Bij weitje wezen kijken.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Bij weitje wezen kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 10:05

Verslag van gisteren. Gister kwam een stalgenootje van mij met een idee voor mijn oudje. Vind nl dat hij er bij ons op stal te weinig uit komt in de winter (zo'n 2 en half uur p/dag gemiddeld met poetsen erbij.). Vlak in de buurt was een boerderij waar paarden op het land stonden 7/24 met schuilstal 50 gulden in de maand. Bij paarden rusthuizen betaal je gemiddeld € 160.00 (vaak ex. dierenarts, entingen, hoefsmid en wormenkuur) dan zou ik er geen ander paard bij kunnen nemen. Ik dacht perfect voor mijn oudje en ging dus kijken en de eigenaresse gevraagd of er nog plek was. Zij vroeg wat voor paard ik had en zei toen vervolgens nee ik zou het niet doen want je paard is gewent aan een stal en is niet winterhard. Toen zei ik maar ik zou het ook pas van de zomer gaan aanwennen. Toen zei ze ga maar kijken in de weide. En idd de uitloopbak was echt een zwembad en de weide was heel kort gras. Mijn paard heeft een slecht gebit en heeft heel zijn leven 's-nachts en in de winter op stal gestaan (is nu 31) Denk dat het idd niet goed zou zijn voor mijn oudje. Goed weer een illusie armer. Bah wat is nederland een blublandje.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:46

zeg dat!! ben het helemaal met je eens,word echt tyd dat de zomer er aan komt!!
Het loopt me nu ook een beetje de spuigaten uit!!
Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden voor je paardje..
Ik zoek wel gezelschap voor de mijne,maar ben bang dat het wat te ver weg is.. Verward
By my staat ze alleen snachts binnen en in de zomer 24/24 met schuilstal.
hoop dat je binnenkort wat vind,ik zal voor je duimen!!
Succes ermee..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 11:22

Ja het word idd tijd dat de zomer er aan komt dan kunnen ze lekker weer de wei op. Hier in de omgeving is het echt gewoon te drassig. Jammer dat je ver woont durf hem niet zo gauw ver weg te zetten omdat ik dan bang ben dat ik hem niet kan opzoeken als hij ziek is ofzo.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:33

he das jammer zeg,had idd wel wat voor hem geweesd.
het word idd tijd dat het eens lekker weer word,dat binnen staan is maar niks!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:36

jammer dat het zo is tegengevallen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 15:53

Ja zeker jammer. Dacht echt ploink om de hoek van mijn huidige stal. Je hoort zo vaak dat mensen hun oudje een leuk pensioen geven door hem/haar op een weitje te zetten... maar ja wel eerlijk van die weideeigenaar om het af te raden. Zag het zelf wel in. Hier in de omgeving (denk bijna overal wel in nl) is het in de winter gewoon te drassig. En zorro is gewoon te verwend met in de winter op stal staan en een dekje enzo. Helaas maar goed dan houd ik hem nog bij mij en dan maar uitkijken naar de zomer.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:20

toch wel lekker dat zij effe nadacht, had net zo goed kunnen zegge, ja breng maar, dan was jij zo van je paardje afgeweest! en hij is het toch gewent zoals je het nu doet, dus waarom zou je het verandere, nog eventjes gedult en het is weer zomer

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 23:45

ja ik heb haar ook bedankt dat ze zo eerlijk was. Het klonk zo ideaal op een weide met schuilstal....