Igor languit over de weg!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Igor languit over de weg!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:52

Vandaag weer les gehad. Mijn vriend op Darwin, en ik op Igor. Igor is net onder het zadel (pas een stuk of 6x opgezeten) en nog niet helemaal verkeersmak. Met Darwin voorop is Igor rustiger en daarom lopen we naast de pony's naar de binnenbak. Deze ligt ong 1km van stal vandaan en we moeten dus over het fietspad naast een 80km weg lopen naar die bak.
Op de heenweg een voorbeeld van een man die het goed begrepen heeft. Igor loopt al dansend over het fietspad en die man komt van achter aan in zijn tractor. Ziet Igor dansen neemt gas terug, gaat rustig voorbij en geeft daarna weer wat gas bij. OK dan! Klasse van die vent en dat heb ik hem ook laten merken!
Op de terugweg een minder leuk voorval. Wij lopen weer over het fietspad terug naar stal en steken een weggetje over. Een man in een zwarte station gaat zo dicht achter Igor langs (zat minder als 1 meter tussen zijn kont en de auto) dat Igor zich de paasei verschiet en onderuit glijdt over de weg. Juist ja over de weg, want we waren nog niet aan de overkant! Die vent stopt, kijkt... Igor staat op, trillend en wel en die vent rijdt weer door. Ik nog vlug mijn vinger naar mijn voorhoofd gewezen en mijn middelvinger opgestoken met een hoop vloekwoorden naar zijn hoofd geslingert. Kon hij helaas toch niet horen want zijn raam was dicht, maar ik weet zeker dat hij geweten heeft wat ik zoal riep!
Igor nagekeken, hoeven kapot en gescheurd, een wondje op links achter, zijn linker voorknie geschaafd en zeer gevoelig. Verder niets dus maar vlug weer terug naar stal gelopen voor een grondige check! De wond achter was rood met witte vlekken erin. Ik weet niet of dat bot is of gewoon wat vlees wat dieper ligt. Zijn voorbeen viel mee, en ik kon er weer gewoon aankomen. Waarschijnlijk reageerde hij op de weg daar zo omdat hij zelf nog te trillen stond. Ik de eigenaresse erbij gehaald wat te doen, het zijn immers haar pony's. Maar gewoon 20 min afgespoten met water en vanavond doet de eigenaresse dat weer. Morgen even kijken hoe hij loopt en of het warm is enzo...
Maar god wat was ik over de zeik. Had eigenlijk gehoopt dat zijn splinternieuwe wagen flink wat krassen had gekregen!!!
Je hebt van die mensen
Igor was na het gebeuren toch wel rustig op het fietspad. Ik vraag me alleen af wat er was gebeurd als ik erop had gezeten. Hij is zo rustig omdat Darwin erbij is en omdat ik er naast loop. Hij vertrouwd me volkomen en vindt alles minder eng als ik naast hem loop.

De les ging overigens super!
Er lagen 4 fel wit/blauwe balken in de bak. Die vond hij toch wel heel eng. Is ook wel, tja die balken komen je nu eenmaal achterna als je er voorbij bent gelopen he Haha!
Zolang ik er naast loop, loopt Igor er ook wel voorbij (niet erover hoor )
maar zodra ik erop zat, wilde hij nog niet eens in de buurt van die engerds komen Haha!

Sorry voor het lange verhaal maar ik moet ook even wat stoom afblazen door die vent, en het verhaal over Dizzy, de asielhond!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 20:07

Heeft er helemaal niemand iets te melden op mijn bericht Verdrietig

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:10

Maar goed dat het nog zo goed is afgelopen.
Ik hoop dat Igor snel weer opknapt !

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:12

griebels schreef:
Heeft er helemaal niemand iets te melden op mijn bericht Verdrietig


Je bericht staat er pas hoor!
Hmm wel banketstaaf van die vent dat ie gewoon doorreed!
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 04-02-04 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:12

Jeetje dan schrik je wel zeg! Maar goed dat hij niks ernstigs heeft!
En wat een eikel zeg, die vent! Boos! Sommige mensen zou je toch...

