Domme mensen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 11:53

Tja, vervelend trekje maar ik kan nooit zo goed tegen domme mensen.., en al helemaal neit als het om paarden gaat. Van di easo's die je op straat opzij scheuren in de veronderstelling dat je paard gewoon altijd braaf recht door loopt.

Ik was een buitenrit aan het maken met een vriendin en had net nog onvrijwillig een pirouette gedraaid, toen een stel naast ons kwam fietsen. De man had een baby voorop en begon tegen mij aan te keuvelen, tot hij ineens vraagt of ik de baby niet een stukje voorop mee wil nemen.... Frusty Frusty In het bos, aan een vreemd persoon op een vreemd paard je baby zetten? Verward Ik zei dat ik dat niet aandurfde en dus ook niet ging doen, dat ik een fantastisch braaf paard heb maar dat ook hij toch behoorlijk kan schrikken of stuiteren. En dan in een arm andermans baby te houden lijkt me niet echt ideaal....Sorry maar ik vind dit zo verbazingwekkend, ik vind het gewoon dom.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:01

Jeezus, erg dom inderdaad. Sommige mensen denken echt niet na. Je gaat je baby toch niet aan een wildvreemde geven en dan ook nog op een paard. Wilde hij het kind kwijt ofzo Verward
Sukkel! Goed van je dat je dat niet gedaan hebt!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:06

Deze vroeg het tenminste nog Haha! . Ik kreeg ooit een klein kind voor mijn neus geplant op het strand. Ik reed er langs en voor ik het wist zat ze daar. Ik heb ook op het strand een keer een hele kleine peuter aan het been van mijn paard gehad. Die kroop op me af dus stopte ik en toen pakte ze het achterbeen van mijn paard en trok zich blij op. De ouders liepen ondertussen lekker keuvelend verder en ik maar voorzichtig hun aandacht trekken want mijn paard begon te lopen en de peuter liep vrolijk kirrend mee. Wat was ik bang dat hij zou trappen of op haar voet zou gaan staan. Eindelijk zagen de ouders wat er gebeurde en i.p.v. dat ze het kind weghaalden begonnen ze te lachen en lieten haar begaan Lips are sealed . Gelukkig bleef mijn paard voorzichtig en liet het peutertje uiteindelijk los zodat ik weg kon komen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:11

Ik ben eens een moeder en twee peuters op het ruiterpad tegengekomen: zaten daar met schepjes en emmertjes te spelen... Frusty Frusty

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:15

Wat lopen er toch weirdo's rond. Gelukkig nog niet zoiets meegemaakt. Alleen auto's die gigantisch hard voorbijscheuren en dan nog even lekker tuteren!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:22

zoals ik al ooit eerder zei, tot een paar decennia terug werkte de mens heel intensief met paarden en nu weten ze er plotseling helemaal niets meer van af. Ze gaan er vanuit dat paarden machines zijn. Ik kan me daar inderdaad ook flink aan ergeren, aan zulke domheid.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 13:32

Tja, zo zette iemand bijna zijn kleuter op mijn verzorgpony, 33 jaar oud en al jaren met pensioen. Ze staan je dan heel raar aan te kijken als je het niet toestaat, maar ik ga echt geen risico's lopen (niet met de pony en niet met het kind)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 14:51

Heel vroeger kende ik een jongen die als kind van 5 een klap van een pony had gehad. Het verstand is bij die jongen altijd op het niveau van een 4 tot 5 jarige gebleven. Echt schrijnend was dat omdat deze jongen er heel normaal en leuk uit zag en inmiddels al 16 was.

Ik waarschuw altijd ruim van te voren en dik mijn verhaal ook nog wel eens aan. Het zou toch vreselijk zijn wanneer er een kind gewond zou raken. Veel ouders staan er niet eens bij stil, maar als je zo'n geval van dichtbij hebt meegemaakt wordt je direct een stuk voorzichtiger.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:11

Maar het is toch ook wel logisch dat een leek op paardengebied ons relaxed buiten ziet rijden op een braaf paard en denkt, das leuk voor mijn kindje.....
Ik vind dat niet zo raar hoor, je kunt het die mensen echt niet kwalijk nemen en zeker niet veroordelen. voor ons is het de normaalste zaak van de wereld, maar voor niet-paardenmensen niet!