overgang B-L1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 15:04

Ik was benieuwd of jullie die overgang tegen vonden vallen, of dat het wel mee viel.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:46

Ik rijd geen officiele wedstrijden maar heb laatst wel bij het diploma rijden op de manege voor het eerst een L-proef gereden. Ik geloof dat dat geen L1 was maar nog een oude proef dus gewoon L. Ik vond het eigenlijk wel meevallen met die ovetgang. Ik deed mee met mijn Fjord die nog helemaal niet zoveel kan maar het wijken bv ging helemaal niet zo raar. Wel vond ik dat de onderdelen in de L heel snel op elkaar volgen. Dat was wel even wennen maar het was wel te doen. We hadden 164 punten.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:38

ik vind de l2 logischer dan de l1
mijn eerste proef had ik 146, ik had hem ook niet geoefend hoor Haha!
2de proef die dag ging beter, eerste prijs met 172

de proeven zijn best goed te rijden vind ik
er zijn mensen die zeggen dat de l2 lichter gejureerd wordt als de l1, maar daar heb ik nog nooit wat van gemerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:42

Ik had niet veel problemen met de overgang naar de L1. Alleen was ik toch nog niet helemaal klaar ervoor ook mede omdat er fysio met zijn rug bezig waardoor ik anders moet gaan rijden.

Wel jammer dat je bij het wijken moet lichtrijden veel paarden rennen dan toch een beetje weg. Met doorzitten kanje ze beter bij je houden. Maar voor de jonge (hele jonge) paarden is het wel beter minder druk al zo vroeg op de rug.

Ik was best tevreden maar het kan altijd nog beter
Haha! . Verslag staat ergens op bokt.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:44

neu vielee, het enige is dan dat je je pony wel al ver klaar moet hebben eigelijk l2 omdat wijken vaak een prob vormt.


groetjs lara

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:00

Ik vind de L1 irritant!! met lichtrijden bij het wijken enzo, das allemaal niet echt handig vind ik! de overgang van de B naar de L is met de komst van de L1 wel heel erg klein geworden, maar ik heb er geen bezwaar tegen (ik mag toch nooooit meer B *snik*)

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:17

Ik vond het wel te doen. Viel niet heel erg tegen. Alleen kwamen hier de oefeningen wel een stuk sneller achter elkaar. De oefeningen zelf waren bijna allemaal heel goed te doen. Had bij mijn eerste L1 proef ook meteen een winstpunt.