Masterclass

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Masterclass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 16:06

Ik heb plannen om binnenkort deze opleiding te gaan volgen.

Zijn hier mensen die al zo'n opleiding hebben gevolgd of willen volgen?

Wellicht dat we met meedere mensen tegelijk kunnen gaan Haha!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:38

bedoel je de masterclass in deurne?
waar ik stage liep, daar had iemand masterclass gedaan. de laatste 2 jaar dan, de eerste 2 jaar had hij voltijd gedaan.
10.000 gulden voor 2 jaar en in totaal 50 dagen in die 2 jaar dat hij naar school moest. dat is dus 200 gulden per dag. dan sla je niet zomaar een dagje over Haha!
verder weet ik niet zo veel over de masterclass.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:00

Het lijkt mij ook wel wat! Haha! Informatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:46

SharirBobby schreef:
10.000 gulden voor 2 jaar en in totaal 50 dagen in die 2 jaar dat hij naar school moest. dat is dus 200 gulden per dag.


Whooow!!! Guldens of euro's???? Geld, geld! ( nou jah tis allebei veel)
vond mijn collegegeld al duur..maar dit! pffffffff

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:21

Masterclass kost als je op nationaal niveau loopt EUR 2121,00, waarbij je 20 maandagen moet komen, 2 x in de 3 weken.

Als je op Nationaal niveau loopt, mag je volgens mij de eerste 2 jaar overslaan.

[edit]Inmiddels heb ik hieronder al info gevonden (even scrollen dus Haha!)[/edit]
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 06-02-04 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:33

sjeee, nou ik vind het echt ontzettend duur!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:35

Maar dan heb je ook wat he Haha!

Ik heb info gevonden:

MASTERCLASS NHB
Een opleiding die past bij een sportcarriëre en toch een wettelijk erkend vakdiploma op MBO-niveau behalen? Dat kan via de Masterclass van NHB Deurne.

Niveau 3/4
De Masterclass is een MBO Paardensport deeltijdopleiding op niveau 3/4 volgens een programma dat duidelijk afwijkt van de andere deeltijdopleidingen. Omdat wordt uitgegaan van talentvolle ruiters en amazones met de nodige ervaring kan op onderdelen vrijstelling verleend worden. Hierdoor komt tijd beschikbaar om dieper in te gaan op onderwerpen die voor het uitbouwen van een sportcarriëre belangrijk zijn zoals:


- algemene ondernemersvaardigheden

- hoefbeslag en veterinaire aspecten

- didactiek en praktisch lesgeven

- vakgerichte buitenlandse taal en

- communicatieve vaardigheden

- exterieurleer en fokkerij: hengsten en merrieselecties

- rijtechniek en praktische ondersteuning wordt hierbij gegeven in samenspraak met

de eigen trainer en uitgaande van het trainingsprogramma thuis en het wedstrijdprogramma.

Nadat aan alle eisen van het 2-jarig programma is voldaan, komt de student in aanmerking voor het diploma niveau 3 vakbekwaam medewerker paardensport. Na het 3-jarig programma is dat het diploma niveau 4 bedrijfsleider/instructeur paardensport. Dit zijn erkende MBO-diploma’s die worden voorzien van een aanhangsel met het programma van deze bijzondere Masterclass.

Programma van niveau 3
Per schooljaar komen studenten circa 25 maandagen naar de NHB voor de lesdag. De lessen vinden tweemaal per drie weken plaats*. Bij de lesplanning wordt rekening gehouden met het wedstrijdprogramma.

Het gehele programma is modulair opgebouwd. Dat betekent dat er gewerkt wordt met thema’s die in blokken gegeven worden. Voor de lessen worden regelmatig gastdocenten uitgenodigd. Het lesgeven en de rijtechniek lopen daarbij als een rode draad door de opleiding heen. Voor het praktijkgedeelte wordt gewerkt met kleine groepen.

Verantwoordelijk voor de springlessen is Luc Steeghs, eerste stalruiter van Stal Hendriks te Baarlo.

Marion Schreuder, docent paardensport, is verantwoordelijk voor de dressuurlessen.

Begeleidingscommissie
Ter ondersteuning van deze unieke opleiding is een begeleidingscommissie ingesteld waarin de sport vertegenwoordigd is door o.a. Tineke Bartels en Hans Horn en het bedrijfsleven door Bert van Wanrooij.

* In het schooljaar van niveau 4 wordt het programma aangeboden op een aantal trainingen van

3 dagen verspreid over het jaar.

Bron: http://www.helicon.nl/folders.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:53

en het is ook nog MBO niveau???
Goh wat heb ik een goedkope opleiding Lachen

Nou jah Thyrza, igg veel succes daar!
Het zal absoluut wel leerzaam zijn.!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:25

Wat wil je er mee bereiken? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:17

Ik ken wel een meid die Masterclass heeft afgemaakt en die had een hele leuke, leerzame tijd daar gehad zei ze!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 02:05

Aan de masterclass word niet zomaar iedereen toegelaten.

Het is leuk en leerzaam, volgens enkele van mn oude stageadressen, maar je moet dan toch wel al aardig bekend zijn met de sport.

Met jouw achtergrond Thyrza, moet dat zeker goed te doen zijn.
En denk ik eerlijk gezegd dat heel wat van je medestudenten van jouw wat kunnen leren.

Het is zeker een opleiding met de nodige naamsbekendheid,
en niet voor zomaar iedereen weggelegd.

Veel suc-6 en plezier gewenst Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 10:42

Manon 2 schreef:
Wat wil je er mee bereiken? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.



Het is eigenlijk meer vanwege het papiertje en de kennis die ik ermee opdoe. Je leert natuurlijk altijd wat bij. Bovendien geeft Tineke Bartels ook nog een aantal seminars/trainingen, dacht ik Tong uitsteken Is nooit weg natuurlijk.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:47

Ik heb de opleiding gedaan en het was mega leuk!! Erg veel geleerd en heel veel gelachen!

Er zit geen echt leeftijdsgrens aan maar het is wel voor "jong talent" dus de meeste die daar heen gaan zijn junior of Young rider. Je moet minimaal op ZZ licht nivo uitkomen. De opleiding duurt 2 jaar (voor iedereen) en je moet af en toe een paard meenemen. Het is niet alleen maar leuk en paardjes want je krijgt ook saaie moeilijke vakken zoals AOV met management, marketing etc.
Maar idd leuke gastdocenten en je kan ervaringen uitwisselen onderling. Ik wou dat ik m nog een keer mocht doen, vind het jammer dat ik klaar ben.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:29

hoi hoi ik heb de Masterclass gedaan en ook afgerond, maar ik vond er weinig aan. De roosters waren zelden netjes in orde en je verveeld je de helft van de tijd. In het begin denk je nog goh wat leuk, maar eigenlijk is het enige leuke eraan dat je met "soort"genoten bent en dat het onderling wel gezellig is. Ik had achteraf liever gewoon even de orun cursus gedaan. En het kost inderdaad een klap geld waar je veel te weinig voor terug krijgt. groetjes

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 19:17

Ach, het staat vast dat ik hem ga volgen. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van hoe het gaat. Knipoog

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:03

Ik heb het ook gedaan en in juni 2003 me diploma ervan gehaald vond het heel leuk Haha!