Wat was dat ff eng zeg!! haha

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mistrallove
Berichten: 131
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Heerde

Wat was dat ff eng zeg!! haha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 11:10

Hallo mensen!!!

Jullie weten allemaal dat ik een paard heb gekregen die nog niet beleerd was, ik heb er een tijdje aan het touw op gezeten en gestapt dat iemand haar vast hielt. Dinsdag 27 januari 2004 dachten we wel dat het een keertje los zou kunnen. Waar ze staat die mensen hebben een heel lang pad, nou een deel van dat pad hbe ik dus losgereden. Toen we bij huis aankwamen probeerde ik haar te stoppen maar ik kreeg haar niet tot stilstand, ze ging recht op de waslijn af net op tijd kon ik haar naar links omtrekken en kon die vrouw haar vast pakken, dat was me toch wat. Maar ja, verder is ze wel heel lief als je er op rijd, maar stoppen en sturen is nog echt moeilijk voor haar maar nagevelijk lopen kan ze als de beste, ik wil binnen kort toch echt wel foto's maken van als ik er op zit, lijkt me leuk!! Ze wou echt namelijk graag naar stal en ze moet dan onder een waslijn door, haha, echt vaag ging dat.
Ik heb trouwens nog foto's, wie o wie wil ze er op zetten voor mij??? Vermeld dan je e-mailadres.

Groetzzzzzzzzzzz Simone

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:51

Da lijkt me schrikke! hihi, voor die vrouw al helemaal, hihi!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:13

haha inderdaad een leuke actie.

gr

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:40

Leuk he, jonge paarden.... Haha!
Heb er zelf ook een ne al heel wat meegemaakt.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:54

haha, Ze nam de schone was lekker mee naar stal Knipoog, die vrouw zal wel gedacht hebben. veel plezier en succes natuurlijk met r.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:57

Hahaha *ziet voor zich hoe paard en ruiter door de waslijn vliegen*
Veel plezier verder met haar Lachen

mistrallove
Berichten: 131
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 22:18

haha, dit is het grootste parad wat ik ooit moet inrijden voor me zelf, 1,65m. en word ongeveer 1,70m.
dus dat was zeker schrikken, haha!

greotzzz Simone

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:41

Ik vind dit geen lachtertje, kijk eens naar de veiligheid van en voor anderen. Nu lach je erom, straks als verder wilt met dit paard, dan kom je er wel achter, dat beleren van een paard erg serieus genomen moet worden.

Met een onbeleerd paard zou ik niet zomaar op pad gaan. Eerst thuis maar eens flink oefenen. Er zijn genoeg vreselijke ongelukken gebeurd.

Toch hoop ik dat het goed gaat met je paard! Dat je maar geen ongelukken mag krijgen of veroorzaken!!!!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:29

Morris schreef:
Ik vind dit geen lachtertje, kijk eens naar de veiligheid van en voor anderen. Nu lach je erom, straks als verder wilt met dit paard, dan kom je er wel achter, dat beleren van een paard erg serieus genomen moet worden.

Met een onbeleerd paard zou ik niet zomaar op pad gaan. Eerst thuis maar eens flink oefenen. Er zijn genoeg vreselijke ongelukken gebeurd.

Toch hoop ik dat het goed gaat met je paard! Dat je maar geen ongelukken mag krijgen of veroorzaken!!!!


Mee eens!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:55

Helemaal met Morris eens.
Eerst 'moet de gas en rempendaal erop' en dan kun je pas nageeflijk gaan rijden. Je zult zien dat ze heel snel achter de teugel gaat kruipen als je dit niet doet en dan ben je de controle helemaal kwijt.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:01

Inderdaad, wel uitkijken want zomaar op pad gaan met een onbeleerd paard is natuurlijk wel gevaarlijk. Maargoed.

Je had foto's?? ik wil ze er wel voor je opzetten stuur ze maar.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:03

oei haha anders was je zo aan de waslijn blijven hangen!
maar goed dat het toch nog net goed ging.

mistrallove
Berichten: 131
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 19:28

Morris schreef:
Ik vind dit geen lachtertje, kijk eens naar de veiligheid van en voor anderen. Nu lach je erom, straks als verder wilt met dit paard, dan kom je er wel achter, dat beleren van een paard erg serieus genomen moet worden.

Met een onbeleerd paard zou ik niet zomaar op pad gaan. Eerst thuis maar eens flink oefenen. Er zijn genoeg vreselijke ongelukken gebeurd.

Toch hoop ik dat het goed gaat met je paard! Dat je maar geen ongelukken mag krijgen of veroorzaken!!!!


Hoi,

Je kunt niet thuis gaan oefenen als je daar geen ruimte voor heb met slecht weer, en ik ben er al een aantal keren op geweest, het was de eerste keer dat ik los ging en die vrouw fietste er naast, maar zij ging ff snel haar fiets wegzetten, dus vandaar, maar ik ga haar nu ook verder laten beleren bij een inrijstal, wat ik heb er zelf geen tijf voor, over een tijdje pas.

Groetzzz SImone

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:43

Ik denk dat je vooral op moet letten dat je haar inderdaad nog niet nageefelijk rijdt, want nageefelijk is richting 'aan de teugel' en is dan ook een teken van goed op het been en op de teugel reageren. Nagefelijk zoals jij beschrijft, is in de krul, en de nachtmerrie van elke ruiter/paard.

mistrallove
Berichten: 131
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 15:34

ja kweet het, maar ik deed verder niks, zij ging zelf met haar hals een ronding maken.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:24

Niet meteen weer zeuren, ze verteld toch alleen haar belevenis?
En ze ging niet Op pad Morris, ze liep OP het pad.
En het is haar eigen verantwoordenlijk heid toch Lachen

Zal vast wel spannend zijn geweest, zou toch een btje oppassen n pas los gaan rijden als het aan de hand al een tijdje goed gaat .
Liefs lis

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:27

Clitia schreef:
Ik denk dat je vooral op moet letten dat je haar inderdaad nog niet nageefelijk rijdt, want nageefelijk is richting 'aan de teugel' en is dan ook een teken van goed op het been en op de teugel reageren. Nagefelijk zoals jij beschrijft, is in de krul, en de nachtmerrie van elke ruiter/paard.


Ik ken wel meer mensen die hun pony meteen in de "krul" hebben gereden.
Soms kon je dan zodra je pony eindelijk lekker loopt weer helemaal opnieuw beginnen met aan de teuegel lopen en nagevenlijk lopen.
Maar kan ook zat vaak goed gaan.. zoals ik die mensen heb zien rijden dan he?

...