Zenuwen:(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
o0Lassie0o

Berichten: 15
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Belgiƫ

Zenuwen:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 19:54

Ik ga elke week paardrijden maar telkens als ik bijna moet vertrekken krijg ik zenuwen Verward Verward
Mijn vriendin heeft net dezelfde zenuwen maar dan als ze moet gaan zwemmen.
Zei zecht dat dat komt omdat zei alleens bijna is verdronken en dat dat dan bij mij is omdat ik alleen ben gevallen en iets heb gebroken.
Ik vind die zenuwen echt zooo lastig maar ik rij nog steeds graag paard dus stop ik niet met paardrijden.
Weet iemand een oplossing voor die stomme zenuwen of heeft iemand dat ook ?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:01

Het vertrouwen terug vinden in een paard dat je vaak verzorgd en denk eraan niet alle paarden gooien je eraf!
ik denk dat vertrouwen het grootste punt is , ik heb het ook heel lang gehad en nu nog steeds een beetje wel willen rijden maar op sommige momenten niet durven ik denk een kwestie van tijd......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 02:00

Ik kan me wel herinneren dat ik zelfs af en toe helemaal geen les heb genomen en gewoon weer naar huis ben gefietst, want dan moest ik op een levensgevaarlijk paard rijden... (oftewel een af en toe ondeugend manegepaard ).

Wat helpt: Instructie vertellen dat je bang bent, dan wordt daar meestal wel rekening mee gehouden (ook wat paardenindeling betreft).

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:11

misschien zijn het wel 'leuke' zenuwen....
die bestaan toch ook? of ben je bang om weer op een paard te stappen? dan staan de tips hierboven al vermeld Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:42

gollempje schreef:
misschien zijn het wel 'leuke' zenuwen....
die bestaan toch ook? of ben je bang om weer op een paard te stappen? dan staan de tips hierboven al vermeld Haha!



dat wou ik ook zeggen:je hebt ook leuke zenuwen,net zoiets als vlinders in je buik!!??
had ik vroeger op de manege ook,dan stond er op een briefje op welk paard je moest,.....spannend!!!!!

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:44

Zenuwen zijn gezond !! en zolang het geen slechte zenuwen zijn, kan het geen kwaad Knipoog
Als je nog steeds met alle plezier gaat rijden,
dan ... is er denk ik geen probleem !!
Soms is het zelfs goed dat je zenuwen hebt, en dat je niet alles vanzelfspreken vind !


*kus*

nicoletje
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:53

dat heb ik ook gehad ik had toen echt gewoon een rot gevoel een gevoel van no uik ga wel nie meer maar ik zou gewoon nog even doorgaan ik ben ook doorgegaan en toen ging het na een tijdje ook weg omdat het gewoon veel beter ging *LOL* en toen kreeg ik meer vertrouwen en toen was het veelll leuker OK dan!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:56

Dat heb ik ook gehad...
Dan was ik bang dat ik op die ene moeilijke pony moest ofzo!
En als dat dan moest probeerde ik het en ging ik me langzaam onspannen en tja...dan zijn de zenuwen wel weg Lachen

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:57

ik rij enorm graag met mijn paard sancho mee in de les
maar hij is nog jong dus ben ik altijd zenuwachtig om te beginnen maar dan in positieve zin. het enige probleem bij mij is dat het de ganse week op m'n maag ligt als ik slecht gereden heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:56

weet ik heb dat ook! en dan zodra ik op het paard zit is het weg maar zodra we voor het eerst gaan aandraven heb ik het weer en na een tijdje weer weg en hetzelfde met aangalopperen...
Ik heb dit al vanaf het begin en ik rijd nu wel zo`n 3 jaar..

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:24

Ik had dit vroeger ook, en het was eigenlijk gewoon iets van zenuwen, omdat je niet echt weet wat er gaat komen, welk paard je rijdt, hoe de les zal gaan enz.
De paardensport is echt iets afwisselend, je kan niet zeggen: en vandaag gaat mijn paard niet bokken, want dat is te moeilijk voor me vandaag.