We doen het nu eens andersom! Wie doet er mee??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

We doen het nu eens andersom! Wie doet er mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 21:44

Ik heb de laatste tijd veel topics gelezen van diverse stallenjachten,stalbezoeken en meningen over stallen....

Het was soms leuk om te lezen. Ik vind het goed dat mensen eerlijk zijn en de soms negatieve kanten van stallen vertellen.....Ook al is dat vaak subjectief Knipoog Iedere stal heeft wel minpunten toch?

Maar laten we het nu eens andersom doen en een topic starten met alleen de positieve kanten van stallen... Haha! Weer eens iets anders toch?
Geen gezeur op elkaar en laten we het gezellig houden!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:00

Oke laat ik dan maar beginnen:

Stal de Hooipolder, Den Hoorn: Goede bak, ruime spuitplaats en er staat een geweldige Haf genaamd Yustin Haha!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:21

positieve kanten.. phoe moeilijk hoor, als ik hier over na ga denken zijn die er bijna niet op deze stal Scheve mond
positief is het land 's zomers maar het negatieve daarvan is dat dat dus niet het hele jaar door is Boos! misschien ook positief is de stal waarin hij staat, gewoon een normale stal en geen oud verracht houten stalletje en hij heeft redelijk wat frisse lucht. verder kan ik niks positiefs bedenken Bloos

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:26

Stal Hogeraad in Driebergen. Er is erg veel weiland met allemaal erg gezellige mensen die er rondlopen en schatten van een paarden.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:27

Stal Meereboer, een leuke kleine pensionstal (7 paarden), redelijk goede bak die regelmatig bijgehouden word. Gezellige pensionbaas. Zomers weidegang overdag en sávonds worden de paarden binnen gezet. De paarden worden ook buiten gezet voor je. Het is er netjes.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:44

Stal Dice te Heeswijk
OK dan! super stalling,
is dan ook niet gek dat alle stallen vol staan, en er 3 letterlijk in de wachtrij staan bij de buren gestald. Haha!
En niemand wil weg Haha!

natte

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:54

stoeterij equluus
hele mooie ruime stallen gezellige sfeer, solarium met een hele mooie spuitplaats. Luiken waardoor ze lekker naarbuiten kunnen kijken, in de middag radio 538 en rond een uur of 4 a 5 klassieke muziek (etenstijd) tot een uurtje of 8 en dan slapie doen..... verder twee hele mooie longeerpistes buiten en een mooie stapmolen (alles in de zelfde sfeer kobalblauw met hout is errug mooi) ik meen 4 of 5 hectare land en net een nieuwe binnenbak van 20 bij 40 geloof ik. Oh ja er is ook een soort crossbaan wat er word aangelegd met water enzo.
Echt een topsfeer, is van mijn vriendin en haar vriend, en ik sta daar dan ook als enigste (wat een bofkont ben ik ...echt)
Hele fijne mensen en elke zater soep met warme broodjes (in de winter dan he)
een dikke 10 oh ja en ze hebben een buitenbak en een dressuurbaan op het gras.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:33

stoeterij Dandelion te Nisse:een heel gezellige stal,waar veel onderling georganiseerd word,waar je deskundig begeleid word(als je dat wilt)en wat je met dit weer zeker wardeert:een binnenbak!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 01:44

Stal Tas in Delft: Dag en nacht weidegang in de zomer De hele dag lekker buiten in de winter Lekkere gezellige sfeer op stal lekkere ruime lichte stallen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 02:39

Ruitersportcentrum De Nieuwe Ark.
Ik vind het positiefste dat iedereen aardig tegen elkaar doet. Er is geen haat en nijd. De pensionklanten onderling proberen elkaar altijd te helpen. Er worden ook heel veel spullen onderling aan elkaar geleend. Vooral om te proberen. En altijd krijg je de spullen weer netjes terug. Ook tijdens wedstrijden is iedereen altijd elkaar aan het helpen en motiveren. Ook als iemand verloren heeft van een ander dan wordt dat heel sportief opgepakt. (we butsen elkaar altijd wel op. Maar op een lollige manier)

De manege kindjes willen je graag helpen. Ook met rotklusjes zoals je zadel poetsen. Of de voerbak schoonpoetsen.

