Deurne geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Deurne geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 21:54

Ik ben vandaag naar de info middag van deurne geweest. *LOL* \

WAS ZEKER ONWIJS COOL EN MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jammer dat de draf en rensport zo klein is in nederland maar ik ga zeker wel naar deurne. moet eerst nog een stage plek in den-haag zoeken. maar de trainer die zei dat de mensen van de draverijen schreeuwen om personeel OK dan! Pling Haha! Schijnheilig

op deurne zelf hadden ze ook van die mooie paardjes zelfs de wc's Verward waren mooi Vingers aflikken ik ga volgend jaar weer Bloos *LOL* het viel me op dat er veel jongens rond liepen op deurne

sommige beweerde dat de leerlingen van deurne noggeneens kunnen lichtrijden, maar dat kunnen ze zeker wel.

verder was het een super dag. en ben ik blij dat ik dat k*t vak van een wiskunde mag laten vallen Clown

ik ben ook op het wellantcollege geweest maar eerlijk gezegt lijkt deurne me stukke beter

iemand nog vragen ik heb namelijk heel goed op gelet Ach gut
[Edit Belker: Caps Lock uit titel gehaald]

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:56

Mijn nicht zit er nu 3 jaar op, die is dr niet echt over te spreken.
Sommige leerlingen worden letterlijk als kleuters behandelt en uitgescholden (met name in het begin).

Dat is dan ook de reden waarom ik ervanaf zie.

(ben ook naar de opendag geweest, zag dr idd mooi uit, maar als ik de verhalen hoor van sommigen die erop zitten... :s)

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:59

Ik hoor ook verhalen dat t niete cht geweldig is!
Ze drillen je echt Haha! Als je daar van houdt en er tegen kan is het natuurlijk wel een pracht opleiding!

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 22:02

ja ik hoor ook veel dingen maarja het is ook logisch dat ze op die opendag zo normaal doen.

is altijd wel het geval Verward

maarja ik ga het wel proberen

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:24

Nou heel veel succes en plezier dan in ieder geval. Hoop voor je dat het helemaal is wat je zoekt!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:37

ik hoor alleen maar dat men je aankijkt op wat voor paard je rijdt..
western moet op quarter en dressuur moet op kwpn.. nou ja ik heb allebei.. maar das een bastaard en ze kost maar 1500 euro dus.. nee ik hou niet van dat soort acties

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:41

Ik wil er ook graag naartoe maar ik hoor soms ook van die niet echt geweldige verhalen Scheve mond

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:09

jockeygirl, aan je naam te zien zou ik denken dat je voor de renners gaat? Wil je perse in Den Haag? Er zijn nl. nog meer plaatsen in nederland hoor.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:42

Je word daar de eerste periode gedrilt omdat er veel meisjes heen komen die het niet aankunnen en die vallen dus die eerste maanden af, zodat ze een harde kern overhouden, zo is het mij vertelt

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:55

stalleke schreef:
Je word daar de eerste periode gedrilt omdat er veel meisjes heen komen die het niet aankunnen en die vallen dus die eerste maanden af, zodat ze een harde kern overhouden, zo is het mij vertelt


ja maar om me daarvoor nou verrot te laten schelden.....

Daar kan ik echt niet tegen, als ik wel gewoon inzet toon, maar iets gaat fout of het leukt even niet, dat je dan meteen "GDVRDMM DOMME D**S KUN JE NOU ECHT NIETS GOED DOEN?!!!!" over me heen krijg.

