veulen plotseling dood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

veulen plotseling dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 15:56

hallo ik ben leonie
mijn moeder heeft een paard ziehttp://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=3142177&highlight=#3142177

Ze was gedekt door de hengst 4ever regino toen wij haar kochten. Ze zou het veulen in mei krijgen en het veulen was voor mij bestemt.
In het begin had rivana twee eitjes dus een tweeling de dierenarts heeft er toen een uitgehaalt en alles was verder goed. het veulen groeide goed in de buik. totdat plots twee weken geleden rivana een koliekaanval heeft gehad ging alles goed maar daarna niet meer.
ze at niet goed (alleen haver) ze wilde ook geen wortels die ze normaal uit je handen rukt. maar ze was verder niet ziek ofzo en dus weer rustig aant werk een beetje dresuur enzo.
het ging heel goed en mijn moeder moest dit weekeind wedstrijd rijden.
maarjah nu het echte verhaal.
ik zat achter de computer en toen belde mijn moeder op. ze zei dat het veulen dood was (ik helemaal in paniek) ik vroeg of alles goed was met rivana maar dat wist ze niet.
ik wou zo snel mogelijk naar stal dus ik en me pa in de auto en naar stal.
toen ik daar kwam stond rivana gelukkig nog en ik zag een hele sliert van de nageboorte aan haar achterkant hangen helemaal vol bloed Huilen
daarna zag ik de veearts lopen en vroeg wat er aan de hand was. ze had dus gewoon twee weken last gehad van t veulen (hij leefde toen nog wel)
en toen heeft ze waarschijnlijk zichzelf op de grond laten vallen (had allemaal wondjes en blauwe plekken) todat het veulen dood was en heeft ze hem (t was een hengstje) eruitgegooit. Huilen en ik heb me zo verheugt dat ie zou komen in mei. maarjah t is gebeurd en ik kan er toch niks aan doen. ik vind het echt heel jammer maar je doet er gewoon niks aan. ik heb t veulen nog wel gezien hij lag er heel vredig bij en was ook heel groot voor zijn leeftijd
nou grotjes leonie


stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 16:13

jah ik hoorde net dat de moederkoek eruit is en verder gaat t allemaal goed met rivana (gelukkig)


stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 16:36

dat vzou inderdaad ook kunnen we zullen het nooit weten
maarjah je kunt er gewoon niks aan doen

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 22:43

bedankt
jullie allemaal

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 09:53

de dierenarts heeft alles onderzocht en het was een placenta ontsteking daardoor kreeg het veulen geen voeding
ze heeft er nu wel veel last van want de ontsteking is nog niet weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, afkepieteke, DanaxxLester, Doppers, Esta_negra, GoogleAdsense, Koekie73, luca_sun, M1994, redbutton, Sterrenpony, Swift, Vagabondo, YaraNls en 88 bezoekers