Kortom het is er eigenlijk altijd gezellig.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:31

Manege de Belle in Etten- Leur:
* professionele eigenaren * 2 binnen- en 2 buitenbakken * 's zomers 24/7 op de wei (als je dat wilt) - 's winters weidegang op aanvraag - in het voor- en najaar wordt je paard buitengezet, zelf binnenzetten * kantine * ruime frisse stallen * instructie dmv manege-lessen mogelijk (gratis 1 upw) * prive-instructie mag * goede voeding * eigen keuze kuil of hooi (er wordt gevoerd) * er wordt opgestrooid/ gemest voor je * gezamelijk ontwormen/ enten/ hoefsmid (wordt allemaal voor je geregeld), maar zelf mag ook * spuitplaats met warm en koud water * gezellige mensen * niet duur * leuke uitrijdmogelijkheden

Kortom: eigenlijk een perfecte stal! OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:35

positieve kanten: We mogen er over twee maanden weg!

echt, iets anders kan ik niet meer bedenken...
over een tijdje hoop ik een heleboel positieve dingen over de nieuwe stal te kunnen posten!
Laatst bijgewerkt door Eline op 12-02-04 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:37

Manege Urena: Paar leuke paardjes, veel lege stallen voor pensionpaarden, een binnenbak, een binnenbak die niet echt glad wordt (wanneer het nat is)
En we mogen er veel rijden als we geholpen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:47

Goede verzorging van onze paarden, dagelijks naar buiten, prima begeleiding in de lessen, gezellige sfeer, complete accommodatie (binnen- en buitenbak, spuitplaats warm en koud water binnen en gratis, paddocks, warme kantine met koffieautomaat Tong uitsteken ), de bak wordt elke dag gesleept, goed onderhoud aan het terrein dus veilig en netjes, prima voer, gezellig en respect voor elkaar. Prima uitrijmogelijkheden (aan de voet van de Holterberg). Staan open voor andere disciplines dan alleen dressuur. Leuke onderlinge wedstrijdjes, elk jaar een samengestelde wedstrijd.

weten waar het is? Kijk maar op www.eik.nl !

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:47

stal "onbekend" (is een stal van een particulier)
- hele jaar door weidegang
- kleinschalig
- bos bij de hand
- eigenaar doet alles om het zo plezierig te maken.
- zelf mesten (geloof dat ik een van de weinige ben die dat een voordeel vind *LOL* )

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:54

Stal de Bekelaar:
- grote ruime stallen
- beschikking over binnen- en buitenbak
- overdekte stapmolen
- aardige mensen
- hengstvriendelijk (wel zo handig omdat wij hengsten hebben)
- weidegang
- weinig pensionklanten dus altijd ruimte in de bak om te kunnen rijden

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:54

stal "heeft geen naam" in Vaassen

Elke dag weidegang
midden in het bos
mooie bak en longeerbak met verlichting
spuitplaats met warm en koud water (thermostaat)
Lekker verwarmde zadelkamer

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:21

Stal Raakeindse Hoeve in Molenschot

Kleine pensionstal
Binnen- en buitebak
Stapmolen
Spuitplaats
Vlak bij het bos
Elke dag weidegang
Vinden Western ook leuk
Ontzettend aardige eigenaren
Super goede verzorging van de paarden (dik stro, goed hooi, etc)
Goed onderhoud van stallen en terrein zodat alles er altijd netjes uitziet
Kleine kantine met koffie/thee

Aanrader!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:23

Stal Duijs, Stalling aan huis Haha! Haha!

Niets dan lof over deze staleigenaresse:

Paarden worden 4x per dag gevoerd,
Iedere dag weidegang
Stallen worden iedere dag gemest
Overdekte trailerstalling
Goede uitrijmogelijkheden
(weide)bak aan huis

Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:33

Stal roomburg Knipoog (ik sta bij iemand aan huis).
* Pony komt elke dag buiten
* Supersfeer (we zijn maar met 2 paarden, maar toch)
* Kan altijd wat lenen als het nodig is, of advies krijgen
* Vakanties of ziek zijn is geen probleem
* Paardje wordt goed in de gaten gehouden en ze kennen hem door en door
* Bij de stal zat gratis een goede vriendin inbegrepen Knipoog

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:35

Heike schreef:
Ruitersportcentrum De Nieuwe Ark.
Ik vind het positiefste dat iedereen aardig tegen elkaar doet. Er is geen haat en nijd. De pensionklanten onderling proberen elkaar altijd te helpen. Er worden ook heel veel spullen onderling aan elkaar geleend. Vooral om te proberen. En altijd krijg je de spullen weer netjes terug. Ook tijdens wedstrijden is iedereen altijd elkaar aan het helpen en motiveren.


