Hoe sta jij tegenover oudere pony's??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:26

Ik heb mijn pony gekocht, omdat ik dolgraag mijn eigen rijpony wilde. 1tje die helemaal alleen van mij was. Ze hebben me toen aangeraden om te beginnen met een 'oudje'. Ik wilde er eigenlijk eentje van rond de 15 waar ik nog wat aantal jaartjes mee kon rijden. Maar heb toen uiteindelijk een schat van 21 gekocht. Ik was helemaal verliefd op hem. Omdat hij op vroege leeftijd al Z2 dressuur was, is hij sowieso al eerder versleten dan een pony die met zijn 18e de eerste B wedstrijd loopt. (is maar een voorbeeldje) Ik heb veel van mijn pony geleerd. En heb veel concoursen met hem gereden. Nu is hij inmiddels bijna 23 en gaat hij met de dag achteruit. Hij is écht versleten. Ik kan de pony zijn oude dag niet geven. Mijn ouders willen niet gemiddeld 500.- per maand kwijt zijn, aan een pony waar ik niet mee kan rijden. En het klinkt stom, maar ik vind er niets meer aan om iedere dag maar een beetje te wandelen, knuffelen en poetsen. Die tijd is voorbij, toen ik net van de manege af kwam vond ik het heerlijk. Maar nu wil ik echt verder in de sport. Dat gaat helaas niet met mijn pony dus heb ik (met veel verdriet! vergeet dat niet!!) samen met mijn ouders en staleigenaar besloten hem te verkopen. Hij komt gelukkig goed terecht en daar ben ik blij om. ik vind dat mijn pony zijn pensioen verdient, en helaas kan ik hem dat niet geven. Verdrietig


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:48

Yentl, zo wilde ik het eerst ook doen. Maar zo iemand vinden die dat wil doen, is echt moeilijk. Hier zijn veel meisjes op zoek naar een verzorgpony. Maar als ze dan horen dat je er niet meer echt mee kan rijden, en toch moet betalen. Zeggen ze NEE


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 23:36

wat mij opvalt is dat de gene die geen wedstrijden rijden niet begrijpen hoe je een pony weg kunt doen, omdat je er geen wedstrijden mee kunt rijden. de meeste die wel wedstrijden rijden zijn het met me eens dat het beter voor de pony is.
ik voel me toch een klein beetje aangesproken bij de meeste reacties. toch omdat ik robin als oude pony verkocht heb. maar net zoals yentl zegt ik ben niet egoistisch ik doe het voor robin. robin krijgt het nu veel beter. meer knuffels meer poetsbeurten. ik wil een pony met veel sport-toekomst en dat heeft robin gewoon niet meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Lugea, mooney, Myrthe_bz, tienus63 en 104 bezoekers