Het is dat ik geen grote muur en behang heb....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Het is dat ik geen grote muur en behang heb....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 22:05

... maar anders plakte ik mijn paarden en een stel andere, er met alle liefde achter!

Jeetje wat een stel klootviolen bij ons op stal toch ook! Boos! Af en toe ben ik ze zoooo zat! *nee, onze wc is ook al te klein om ze door te spoelen...*

Jurga is op het moment echt hopeloos. Zoals ik al eerder meldde is ze niet te rijden en elke vorm van werk zint mevrouw niet. Ze zit echt in zo'n meer dan vreselijke testperiode en verzint steeds iets nieuws. *Ik blijf roepen dat Wencke er echt één van Jur is. *
Staat ze op de poetsplaats vast, als je haar box uitmest, dan blijft ze maar heen en weer dribbelen en met haar been schrapen. Geef je haar vervolgens een opdonder, is ze beledigd.
Zo gauw je de stal binnenkomt ben je al gebombardeerd tot 1.70 m hoge schuurpaal en wordt je tegen de boxdeur aangesmeten.
Als je even niet oplet, vliegt de boxdeur met een noodgang los en zie je een paardenkont richting buiten verdwijnen... *en dat gaat sneller dan je vermoedt*
Als je haar deken weer op wilt doen, vliegt er al een achterbeen in je richting. Pas flikte ze het om me een knietje te geven bij het dichtdoen van de voorsluiting. Scheve mond
Is de box schoon en madam merkt dat, dan begint het hele circus om eten. Dat is helemaaaaal drama. Ze ijsbeert dan net zolang rondjes tot je brok in haar bak gooit, met haar oren strak in de nek. *BITCH*

Voice is heeeeerlijk aan het puberen. Gisteren haalde ik haar en Nimondro binnen, schuif Nimo's box dicht en wilde Voice gaan halen die doorgelopen was naar de volgende afdeling. Dat had ik dus gedacht.... Ze verzette geen voet meer! Heb het van lief tot kwaad geprobeerd (zweep), geen resultaat, ze is echt nergens van onder de indruk. Dat voorspelt veel goed dus.
Maar okay, pap hoorde me op een gegeven moment een brul geven en kwam even kijken. Ik heb hem dus Voice plus halstertouw in zijn handen gedrukt... Tong uitsteken Hij een poos staan mieren, zonder resultaat. Dus toen was het: "Ilooooon, zweep! Jij ervoor, ik erachter!" ~~}> Dat werkte dus, pap helemaal vinnig... *LOL*
Vandaag flikte ze het dus weer. recht voor haar box stond ze stil... en verzette geen poot meer. Gelukkig had ik op een gegeven moment een worteltje en liep ze mee. Stoom uit je oren
Wat zal het rustig zijn als die draak een half jaar op de wei staat zeg.... Hoop dat ze er goed van opknapt, dan kan pap ook niet meer zeuren.

Wencke heeft ook elke keer iets nieuws... het is echt net Sjurres, altijd van die rotgeintjes. Gelukkig is hij wel onder de indruk van mensen Tong uitsteken.
Eerst had hij een tijd dat 'ie zijn halster niet om wilde. Toen wilde hij hem niet meer af.... En daarna kwam het geintje niet meer voorwaarts te willen naar de box/naar de wei enz. *goh van wie kijkt Voice dingen af?*
Maar verder geen kwaad woord over Punk, wat een gaaaaaaf veulen is dat! Punk heeft humor en is een kleine kunstenverkoper.
Beetje jammer alleen dat hij nu van Voice heeft afgekeken dat je uit de ingang van de bak kunt ontsnappen. Voice peert hem alleen daar door het lint, rood/wit bouwvakkerslint was niet eng genoeg.... Frusty Dus nu staat er een kruiwagen voor, ben benieuwd wanneer ze voor het eerst lak heeft aan de kruiwagen en die gewoon omver rent... Rolleyes

Nimondro is eigenlijk het enige opgevoede paard op stal... Hij schraapt weleens op de poetsplaats, dat kijken ze allemaal van elkaar af, maar als je één keertje úh! zegt, stopt 'ie al Lachen.

