitenrit!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:15

ongeveer 1 keer in de week maar ik ben er echt op uitgekeken, ik ga dan langs een weitje, waar een shet staat, in een paadje en daar kom je uit op een bosje met een verhard Boos! weggetje waar je ongeveer binnen 8 minuten weer uit bent maar je kan ook via de woonwijk terug en je kan de weg oversteken en dan op een groot voetbalveld rijden, en vanuit daar kan je weer een park (voor voetgangers) in, maar op dat voetbalveld en park ben ik nog niet geweest. ben bang dat ik dan gesnapt wordt. dan kan je nog een andere kant op (dan dat weggetje langs die shet) , weer paadjes, dan kan je een bergje op, en dan weer een bergje op en daar heb je een klein veldje en als je doorzou rijden kom je in de woonwijk gaat maar als je beneden blijft kan je nog rechte stukken rijden maar ook heuveltje op, heuveltje af, en dan kom je bij de snelweg en daar zit eeen heeel lang stuk met een hek tussen de weg waar je echt kan crossen
zonder dat park en voetbalveld kan je ongeveer 3 kwartier/ een uur bezig zijn. en als je naar het echte bos wilt, moet je een heuveltje op gaan (1 van die heuveltjes) en alsmaar rechtdoor rijden dan kom je op een weg die omhoog gaat en uiteindelijk ben je op een fietsbrug waar autos onderdoor gaan, dan meot je weer een afrit af en dan kan je of helemaal naar de ombewoonde kant gaan en daar de bossen in of je gaat via de manege via paadjes het bos in
en daar kan je uren rijden maar dat doe ik nog niet want ik mag nog niet over de fietsbrug

als ik die weggetjes rijd, doe ik meestal de terug weg daarvan galoperen en dat race stuk en voor de rest een beetje draven en grootgedeels stappen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:21

Vaak! Gipsy komt zeker zo'n 3 à 4x in de week buiten als het weer het toelaat.
Bos of hei, mogelijkheden genoeg, je hoeft echt niet steeds hetzelfde rondje te rijden.
Stap, draf, galop, afhankelijk van de kwaliteit van de bodem van het pad, gewoon afwisselen, zijn de paden goed: veel galop, zijn ze slecht: stappen.
Jakkeren is er niet bij, het moet ook voor het paard leuk blijven.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:22

Ik ga in ieder geval 1 keer in de week naar buiten voor de afwisseling. Als ik veel tijd heb rij ik naar het bos (laage vuursche/panbos/leijense bos) of ik ga via de voorveldsche polder de uithof in. Anders rij ik een rondje in een park dat op de hoek ligt. Of ik galopeer hangt ervan af hoe goed het pad is en hoe Jerai's bui is, als ze echt vreselijk gek is, zet ik haar niet in galop, want dan is ze daarna erg heet en dan is het niet meer lekker rijden. Op de weg draaf ik nooit, alleen met oversteken.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:25

een rondje door de woonwijk of een stukje verder dan gaan we naar het park en als we echt veel zin hebben om te rijden gaan we door het zegerslootgebied en daarna door het koeiengebied (in de zomer staan daar koeien vrij rond te grazen) daar kan je lekker hard crossen.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:27

Daida en Lady staan bij een manege in duin. ALs ik moet werken, lukt het niet om voor het donker wordt te rijden, dus dan rijd ik in de bak. Nu ik een maandje vrij ben Haha! ben ik geregeld buiten in duin, bos of op het strand te vinden Pling

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:29

Kun je ook nog iets anders doen dan? Mijn paard weet nauwelijks hoe een bak er van binnen uitziet. Ik heb wel de mazzel direkt an het bos te zitten. Even de brug over, bos zo veel je wilt. Twee uur, drie uur, drie dagen, geen enkel probleem. Behalve dat mijn paardje ouder wordt. Maar een mogelijk toekomstig paard krijgt hetzelfde leventje.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:48

hier in bergen kun je heerlijk rijden en je zit zo in het bos, duin of strand.Ik ga meestal 1 keer per week ff lekker het bos/duin in,maar dan zijn de paardjes ook niet meer te stoppen dus bijna altijd lekker snel door het bos heen heerlijk vind ik dat.ze gaan altijd samen wedstrijd houden zonder dat wij er iets aan doen dat is echt zo mooi gezicht Haha!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:30

