Dallmer hoefschoenen voor Guinness !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Dallmer hoefschoenen voor Guinness !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 11:17

Woensdag heb ik mijn Dallmer hoefschoenen binnengekregen. Ziet er super degelijk uit, moet ik zeggen. Woensdag avond is mijn hoefsmid langs geweest en hebben we de schoenen samen netjes op maat afgesteld voor Guinness. Guinness vond het allemaal best en liep er zo op weg. Omdat ik donderdag de hele dag moest werken heb ik ze vanochtend voor het eerst echt uitgeprobeerd. Eerst maar eens een kwartiertje stappen. Tenminste dat was mijn plan; Guinness dacht er echter ietsjes anders over. Omdat ik al een week of 2 niet meer heb gereden ivm met geen ijzers en geen schoenen was Guinness aardig fris. Bovendien is ze het niet echt gewend dat ik met haar wandel, Want dat doe ik meestal met de jaarlingen al. Oftewel het was feest !!! Flink lopen dribbelen, een klein stukje gedraaft (maar ik kon haar niet bijhouden Haha! , dus toch maar gewoon bij stappen gehouden) en een paar flinke bokken, door de modder en door flinke waterplassen en de schoenen bleven keurig zitten. Guinness leek er ook absoluut geen last van te hebben. De komende dagen ga ik het een beetje uitbouwen, om de schoenen 'in te lopen' zeg maar.
Ik zal dit weekend even wat foto's van haar nieuwe "Nike's" bij ITP zetten.
De eerst indruk is in elk geval een hele goeie !!! OK dan!

Herbivoortje

Berichten: 33
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Yerseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:10

Altijd fijn om te lezen dat hoefschoenen lekker blijven zitten in modder enzo, hier in zeeland moet je ook vaak door de vette zeeuwse klei!

Hé, ik ben benieuwd naar je foto's, want ik ben ook al 'n poosje op zoek naar hoefschoenen en heb intussen al een paar merken gevonden, maar Dallmer ken ik nog niet.
Waar komen die vandaan?
Groetjes, Suzanne.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 12:33

Dallmer Clogs is een duits merk. Het grote voordeel (vind ik); ze zijn open van onderen, het lijkt dus of ze gewoon ijzers onder hebben. De achterkant van de voet is heel goed beschermd. De schoenen moet je aanpassen aan je eigen paard, geadviseerd word hier hulp van je hoefsmid bij te vragen, maar ik moet zeggen dat het heel simpel was.
www.dallmer.de of www.hufshop.de
Bij Dallmer zelf kosten de schoenen €130,- per paar.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:53

Ik vind ze persoonlijk niet echt mooi, maar ja het gaat ook om het nut en niet om de mooiïgheid Haha! Veel plezier met je hoefschoenen. Ik hoop dat je net zo'n gelukkige gebruiker wordt als ik Haha!

Herbivoortje

Berichten: 33
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Yerseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:10

Aha, open van onderen en lijken op ijzers, jij hebt de Hufschuh mit T-Bügel dan.

Ik zoek "hele" hoefschoenen, die je pas aandoet voor een buitenrit.

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar je verdere ervaring ermee: Hoe goed ze blijven zitten e.d.
Zal ITP ook in de gaten houden, wil graag de foto's zien!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 22:26

Ik heb net de foto's geplaatst bij ITP !