Verder is Voice zo enorm slim, dat bepaalde dingen weer tegen je werken. Zo probeer ik haar af en toe wat oefeningen te laten doen om de spieren wat te stretchen. Vooral het worteltje tussen de voorbenen zodat ze bijna een compliment maakt is populair. Na een paar keer had ze het door en nu meent ze constant dat je worteltjes hebt en staat ze al klaar met haar neus tussen de benen. Peet was haar pas aan het poetsen en toen ze bij haar benen kwam, was het al : 'eehm Iloon???' Stond Voice al klaar Tong uitsteken.
Af en toe dus irritant, aangezien mevrouwtje meent dat ze alles gedaan kan krijgen en mag.

Harald is momenteel ook stierlijk vervelend. Er kan al wel een maand niets met hem zijn gedaan en nu de wei te nat is, krijgen ze geen weidegang. Als Jurga haar box uit is, staat hij bijna alleen maar zijn Tarzanschreeuw te doen en op zijn achterste benen de box uit te klimmen. Pony helpt dan een handje met haar babyhinnik en slaat de wanden er bijna uit... Ik geloof dat ik hen het lidmaatschap van de Jurga-fanclub eens op ga zeggen! Lips are sealed GEK word je van die twee!

Plus dan staat er nog een hengst die door zoveel verschillende mensen gedaan wordt dat niemand meer overzicht heeft en die vervolgens al een paar keer door het baklint heengaat, zodat ik weer twintig meter lint kan trekken. *grote zucht*

Als iemand dus een grooooooote muur beschikbaar heeft voor wat paardendecoratie, houd ik me aanbevolen! Knipoog

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:11

Het blijft toch leuk he,die paarden.Fijne hobby hebben we toch.
Je zal zien als straks het zonnetje weer schijnt dan worden de paardjes weer lief, je voelt jezelf beter en alles komt goed.
Ik denk met je mee, veel sterkte.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:12

Jeetje ik dacht dat ze pas na hun 3de begonnen met puberen. Verward
Sterkte Iloon, heel herkenbaar. alleen heb ik er maar 1 op stal en jij dus meerdere Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 22:21

Scheelt dat Voice al de maat heeft van een driejarige Tong uitsteken.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:23

En dan zijn er nog mensen die vragen of ik écht geen eigen paard wil...


*LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 22:26

Er zijn dus ook nog verstandige mensen op Bokt *LOL*.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:32

Gelukkig zie ik Regina alleen in het weekend Schijnheilig Die is ook zo heerlijk meewerkend de laatste tijd.

*nee hoor, vindt het stiekem heel jammer dat ik haar niet vaker zie*

Sterkte met je monsters Iloon!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:54

Troost je,het hangt in de lucht hoor.... Ik riep eergister nog dat ze zo braaf was.. Gisteren en vandaag had ik ook wel een pot behanglijm en een flinke rol behang willen hebben hoor....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:54

hahaha leuk verhaal Iloon.. haha
Ik kan je maar 1 ding zeggen dat wordt morgen naar de Gamma rol behang kopen en smeren maar.. Tong uitsteken
Sterkte he met je gespuis Ach gut Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 23:01

Morgen kan ik Sjimmy weer met een knol opschepen, dat scheelt Tong uitsteken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:07

Tja, had je maar moeten gaan dammen, toen je voor de keuze stond.
Of Hobo bespelen, ook leuk....

Sterkte ermee Nagelbijten / Gniffelen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 23:40

Het zal vast wel weer loslopen... De dag dat ik mijn paarden wegdoe, zal niet gauw voorkomen, dan moet er wel heel veel gebeuren!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:45

Leuk die dieren! Neem er nog één Haha!

