verzorgpaardje was in een keer weg...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

verzorgpaardje was in een keer weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 23:14

hai, ik rijd al ik weet niet hoe lang paard (zit nu 13 jaar op les)
ik had een lievelingspaardje zijn naam was piccollo en ik geloof dat het een new forest was. ik reed altijd op hem en kwam elke dag even langs. t was mn verzorgpaardje (niet echt maar ik hielp de verzorgsters met borstelen en uitmesten wandelen enz. enz.)
ik was een paar dagen uit logeren.
de dag erna kwam ik op de manege en ging naar zijn stal, stal leeg paardje weg. ik dacht misschien heeft ie wel een andere stal en is ie nu in de bak aan het rijden, en ik loop naar de bak. nee hoor geen piccollo te bekennen.... Huilen
hoorde ik van een ander meisje dat hij die dag ervoor is gestruikeld en dat dat meisje er af is gevallen. hebben ze dus zelf op die klote manege maar gezegd dat hij niet meer genezen kan worden ..... hij was dus al op de vrachtwagen naar frankrijk aan het rijden om daar geslacht te worden.
Toen Katje (was mn instructrice) dat hoorde heeft ze de lessen gestopt en is met de auto achter de vrachtwagen aan gereden toen ze hem ergens bij de grens van belgie vond heeft ze de man laten stoppen en piccollo uit de vrachtwagen gehaald. zij heeft hem helemaal beter gemaakt. ik kwam een keer bij haar langs helaas was hij toen net verkocht. maar het ging heel goed met hem zei ze....

Ik weet nog steeds niet hoe dankbaar ik haar kan zijn, ik heb piccollo nooit meer gezien. iets wat ik heel jammer vind... Huilen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:05

Ik verplaats het even naar Paardenpraat Lachen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:17

Cow_horse schreef:
Toen Katje (was mn instructrice) dat hoorde heeft ze de lessen gestopt en is met de auto achter de vrachtwagen aan gereden toen ze hem ergens bij de grens van belgie vond heeft ze de man laten stoppen en piccollo uit de vrachtwagen gehaald. zij heeft hem helemaal beter gemaakt.
Huilen


Verklaar u nader Knipoog Is ze vanuit belgie terug gelopen naar nederland? Of had ze een trailer bij...Enne,hoe heeft ze hem beter gemaakt? Wat mankeerde het paard behalve dat het was gestruikeld?

Beetje vreemd,maar toch fijn dat het paard het nu goed heeft.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 00:28

ze heeft de trailer gepakt achter de auto gehangen en is op weggegaan, toen ze hem had gevonden heeft ze hem in de trailer geladen. hij was gewoon kreupel meer niet, afspuiten en veel rust geven wat wandelen.
dat was het..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:35

Op zo'n manier..Leek me al zo'n rot eind lopen Haha!
Wel erg raar van die manege dat ze dat paard zo wegbrachten...Fout hoor

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:14

wil je zeggen dat een instructrice geen inspraak heeft over de paarden?
dat was op m'n vorige manege wel anders!
en meteen naar de slacht? dat vind ik toch heel raar, want bij een handelaar zouden ze er nog meer voor krijgen!

maar gelukkig gaat het nu beter met hem! en jammer dat ie al verkocht is, maar je weet, het gaat nu goed! Haha!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:30

Wat een sufferds zeg. Hadden ze er geen dierenarts bij gehaald dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:41

Vind het wel top van je instructrice! (y)

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:35

wat erg!
wat ik erg vind aan paarden is dat er voor de verzorgers altijd veel verdriet aan gepaard gaat
veel sterkte

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 00:04

de manege zat waarscheinlijk toen al diep in de schulden en wilden niet weer dat een paard naar de dierenarts ging, dat kostten hun alleen maar geld. (volgens mij gaat dat vaker op maneges, nog een manege hier in onze plaats. ze laten de pony's die langdurig kreupel zijn onder invloed van medicijnen door lopen (gewoon full-time lessen mee lopen en springen enzo.) totdat ze niet meer kunnen lopen en dan worden ze afgemaakt, omdat dierenarts kosten zo hoog zijn..
BELACHELIJK TOCH???

ik denk nog vaak na over piccollo, ik mis hem ook heel erg!!! maar ja ik ben blij dat hij niet naar de slacht is gegaan!!!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 00:05

de instructrices bij ons op de manege hebben helemaal niets te zeggen over de paarden van de manege (onze manege is een vereniging, de manege is van alle leden) maar de bestuursleden zijn krenten. ik ben blij dat ik daar niets meer mee te maken heb!!!