Mij niet gezien, ik hou er meer van een beetje met respect behandelt te worden.... anders is voor mij de lol er snel af!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:13

Mmm iemand uit de buurt is ook Deurne gaan doen en vindt het kwalitatief niet echt geweldig. Ik heb haar horen praten met een paar mensen die jaren geleden in Deurne zijn geweest en de conclusie was dat de kwaliteit van de lessen er niet beter op is geworden en er in vergelijking met vroeger relatief veel mensen zitten die niet super-fanatiek/gemotiveerd zijn.
Die harde kern, waar Stalleke het over heeft - ik vraag me af of dat de besten zijn? Het meisje dat ik ken gaat waarschijnlijk stoppen omdat ze - zoals ze zelf zegt - thuis beter les krijgt en meer leert (ze heeft les van Christa Laarakkers en werkte daar ook wel wat mee op stal) dan in Deurne.
Niet echt positief dus...........

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:54

Kendra schreef:
Mmm iemand uit de buurt is ook Deurne gaan doen en vindt het kwalitatief niet echt geweldig. Ik heb haar horen praten met een paar mensen die jaren geleden in Deurne zijn geweest en de conclusie was dat de kwaliteit van de lessen er niet beter op is geworden en er in vergelijking met vroeger relatief veel mensen zitten die niet super-fanatiek/gemotiveerd zijn.
Die harde kern, waar Stalleke het over heeft - ik vraag me af of dat de besten zijn? Het meisje dat ik ken gaat waarschijnlijk stoppen omdat ze - zoals ze zelf zegt - thuis beter les krijgt en meer leert (ze heeft les van Christa Laarakkers en werkte daar ook wel wat mee op stal) dan in Deurne.
Niet echt positief dus...........


Dat zei mijn oom ook.

Hij heeft met mijn ouders gepraat en zei dat je voor dat geld (want Deurne is super duur!!!) elders veel beter les kon krijgen en mijn nicht er eigenlijk helemaal niet zoveel leerde.

Daarbij kon ze op haar stage-adres vast aan de slag zonder deurne af te ronden, vonden die mensen niet eens nodig...

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:24

ik wilde een 2 a 3 jaar geleden ook naar deurne toe en ik vond de open dag ook helemaal geweldig...maar ik wilde toch een "eerlijke"opinie hebben..omdat op een opendag iedereen aardig en vriendelijk is...en ik was tot de conclusie gekomen dat ik t meer een leger opleiding vond dan een opleiding in de hippische sector....je wordt echt gedrild en "vriendelijk"is niet een van de meest gebruikte manieren Knipoog ...ik heb als nog wel voorstage gedaan bij een springstal in soest..omdat ik echt zeker wilde weten of ik het wel of niet aan kon. Ik ben na 3 maanden gestopt ...ik vond het absoluut te zwaar en wat mij ontzettend dwars zat en dat had ik ook al op deurne gezien ( niet bij iedereen overigens) dat het paard gewoon een middel is om te komen waar je wil zijn..en er op zo'n harde manier mee om wordt gegaan.....persoonlijk heb ik zoiets van zonder dat paard kom jij die hindernis niet over...dus een beetje respect graag!!
dit is mijn persoonlijke mening maar aan de andere kant gaat de dochter van een vriendin van mn moeder ( Haha! volgen jullie het nog) er al 3 jaar heen en die vind het wel helemaal geweldig. Als je er tegen kan om echt gedrild te worden en daar het positieve uit te halen ..dan moet je vooral lekker naar deurne gaan!! ik hoop dat je t naar zin zult hebben..succes!!

als laatste denk er echt goed overna...t is echt een dure opleiding...t zou zonde zijn als je er aan begint en er na een tijdje achter komt dat t niets voor jou is!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:28

Citaat:
maar de trainer die zei dat de mensen van de draverijen schreeuwen om personeel



Ja verplicht vrijwillig zeker, zonder maar en cent te vangen.