Succes met ze! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:46

*LOL* Sorry Iloon, maar ik vind het geweldig beschreven, humor heb je wel, echt heel leuk beschreven Maar goed, veel sterkte gewenst met je monsters, ik zou ook niet weten hoe je ze achter t behang moet plakken, misschien dat wat Duck-tape wil helpen?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:56

Ja... heb je niet nog een stal over jurga? :p

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:02

haha ! Geweldig verhaal ! OK dan!

Wil je niet een keer ruilen met Remy? nog zo'n maffe ruin erbij; kun je lachen ! Wel goed opgevoed hoor, maar verzint elke week weer iets anders .... net een puber... (maar dan eentje van 13...) }>

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:07

Jurga schreef:
... Als iemand dus een grooooooote muur beschikbaar heeft voor wat paardendecoratie, houd ik me aanbevolen! Knipoog

Heb wel een behangtafel+smeersel in de aanbieding. Dan behang ik Fayette ook gelijk mee

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 00:22

Hihi, er komt van de zomer een half jaar een box vrij, dus als er mensen serieus van hun stierlijk vervelende paarden afwillen Tong uitsteken.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:35

Jurga schreef:
Hihi, er komt van de zomer een half jaar een box vrij, dus als er mensen serieus van hun stierlijk vervelende paarden afwillen Tong uitsteken.


Ik heb nog wel een imitatie Jurga voor je, in haflinger uitvoering Haha!

Herkende haar er meteen in...behalve het slaan gebeuren dat heeft ze gelukkig nooit gedaan....maar verder doet ze alles om mij het bloed maar opnder mijn nagels vandana te krijgen....en niet ene dagje...maar nu al 2 weken lang....volgens stalgenoot kan ik dat best gaan verbreden naar 2 jaar lang, dan zou ze uitgepubert zijn Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 00:36

Oh het idee alleen al, twee jaar drama *rilt*.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:40

Ik heb hier ergens gelezne dat puberteit bij paarden niet bestaat....ik hoop het echt heel erg anders kom ik samen met jou een heeeeele grote muur opzoeken hoor Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:43

Zullen we dan maar allemaal op zoek gaan naar een hele grote muur. Ik kon gisteren Sultana wel achter het behang plakken. In een naburige manege hadden ze in een van de piste sinds een paar weken ook nieuw zand laten leggen. Gisteren reageerde madam alsof ze er nog nooit geweest was. Zonder bijzetteugels liep ze constant met haar neus in de grond ofwel met compleet buitenstelling. Dus bijzetteugels eraan en binnenteugel op z'n korst omdat ze dan verplicht was om met binnenstelling te lopen. Neuh mevrouw speelde het nog klaar om met buitenstelling te lopen. Gisteren was voor haar alsof alles eng was. Zo heb ik haar nog nooit meegemaakt. Wellicht zit ze ook in haar puberperiode aangezien ze binnenkort 5 wordt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:48

Jurga schreef:
Na een paar keer had ze het door en nu meent ze constant dat je worteltjes hebt en staat ze al klaar met haar neus tussen de benen. Peet was haar pas aan het poetsen en toen ze bij haar benen kwam, was het al : 'eehm Iloon???' Stond Voice al klaar Tong uitsteken.
Af en toe dus irritant, aangezien mevrouwtje meent dat ze alles gedaan kan krijgen en mag.


Bij Voice moet je oppassen dat je geen tong tussen de hoef en de hoevenkrabber hebt *LOL*

Jij heb daar op stal niet 1 paard zonder 'karakter'. Daar heb je je handen vol aan.

Vandaag zal ik je weer helpen met je monsters Scheve mond Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:57

Je hebt het erg leuk geschreven, maar zo te horen heb je het echt even gehad met ze! Haha!

Veel succes er mee, het zal wel weer over gaan!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:09

Klinkt een beetje als dominantieproblemen. Veel succes ermee.