stoppen bij de manege??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 20:48

Ik zit een beetje te denken of ik niet liever wil stoppen met lessen op de manege.. het is een hele goede manege hoor, we rijden maar met 6 in een les en de pony's en paarden kunnen best leuk lopen.. maar ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk meer!

Ik heb een keer met Evita prive les gehad (een half uurtje) van iemand die heel goed les kan geven vind ik (van haar voornaam heet ze Ingrid.. kent iemand misschien wel!) en ik merkte wel dat ik zo in een keer heel veel geleerd heb!! echt leuk was het! maar ik heb op de manege eigenlijk best veel verkeerde dingen aangeleerd, zo zeiden ze bijv. dat je om de pas je paard aan moet drijven.. maar dat is helemaal niet goed! en probeer dat dan nog maar eens af te leren, dat is echt moeilijk! nu gaat dat al veel beter en ik kan m'n benen helemaal stil houden en Evita reageert nu echt 10 x zo goed op mijn been. Zo zijn er dus nog wel meer dingetjes die ik verkeerd aangeleerd heb op de manege.
Trouwens, als ik op les wil met evita dan moet ik ook stoppen bij de manege van m'n ouders.

En dan is er nog iets waardoor ik het niet leuk meer vind op de manege Scheve mond\ er is echt altijd geroddel en geruzie tussen die kinderen daar, echt om ziek van te worden! iedereen heeft ook overal commentaar op. Voor de lessen moeten de paarden dan ingedeelt worden, dat mogen we zo ongeveer zelf doen.. omdat ik mijn bek niet opentrek heb ik vaak een van de minder leuke paarden, paarden die wel 's ochtends moeten lopen omdat ze anders 's middags te fris zijn om bij de beginners te lopen, op zich vind ik dat niet zo erg maar ik heb een tijd geleden iets vervelends meegemaakt (behoorlijk hard van een pony afgevallen) waardoor ik soms bang ben om op bepaalde paarden te rijden, dat durf ik dan niet echt te zeggen maar daardoor gaat het rijden helemaal niet goed omdat ik veel te gespannen ben. Ik ben gewoon altijd heel erg zenuwachtig voor zaterdag en dat is zo vervelend!!!

hier om wil ik eigenlijk het liefste stoppen bij de manege, maar aan de andere kant ook weer niet omdat ik dan niet echt meer op andere paarden rijd dan mijn eigen pony en dat zou eigenlijk wel moeten als ik van die angst af wil voor bepaalde paarden! maar als ik er geen plezier meer in heb... ik weet het niet Scheve mond\

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:57

als je er zo over denkt denk ik dat het beter is om te stoppen, het is een hobby, je doet het voor je plezier en als je er geen plezier meer aan hebt...
dus mijn advies:stop op de manege, neem lekker les met evita en wordt heel goed! Haha! Haha! als je dan later weer zin hebt in de manege kan je altijd weer terug gaan..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:02

Citaat:
Op 2001-11-23 19:57, schreef Pluutje:
als je er zo over denkt denk ik dat het beter is om te stoppen, het is een hobby, je doet het voor je plezier en als je er geen plezier meer aan hebt...
dus mijn advies:stop op de manege, neem lekker les met evita en wordt heel goed! Haha! Haha! als je dan later weer zin hebt in de manege kan je altijd weer terug gaan..


mee eens

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:19

Hoe heet "jouw" Ingrid van haar achternaam? Heet zij toevallig ook Moerkerken van haar achternaam? En lest bij Seth Boschman.

_________________
A Creature of the South….

Dry and fineboned with dancing movements – Intelligent, fiery and calm – the charismatic face with big black eyes – the high carried tail – his black hoofs and fine texture of hair and skin ----- A Precious Type…..Arabia

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-11-23 20:20 ]</font>

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 21:37

ik weet het niet hoe ze van haar achternaam heet!! maar ze komt 1x per week en dan geeft ze 5 of 6 mensen van ons op stal les.. en ze komt bij ons via Kim (van Marengo)

en ze heeft blond haar

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:41

Oh dan is het denk ik niet mijn instructrice. Zij heeft ook blond haar en heel kort. Maar ze heeft niet zoveel leerlingen door tijdgebrek.

Enne, om even terug te komen op je topic. Ik zou voor les kiezen met Evita, daar steek je veel meer van op (je zegt het zelf al). Enne, je vindt het helemaal niet meer leuk op die manege, dus wat houd je daar nog?

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:56

van die angst kom je vanzelf wel af
als het niet meer leuk is zou ik het niet doen, t is al duur genoeg
en het is toch ook veel leuker om lekker met evita op les te gaan

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:08

Je leert heel veel met priveles. Veel meer dan met een manegeles, omdat je nu alle aandacht krijgt. Ook kun je met je pony goede afspraken maken over wat je bedoelt en hoe het moet. Dat kan met een manegepaard veel minder.
Daarom is het vaak leuker. Je ziet een lijn in wat je doet en bent echt iets aan het opbouwen

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:55

Ik zou voor de les met Evita gaan.
Je vind het toch niet leuk op die manege en als je met Evita lest leer je er waarschijnlijk nog veel meer van.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:18

ik denk dat je idd met evita moet lessen, ik had ook eerst het plan op manege blijven lessen maar ik ben ertoch mee gestopt en die manege gaat nu ook dicht ik les nu met mijn eigen expensive en dat vind ik dus veel beter want je leert er allebei van

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:58

ik ben ruim een half jaar geleden ook gestopt met manege lessen en heb sindsdien privelessen ik ben enorm vooruit gegaan en op de manege leerde ik niet zoveel meer bij, ik reed iedre week dezelfde volte in alle gangenen het wijken schoudervoor gingen ook goed en nog wat dingetjes! Ik heb er 5 jaar gereden en ik heb er geen moment spijt van gehad!!!