G&K bij A8H! Verslag van een weekend Creil

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:42

Grappig dat er over de ligging van het zadel gesproken is, Gerry van Oossanen van www.equireva.nl wil het zadel nl op precies dezelfde plek achter de kop van de schouder hebben, ook om blessureleed te voorkomen.

Ik denk dat, zoals jij het beschrijft, ik me hier prima in zou kunnen vinden. Fijn dat je het verslag nu al hebt willen maken, én dat je zo'n leuk weekend hebt gehad

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Extremely rare and Beyond Compare


prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:11

gijsenkim"]
[quote="chip schreef:
Leuk verslag G&K maar wat ik me afvraag, als het zadel iets naar achter ligt of het dan toch weer terug schuift op de plek waar wij hem nornmaal leggen, ik weet niet, maar het lijkt me zo.



nee want de bespiering van de schouder houdt dat tegen..............

(toch Jan Verward )
[/quote]

Dat zou wel moeten ja - maar doordat het zadel bijna altijd te ver naar voren gelegd wordt en het paard de spieren daaronder onvoldoende kan gebruiken, verschrompelen deze spieren helemaal. Vandaar dat het zadel steeds naar voren schuift . Wát je zegt Kim, het plaatje gaat voor het gevoel.

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:24

Anique_Vaandrig schreef:
mijn paard krijgt dan juist last van zn rug, als ik het zadel zo leg als hier beschreven. met de zadelliging ben ik het dus NOG niet eens!


Als ik 5 jaar op hoge hakken heb gelopen en ik ga ineens op platte schoenen lopen Anique, dan doet dat óók zeer Lachen. Dat wil dan nog niet zeggen dat hoge hakken beter zijn Lachen

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:31

Kan hoor Anique, ik had een collega die zulke korte achillespezen had dat hoge hakken echt lekkerder zaten voor haar. Maar ik heb al deze wetenschap niet van mezelf hoor, maar van een dierenarts-paardenfysiotherapeut, en er zit veel waars in Lachen

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Extremely rare and Beyond Compare

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:17

Wat ik erg leuk vind in dit topic, is dat mensen met een duidelijke eigen mening zoals Kim en Kawa, toch openstaan voor "anders dan anders", en niet al bij voorbaat afwijzen, maar zélf willen onderzoeken en daarna pas oordelen.

Petje af dames, jullie hadden mijn onderschrift kunnen hebben Haha!

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Extremely rare and Beyond Compare


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, BritHittepit, Dunkeedoo, Karintich, Lanoca, schumiegirl, Sterrenpony en 155 bezoekers