Netty in de ziektewet.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Netty in de ziektewet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 20:28

Netty had 2 weken geleden een dik achterbeen. Zijkant/binnenkant pijpbeen. Aan het afspuiten geslagen en wandelen.
Gelukkig was ze na drie dagen al een mooi slank been en heb ik daarna nog een weekje gestapt en ben haar langzaam gaan oppakken.
Nu was het zo dat toen ik haar dikke been ontdekte ze een dag daarvoor erg stijf liep, waarvan ik dacht dat het uit haar dijbeen/knie kwam (voor ons heup en bil-dij been) We dachten aan een klapper/uitglijder op het land.
Maar goed, langzaam aan dus weer aan het werk gezet en dat ging best.
Ze had nog wel stal-vocht in haar been, bij de kogel. Maar na drie passen was dat altijd weg. Ze staan ook meer binnen, nu met dit bagger weer. Dus dat vond ik niet zo raar.
Afgelopen week pas weer echt aan het werk gegaan met haar, Beetje Vwnw, loswerken en iets oppakken, hoogstens 20 minuten rijden.
Ging lekker. Tot dinsdag, ze liep wat vaag, zo voelde het.

Gisterenavond les en ik had aan Huub gevraagt of ik de eerste 20 muinuten mee mocht hobbelen. Dat vond hij prima, kon hij gelijk even kijken.
Weer had ik tijdens het losrijden het gevoel. Carmen gevraagt en die zei dat ze idd niet helemaal rad liep, leek erg stijf.
De les in en Huub gelijk gevraagd te kijken, ook hij vond het twijfelachtig. Ik had het gevoel dat ze niet met haar rug wilde werken.... Maar Huub dacht dat niet. Beter gaan stappen.
Ik uitgestapt en haar been maar weer afgespoten (wat ik overigens de hele tijd ben blijven doen)
Vandaag gelijk de DA gebeld.

Da kwam, zag en overwon... Netty's hart wel te verstaan... Sjesus wat een muts. Haha! Hij moest erg lachen om haar...
Erg aardige man, fijn met merries (heb al anders mee gemaakt) en Netty vond het allemaal prima. Nu is ze sinds ze van mij is erg veranderd en erg braaf. Met name haar achterbenen, die zoals jullie weten nogal snel kunen zijn. Ik heb daar geen last meer van, maar je blijft alert.

Hoefsmid en dergelijke gaat prima en vandaag met de DA liet ze zich van de goede kant zien...
Eerst even gevoeld en vond haar pijpbeen en koot niet noemenswaardig (ik was ervan overtuigt dat dat het was uiteraard, vanwege de blessure) Ik was trouwens als de dood dat het een pees of iets was. Wel iets vocht, maar dat mocht. Zag er goed uit voor wat het was geweest.
Naar buiten... Eerst even draven.
Daarna buigproef koot en sprong, waren goed (wat dus fijn is, want haar onderbeen was dus iig niet geblesseerd meer, pezen en dergelijke.. Pfieuw)
Knie-buigproef... Niet goed. Scheve mond Dus hij voelen, kijken, blijkt dat ze haar knie-verrekt/verstuikt/gekneusd.... Dat verklaard iig een hele hoop.
Waarschijnlijk is ze uitgegleden op het land en heeft een soort van spagaat gemaakt. Moest het zien als je enkel verzwikken...
Verklaard ook waarom ze eerst rad liep en toen ik haar oppakte niet meer, want die aanhechting werd weer belast. Die was nog niet voldoende genezen.

Nu dan.... ze heeft een spuit gehad voor het tegengaan van zwellingen, het schijnt dat er vaak zwellingen in het lichaam zijn hierbij. Hoeft niet persee op de plaats van blessure te zijn. Ook bevorderd het herstel van pezen, spieren en banden.
Ik vroeg nog benepen of ik te lang gewacht had, maar hij vond absoluut van niet.
Hij vond Netty een leuk dier, dat was wel leuk te horen.... Pling

Nu moet ik deze week box-land rust houden. Rechte stukken aan de hand stappen.
Volgende week erop en stappen. Absoluut niet longeren. Daarna langzaam aan weer gaan oppakken, beginnen met lang en laag, stappen en draven. Met 4/5 weken moet ik haar weer opwaarts kunnen rijden zonder dat ze last heeft.
Anders moet ik terug komen.

De wedstrijden van 13 en 28 maart heb ik maar afgezegt. Zo staan die niet te springen om aandacht en kan ik rustig aan doen. Ik weet hoe dat gaat. Je voelt toch een druk, dus heb ik besloten ze gewoon af te zeggen.

April/mei zien we wel weer....
Gelukkig geen pees-blessure, want daar was ik wel een beetje bang voor. Ik hou jullie op de hoogte.....



Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 21:26

Dank je....

Jeps, ik ben ook blij dat het gelukkig meevalt.

Ach, ik heb geen haast. Neem lekker de tijd, wandelen is goed voor de "relatie" Haha! Tong uitsteken

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 08:49

Nimber; ze blijkt iig geen natuur talent.. Haha!

Antoinette; Niet echt soms, maar bij mij valt het gelukkig mee. Ik hoop dat bij jou paardenbeest ook gauw duidleijkheid is...want onzekerheid lijkt me het ergste.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers