Rollen met zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Rollen met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 22:03

Eergisteren had mijn moeder Pommetje gedaan, en toen kwam ze thuis en vertelde dat Pom was gaan rollen met zadel. Ze zei ook dat het al vaker was gebeurd, en aangezien Pom bij mij nog niet eens met een halster en touwtje wil rollen, dacht ik dat ze gewoon mijn moeder in de zeik zat te nemen Schijnheilig .
Maar gister ging ik dus rijden en terwijl ik erop zat, voelde ik dat ze wou gaan liggen Verward , ik meteen vooruit geschopt natuurlijk maar daarna wel zadel eraf gehaald en laten rollen. Dat deed ze zo'n 5 x achter elkaar . Dat heeft ze echt nog nooit gedaan. Mafkees ze rolt gewoon met zadel op.Straks gaat haar rug en mijn zadel naar z'n grootje Boos! .Ik dacht natuurlijk wel ff aan koliek, maar aangezien ze op stal verder niks raars deed zal dat wel meevallen. Wel der temperatuur gemeten, want ze was een beetje duf en die was 38.2.
Nou ja het zal allemaal wel weer goedkomen.

groetjes Chantal

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:05

Maar goed dat ik een westernzadel hebt, dan kan ie niet rollen door de hoorn. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:06

Als dat al eens is gebeurd zou ik toch snel een zadelmaker naar je zadel laten kijken.
Grote kans dat het van binnen al stuk is en dat jij dat van buiten niet ziet.
Dit kan de ernstige schade een je paard zijn rug geven.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:08

Er zal toch een reden zijn dat ze gaat rollen, dan niet fysiek, dan wel mentaal... Als ik jou was, zou ik toch nog even doorzoeken...
In ieder geval moet voorkomen worden dat het nog een keer gebeurd - voor het zelfde geld kun je een keer niet op tijd reageren, en dan heb je een probleem...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:43

Clitia schreef:
Er zal toch een reden zijn dat ze gaat rollen, dan niet fysiek, dan wel mentaal... Als ik jou was, zou ik toch nog even doorzoeken...
In ieder geval moet voorkomen worden dat het nog een keer gebeurd - voor het zelfde geld kun je een keer niet op tijd reageren, en dan heb je een probleem...

ik heb ook eens een buitenrit op een fries gemaakt waarvan me van tevoren ook werd gezegt dat die altijd ging rollen zodra hij zand zag, dus ook op het strand Haha!. Maar als je hem gewoon voorwaats hield was er geen probleem.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:45

Ik zou het niet goed vinden als ze steeds wil gaan rollen tijdens het rijden. Als ze er verder goed uitziet en geen koliek heeft ofzo, dan zou ik boos worden. Ik laat me zadel niet slopen Haha!
Even aankijken denk ik en anders even de DA bellen.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:56

Is bij ook een keer gebeurt en het is echt geen pretje!
We reden in de buitenbak en mijn paard had erge jeuk en ging rollen, terwijl ik er nog opzat! Scheve mond
M'n been kwam eronder en was gekneust!

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:09

Ja idd, ik weet gewoon dat ze geen koliel ofzo had. Ze is niet helemaal lekker, want ze hoest erg, en daar komt erg veel slijm bij omhoog, ik denk dat komt doordat op de nacht van zaterdag naar zondag het dak eraf is gewaaid dus een kouwtje gevat. Maar daarvoor heeft ze het rollen met zadel ook al een keer geflikt maar Tís volgens mij gewoon een spelletje, heb me mams ook uitgelegd dat ze volgende keer maar even dringend moet verzoeken om weer op te staan.
Ik hoorde trouwens ook dat het kon komen door de weersverandering ofzoiets.