Kortom het is er eigenlijk altijd gezellig.


Zo ongeveer is de sfeer bij ons op stal ook. Een verademing na 8 jaar op een stal te hebben gestaan waar zoveel geluld werd dat ze nu 8 A4tjes met regels hebben hangen. (Met oa; Bemoei je niet met andermans paard..)
Ik sta nu op Stal Stolk in Ankeveen, en heb weer echt m'n lol in het rijden terug!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:09

stal midden delfland Tong uitsteken ;
veel weidegang, in de zomer dag en nacht en zolang het land droog is overdag. leuke uitrijmogelijkheden, je steekt de weg over en je zit op het ruiterpad. fijne bak die bijna nooit druk is (met z'n 3en is al veel). ruime en lichte box met contact met andere paarden. goede instructeur en hoefsmid (mag je zelf ook regelen trouwens). niet ver fietsen voor mij Lachen gezellige sfeer en allemaal leuke stalgenootjes. leuke activiteiten zoals buitenritjes, BBQ... pizza avond (He Anique Haha! )

sjakie, zelf mesten (en brok klaarzetten) vind ik ook een voordeel Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:24

Ireentjuh schreef:
sjakie, zelf mesten (en brok klaarzetten) vind ik ook een voordeel Lachen


gelukkig ik dacht dat ik de enige halve zool was *LOL*

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:31

Nedereindse Stallen in Utrecht (check www.nedereindsestallen.nl), Professionele Dressuurstal Haha! . (Voor de duidelijkheid: ik heb een Haf en we rijden +/- 1x per maand... Schijnheilig ).

Clown Voordelen Clown :

* bakken zijn altijd te rijden (agterberg),
* poetsplaatsen met warm water,
* solarium (alsof ik dat gebruik),
* gezellig hokkie waar je koffie kan zetten en drinken,
* paarden worden gevoerd (heb op een stal gestaan waar je zelf moest voeren, dan ga je het waarderen als het voor je gedaan wordt),
* uitrijmogelijkheden zijn geweldig,
* onbeperkt hooi en stro (al zet je hem met z'n oren tegen het plafond),
* een dagdeel op het land 's zomers (das genoeg als je een Haf hebt die dik wordt van lucht),

En nog zóveel meer, en natuurlijk zijn er ook negatieve dingen, maar daar hebben we het nu niet over...!! Tong uitsteken

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:05

Stal Suder Hiddinghe in Tuk (bij Steenwijk):
Gezellige stal met leuke mensen. Stallen zijn er in 2 soorten, oude en nieuwe. Oude zijn mindere kwaliteit maar ziet er wel gezellig uit, nieuwe zijn netjes. Paarden hebben altijd de bovendeur open, waardoor ze vrolijk het middenpad in kunnen kijken. Inhoud van de stallen is luxe. Wordt dagelijk uitgemest en er ligt een dikke laag stro in (soms haast abnormaal veel naar mijn mening, maargoed is alleen maar beter).
Prijzen zijn laag (vind ik).
Paarden komen dagelijks buiten ('s winters paar uurtjes, zomers van ca. 9 tot 6/7), dekens worden door eigenaren verwisseld. Deze letten tevens dag (en indien nodig ook 's nachts) op het welzijn van je paard. Als er iets is dan nemen ze direct contact op.
Bak is vaak wel redelijk (alleen nu met zoveel regen is het een zwembad geworden, kan ook leuk zijn) en verder is het bos naast de deur!
Iedereen mag 1 uur per week reserveren voor lessen oid.
Extra voer of medicijnen kan in overleg bijgevoerd worden.
Verder helpt bijna iedereen op stal elkaar wel en er wordt leuk met elkaar omgegaan. (samen bos in, samen op concour of gewoon lekker kletsend blijven ze hangen)

Kortom zelfs een paard waarvan de eigenaresse nooit komt verveeld zich niet. Knipoog:P

http://www.stalsuderhiddinghe.tk