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:20

wat een *piep*, gelukkig is het niet iets ernstigs gebeurt!!!

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:03

Belachelijk dat die vent gewoon door reed! Boos!
Ik werd laatst ook bijna van de sokken gereden door een of andere gek. Gelukkig schrok mn paard er niet van en bleef kalm, anders waren we geheid in de sloot beland!

Gelukkig dat het verder nog goed afgelopen is!
Hoe is het nu met je paardje?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 21:42

Igor liep vandaag goed te showen in de bak, en liep totaal niet onregelmatig. Ik houd het nog ff in de gaten, maar ik denk dat het gewoon met een sisser afloopt. Gelukkig maar!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 21:43

paardjuhsgek"]
[quote="griebels schreef:
Heeft er helemaal niemand iets te melden op mijn bericht Verdrietig


Je bericht staat er pas hoor
[/quote]

Uhm al bijna 24 uurtjes hoor Schijnheilig Haha!

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:47

Ik heb eens gehad met een vrachtwagen ik zat op een pony (toen reed ik nog op de manege) en die vrachtwagen stopte netjes dus ik dacht nou dat kan dus ook.
Ik rustig met mijn pony erlangs stapt een vrouw uit en zegt schiet nou eens op we moeten snel zijn. Stapte weer in en toeterde even. Mijn Pony schrikken en sprong in de sloot gelukkig geen water en ook niet zo diep, maar ik schrok wel, want er zijn sommige boeren die er prikkedraad in gooien heb nog snel even mijn middelvinger opgestoken. Gelukkig was er niks gebeurd maar wat een kl*te vent zeg

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:47

Ja je hebt van die mensen Heb zelf mee iemand anders ook zo iets meegemaakt alleen zat zei er toen op. Paard gleed uit. Haar been zat eronder. Gevolg zei verbrijzelde enkel en die man. ALS JE NIET KUNT RIJDEN BLIJF DAN BINNEN Echt zoooo 'n poedersuiker opmerking Ik liet hem ook niet er langs gaan ook niet tot zei van de weg af is

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:48

dat ie dat deed bij jou
(vervolg anders snapt iemand dat niet)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 22:03

Ik snapte hem wel hoor! Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:19

bah, wat vervelnd.
Er zijn zoveel mensen die echt geen benul hebben van wat een paard kan doen in het verkeer. Desiree heeft ooit iets meegemaakt met paddy. Eens even kijken of ik het nog kan vinden voor je.
Hoe is het nu met hem ?

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:34

Jammer dat je zijn kenteken niet heb kunnen noteren, misschien had je dan melding kunnen maken bij de politie, maarja ik snap dat je daar op dat moment helemaal niet bij stil sta of ook maar aan denk.

Als het mij zou overkomen zou ik daar ook niet aan denken en alleen maar woedend over zijn.
Ik hoop dat de schade meevalt.
Succes ermee...

PS Mijn "springding'" heet ook Igor.. gni gni.... OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:44

sommige mensen zouden het verscihl tussen een paard en een brommer eens een keer uitgelegd moeten krijgen... *zucht*

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 09:02

Sando schreef:
bah, wat vervelnd.
Er zijn zoveel mensen die echt geen benul hebben van wat een paard kan doen in het verkeer. Desiree heeft ooit iets meegemaakt met paddy. Eens even kijken of ik het nog kan vinden voor je.
Hoe is het nu met hem ?


Het is allemaal afgelopen met een sisser. Igor is niet zo kleinzerig. Er zit nu gewoon een korstje op. Ik ben donderdag voor het eerst met hem buiten wezen stappen. Mario op Darwin en dat ging super. Hij was wel wat kijkerig enzo, maar dat is normaal. Ik wou dit weekend weer gaan stappen buiten, maar ik geloof dat het weer het niet zo toelaat Boos!