Barefoot

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 11:14

Ik heb gister het Barefoot testzadel gehad van Cowgirl. Zij heeft m een week getest en nu ben ik aan de beurt. Ik ga m zo meteen uitproberen, ben erg benieuwd!!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:27

Ik heb maandag voor het eerst op een Barefoot gereden. Dat zit wel heerlijk hoor!!!!! Ik wil hem zelf binnen kort ook gaan kopen(maatje inimine Lachen ).

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 17:40

Ik heb vanmorgen voor het eerst gereden en het zat meteen lekker! Het zadel ging niet schuiven en ik had gewoon normaal aangesingeld. Het lichtrijden ging ook goed, doorzitten na een paar rondjes inrijden beter dan in het begin.
Geen startproblemen dus: het zat meteen goed.
Ik had ook last van dat flapje met opstappen; het ging dubbel.
De kleur (bruin) vind ik ook leuk. Alleen de ruimte bij de schoft valt me wat tegen. Het onderste deel van wat daarboven zit, zit met klitteband aan de voorboog vast, deze klitteband zat niet goed meer vast en dus trok de singel het op de schoft (lekker onduidelijk verhaal Clown ).

Iemand mijn westernzadel nog overnemen? Dan kan ik vast de bestelling plaatsen!! Haha! *LOL* Lachen

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 15:29

Ja, vandaag weer uitvoerig getest Knipoog
Het zat weer goed en mn paardje liep ook lekker, zelfs nog een galopje eruit geperst..
Ik heb ook nog met de Barefoot gereden met Pommes, tinker van een vriendin. Ging ook super. Zij heeft een wat hogere schoft.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:38

Ze veroveren de markt wel he die Barefootjes Haha!

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:10

Ja, daar zit vast wel handel in!

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:10

(nou m'n westernzadel nog kwijt Lachen)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:39

barefoot rulezzzzzz OK dan!

fijn dat je het zo lekker vindt rijden, ik ben er ook helemaal weg van! Lovers

Welk flapje gaat er bij jullie dubbel?? de seatsaver????? Heb ik nog nooit gehad, maar ik speel vals, want ik heb er een dikke schapenvacht overheen voor warme billies *LOL* Cool

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:45

Hoor ik wel vaker , dat flapje dat dubbelgaat...is volgens mij een kennismaking-met-het-Barefoot-zadel-effect , want dat had ik met m'n eerste Torsion destijds ook een enkele keer. Nu kan ik me eerlijk gezegd nauwelijks meer voorstellen hoe ik dat voor elkaar kreeg Verward

Wel goed dat je vrijwel meteen fijn zat , en gewoon op kon stijgen.

Is de schoft een probleem vind je ? Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:27

Lijkt mij ook lekker zitten... Lachen
Veel plezier ermee!

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:03

Jij hebt duidelijk een veel betere kennismaking met het Barefootzadel gehad als ik Schijnheilig .

Ik lag er tijdens het proefrijden naast Bloos! , maar vond het wel een heel fijn zadel.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:08

Citaat:
Ik lag er tijdens het proefrijden naast


vertel, hoe kwm dat nou???

moon65
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:10

Ik heb nu vanaf de zomer een barefoot zadel en ik vind het heerlijk.
Ook Chanel loopt een stuk beter.
Veel meer vrijheid en zelfs een behoorlijke bok kan ik uitzitten.
Dus niets anders dan lof.
Chanel heeft een vreemde bouw, haar ruggegraad ligt er een beetje bovenop(karperrug)???
Dus ook met een moeilijke rug ligt het zadel prima

Peche

Berichten: 45
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: opeinde/almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:06

als ik die website zo zie lijkt het me een echt geweldig zadel,, met veel contact tussen ruiter en paard. echt gaaf, moet ik denk ik ook maar eesn uitproberen

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 09:42

smurf schreef:
Citaat:
Ik lag er tijdens het proefrijden naast


vertel, hoe kwm dat nou???


Bloos! Mijn paard was nogal druk. We hadden al meer dan een uur op het zadel gewacht en besloten maar gewoon te gaan rijden. Westernzadel erop en gaan dus. We staken net de straat over, toen die vrouw met het zadel er weer aan kwam. Goed, westernzadel er weer af, barefoot erop en daar gingen we weer. Toen ik eenmaal zat was Tiq echt helemaal aan het doordraaien, maar ik wou dat zadel toch testen. Stappen en draven ging nog wel, maar toen ging ik de galop proberen. Ik heb één galopsprong kunnen voelen (fijn zadel trouwens) en toen was het alleen nog maar bokken en steigeren. Ik lag dus op de grond en Tiq is over de weg teruggerend. Had overigens met elk zadel kunnen gebeuren (en het zou met niets verbazen als ik in een reflex de zadelknop ben gaan zoeken, want dat heb ik al eens eerder gedaan heb Verward )

Ik ben toen in de bak verder gaan testen. Fantastisch zadel, de enige reden dat we het niet gekocht hebben was om de wedstrijd-mogelijkheden open te houden.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 10:31

Clown Aaaaaaaach Haha!

Ik heb nu echt zo'n beeld voor ogen met zo'n zoekend handje die misgrijpt naar die knop voor redding *LOL* Ach gut

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:53

pmarena schreef:
:+ Aaaaaaaach Haha!

Ik heb nu echt zo'n beeld voor ogen met zo'n zoekend handje die misgrijpt naar die knop voor redding *LOL* Ach gut


Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik dat al een keer gehad, met een westernzadel. Ik reed nooit met zweep, maar moest er toen een meenemen. Pony sprong opzij, ik lag ernaast. Terwijl ik op de grond lag, dacht ik dat ik met zadel en al gevallen was. Maar toen bleek... dat ik niet de zadelknop in mijn rechterhand had, maar het zweepje.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:19

*hahah* wat grappig.....

mij is iets omgekeerds overkomen: ik had een Australian stockzadel gekocht met knop en na het eerste ritje wilde ik afstappen......

~~}>

en bleef met mijn shirt aan de knop hangen, bungelde 10 cm boven de grond aan mijn zadel en zag iedereen op stal blauw van het lachen allemaal hoeken en gaten in schieten Scheve mond ........ ik had namelijk niet veel aan onder mijn shirt...... Knipoog

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:26

smurf schreef:
*hahah* wat grappig.....

mij is iets omgekeerds overkomen: ik had een Australian stockzadel gekocht met knop en na het eerste ritje wilde ik afstappen......

~~}>

en bleef met mijn shirt aan de knop hangen, bungelde 10 cm boven de grond aan mijn zadel en zag iedereen op stal blauw van het lachen allemaal hoeken en gaten in schieten Scheve mond ........ ik had namelijk niet veel aan onder mijn shirt...... Knipoog


Oeps, heb ik ook eens gehad hoor. Mijn tweede keer op een westernzadel. Ik steeg af en hing aan mijn jas te bungelen.

Weer on-topic. e_horse, veel succes met de verkoop van je westernzadel.