Als het lekker weer is ga ik lekker de bossen in. Maar realxt rijden dat zit er voor mij nooit bij hoor. Dus (zonder dat ik het wil) veel galoperen!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:34

als ik aangespannen rij, ga ik zo'n 3 a 4 keer in de week. onder het zadel is nogal verschillend, ligt eraan hoeveel tijd ik heb!! ik doe dan gewoon alles, stappen, draven en galoperen

gr linda Lachen

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:55

Met Dennis bijna dagelijks, als m'n school dat toe laat(dat is 's middags heen kan als het licht is). Eigenlijk nooit in de bak met hem. Het is dan 'echt' trainen(voor zo ver ik hem ergens voor train). Stuk stappen, stuk draven en een stuk galoperen(het liefst zo hard mogelijk, dat vind hij het leukst, maar we kunnen ook rustig aan doen). Ik heb hem zelfs bijna helemaal langs de weg ingereden(ook wat op het pad maar meer langs de weg). Langs de weg en in het bos vind hij het leukst. In de bak is maar niets vind hij(maar moet hij wel soms).
En met Dien niet zo vaak. Daar kan ik niet in m'n eentje mee weg en het is niet lekker ontspannen rijden dan. Wel met haar naar het bos. Ong 1x in de 2 weken.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:06

ongeveer 1 keer in de 2weken,waar in het bos met alleen maar zandpaden en zandpaden met boerderijen erlangs of langs het kanaal,mooi he Party!!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:07

Huilen Huilen in die 3 kwart jaar dat ik nelson heb ben ik nog maar 1 keer met hem naar buiten geweest Huilen Huilen
en daar baal ik flink van.Ik vin het juist zo tof om buiten te rijden,vroeger deed ik het om de 2 weken.Maar ze gaan nooit Huilen Huilen Huilen

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:28

Hee Missy, join de NVVR, daar kom je mensen tegen die ook buiten rijden. Hoef je niet meer op de mensen van je stal te wachten *LOL*

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:30

Ik rijd op een manege, en daar gaan we alleen in de zomer, maar dan ook wel bijna elke x als het goed weer is.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:30

Nu rijd ik alleen in het weekend buiten(bos.duin) omdat het doordeweeks donker is.
Maar ik ben bang dat als het straks weer zomer is ik bijna iedere avond wel in het bos te vinden ben.
Ik heb de luxe van 2 paarden dus kan ik de een in de bak trainen en de ander mee naar buiten nemen. Wel om de dag wisselen natuurlijk.
Ben Felix zijn conditie weer aan het opbouwen en ik hoop in de kerstvakantie eens lekker naar het strand te kunnen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:32

Elke dag, ik moet wel geen ba in de buurt. Altijd dezelfde route door het park. Soms ga ik ook wel eens de stad in, dan vind ik een stuk gaver. Dan stap iki bijna alles helemaal. Doe ik als ik een rustig dagje wil. Lekker zonder hoofdstel en zadel naar de stad te paard. En gewoon buiten doe ik stappen draven en galopperen, tis is gewoon zn dagelijkse training

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 22:11

Nou, Paity staat bij "ikke" op stal, dus ook voor ons geldt dat we veel naar buiten gaan en meer dan genoeg afwisseling hebben. Loof- en naaldbos, weilanden, hei, vennetjes, dorpen, je zegt het maar...
Maar ik ben ook vaak in de bak te vinden, vooral nu Paity zich steeds beter gaat ontspannen. *LOL*

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:13

Citaat:
Op 2001-11-25 20:28, schreef ikke:
Hee Missy, join de NVVR, daar kom je mensen tegen die ook buiten rijden. Hoef je niet meer op de mensen van je stal te wachten *LOL*


ik hoef niet te wachten op mensen van de stal hoor.Maar de eigenaar moet mee en die gaat nooit of kan nooit.En als het we dan afspreken wordt er afgebelt Boos!
ik kan dan wel bij de NVVR gaan,maar ik mag(denk ik)niet met nelson alleen naar buiten Huilen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:42

ik ging best vaak voor mijn zomervakantie nu nog maar 3x per week waarvan opde zondag meestal wel een rit van een paar uur (vandaag ook weer lekker zonderzadel en af en toe zeker een sprintje trekken Haha! )
ik kan verschillende wegen nemen ik kan een watercreatie op of een hele lange boeren weg afrijden waar echt nooit een kip komt ik kan best veel