Tussendoortje: SuperJurga heeft koliek gehad!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 23:54

Hai allemaal!
Hoewel het me errug errug moeilijk valt, ga ik gewoon volhouden en vijf weken een Bokt-break nemen. Alleen pb lees ik en beantwoord ik, dus iedereen: pb me maar hihi! Haha! Ik wilde toch ff wat laten weten, ff vertellen over mijn vrouwtje dat woensdag koliek had. Huilen

Ik kwam dus woensdag met heel veel haast van het station naar stal toe racen, om naar rijles te kunnen. Ik had mijn vader mijn spullen laten brengen en vast aan het poetsen gezet. Haha!
Ik kwam dus en kleedde me snel om...had niet veel tijd. jurga begon opeens tijdens het poetsen te draaien. Ik dacht dat mijn vader het deed ofzo, dus hield haar ff tegen zodat hij haar af kon maken (poetsen dan hihi). Dus Jur was gepoetst. Ik ondertussen omgekleed en pak het zadel. Ik wil het zadel op haar rug leggen. Nou dat heb ik ook geweten. Ze begon heel wild te doen, ik kon absoluut haar singel niet naar boven halen, ze begon naar haar buik te happen en af en toe trapte ze in die richting. Ik had eerst zoiets van.. "Doe nou ff normaal Jur, wat is dit nou weer?" Ze cirkelde ook rond in haar stal. Af en toe stond ze weer ff normaal stil, dan begon ze weer. ik had zelf nog nooit een koliekpaard gezien, maar vroeg me wel meteen af of het koliek kon zijn. Ronald keek ook ff en hij zei tegen me dat ik het maar ff moest proberen, het zag er niet direct ernstig uit. Ik moest er maar op gaan en dan naar de manege stappen en daar maar ff kijken hoe het ging. Dus hij Jurga vasthouden en ik opzadelen en meteen aansingelen, hij had haar ff verdoofd ofzo denk ik. Verward Ik weet niet hoe ie het deed, maar ze werd rustig. Dus wij met Harald en Jurga naar buiten en ik wilde opstijgen, ontplofte ze zowat. Arme Jurga begon opeens te springen en te slaan. Ik heb dus meteen geschreeuwd dat het wel echt koliek was, dat Ronald maar moest gaan en dat ik de dierenarts onmiddelijk zou bellen. Ik dus meteen Jurga mee naar achter genomen en gaan stappen. Zadel eraf en deken erop. Gelukkig was de dierenarts ind e buurt, ze was er binnen vijf minuten al...ik blij natuurlijk. Ze heeft Jurga meteen een pijnstiller gegeven. Had mijn meissie niet meer zoveel pijn en werd ze wat rustiger! Party!! Dus wij haar weer ops tal gezet en toen heeft ze haar even opgeveold of alles nog goed was met het veulen. Want als ze het veulen aan het afstoten was...zou ze daar ook veel last van kunnen hebben. Maar GELUKKIG was alles nog okay met the babe!!! Lovers Ze vertelde me hoe groot de hoefjes nu ongeveer waren en dat het veulen haar trapte, zo van "Hee, wat doe jij hier, jij hoort hier niet!!" . Echt gaaf om te weten en ik ben weer wat gerustgesteld. Maar goed. Ze vond dus wel wat veel gas in de dikke darm, dus waarschijnlijk had Jurga een gaskoliek. Waarvan het kwam??? Geen idee!!! Verward Maar goed...ze kalmeerde weer een stuk en na een aantal uur toen de pijnstiller was uitgewerkt, stond ze weer rustig op stal. *opgeluchte zucht*
De volgende dag was ze nog steeds okay. Ik ben wel erg geschrokken, maar ben blij dat alles weer goed is met mijn meissie. Lovers SuperJurga en Superveulen maken het nog steeds goed dus! Knipoog Hopen dat het niet weer gebeurd en ik heb nu in ieder geval eens een koliekpaard gezien... Pling
Na mijn stage meer nieuws en alle gebeurtenissen van mij en Jurga! Haha!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 00:29

Jeetje dat was even schrikken zeg! Scheve mond\

Het lijkt wel een rage zeg, gaskoliek. Ik lees hier allemaal verhalen..BRRR Verward !

Maar gelukkig is het goed afgelopen en is alles goed met Jurga en je Superveulen!

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 00:52

Iowa had ook woensdag koliek! ook gaskoliek!
naar he?
gelukkig heeft ze daarna geen aanval gehad!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 01:07

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn! Eng hoor, en ook omdat er natuurlijk een veulen in haar buik zit!!

Jur heeft een keertje koliek gehad toen Razinda een veulentje was. Jur lag in de wei en Razinda was er omheen aan het springen en sprong op een gegeven moment bovenop haar moeder!! Jur reageerde nauwelijks en toen had ik echt door dat ze niet lekker was. Ook gauw de dierenarts erbij dus. Hopelijk gebeurt het niet nog eens!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 14:44

Nee, dat hoop ik inderdaad ook niet zeg! Grrr...wat is de verleiding om te gaan bokken groot!!! Boos! Maar ik ga niet verder dan dit bericht...

Jurga is ook echt zo'n smiecht!!! De dag nadat ze koliek had gehad, ging ik haar poetsen en begon ze expres te draaien, net alsof ze het weer had. Ik had haar echter wel door.... ze wist dat ze dat deed de dag ervoor en dat ze toen onder het werken uitkwam.... Merrie is slim, heeeeeel slim!!! Lovers Lovers

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 16:29

De Fries heeft deze maand ook al 3x koliek gehad, maar dan zandkoliek, zij staat de hele dag zo'n beetje in de bak/wei