Laat je niet gebruiken hoor.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:35

Weten jullie wat het probleem is? Alleen de slechte verhalen over Deurne worden verteld. Waarom kan er nou nooit iets positiefs gezegd worden . En die positieve verhalen zijn er genoeg. Ik kan hier toch zo ongelofelijk pissig om worden Boos! . Deurne is echt een super leuke opleiding OK dan! . Ik vind dat heel veel scholen een voorbeeld kunnen nemen aan Deurne. Op welke school is er tegenwoordig nog enige vorm van dicipline en respect voor een docent te vinden? Ja, ze zijn streng en ja, er word veel gevloekt en gescholden tegen leerlingen, maar dat moet je met een korreltje zout nemen. Het enige wat ze doen is je klaarstomen voor de keiharde werkelijkheid. En dat is de paardenwereld als je er in wil overleven. Veel negatieve verhalen komen van mensen die voortijdig gestopt zijn omdat ze er allemaal blijkbaar niet tegen konden. Ik heb er met veel plezier een schooljaar doorgebracht samen met een gezellige groep medestudenten die het ook goed naar hun zin hadden. Helaas heb ik mijn opleiding stop moeten zetten door lichamelijke klachten Verdrietig . Ik heb keihard moeten werken om de opleiding te kunnen betalen. Dus er zitten niet alleen maar rijkeluiskindjes op school die alles voorgeschotelt krijgen. Ik kan zo nog wel even door ratelen maar ik zal jullie de rest van mijn pismerriebui besparen.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:46

Suzanne_18 schreef:
. Ik vind dat heel veel scholen een voorbeeld kunnen nemen aan Deurne. Op welke school is er tegenwoordig nog enige vorm van dicipline en respect voor een docent te vinden? Ja, ze zijn streng en ja, er word veel gevloekt en gescholden tegen leerlingen, maar dat moet je met een korreltje zout nemen. .


Maar daar moet je ook maar net tegen kunnen...

Ik kan dat gewoon niet, als ik mijn best doe, en iemand vind dat het beter kan, moet hij dat gewoon zeggen en uitleggen ed, maar niet op mij inschelden, dan kan ik me helemaal niet meer concentreren!

Natuurlijk moeten wij onze docenten respecteren, maar dan mogen zij ook wel wat respect voor ons tonen. en al dat gevloek tegen leerlingen vind ik daar niet bij passen, dan geef je als docent imo niet het goede voorbeeld!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:46

Ik ben t volledig eens met suzanne!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:49

En zoals ze zegt, het paardenleven is zwaar, en doordat hun zo streng zijn ben je wel goed voorbereid op wat er komen gaat..

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:54

Wat dat betreft ben ik blij dat ik op het Groenhorst College in Barneveld zit

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:58

het paardeleven is absoluut zwaar..ik heb er tijdens mijn voorstage een klein beetje van mee mogen maken en voor mij was t absoluut te zwaar! daarom ben ik er ook vanaf gezien om naar de deurne te gaan...je wordt echt klaar gestoomd voor de harde paardewereld...maar normaals als je wel tegen het gescheld kunt en daar het postitieve uit kan halen dan is deurne echt een goede school!
ik heb zelf iemand nodig die dingen rustig uit legd ..maar iedereen is weer anders in de manier waarop zij wil hebben en dergelijke!

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:32

Biepp:

Alles word goed uitgelegd en ook als jij iets niet begrijpt kan je altijd om uitleg vragen waar je altijd normaal antwoord op krijgt. Een docent trekt niet om niets zijn mond open. Er heerst een kop dicht en luisteren mentaliteit en vragen/argumenten/tegenspraak die met ''ja, maar'' beginnen worden niet geacsepteerd. Houd je je daar niet aan kan je een ''koude douge'' verwachten. En die krijg je dus ook als je een stomme fout maakt die je op het nivo dat je rijd, niet meer hoort te maken. En wat ik al eerder zei, je moet het allemaal met een korreltje zout nemen. Als jij laat zien dat jij je voor 200% inzet hoef je niet bang te zijn voor zo'n ''koude douge''

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:39

mmm een meisje bij ons op stal doet de western opleiding maar die is meer vrij dan dat ze naar school moet

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 18:39

Scum schreef:
jockeygirl, aan je naam te zien zou ik denken dat je voor de renners gaat? Wil je perse in Den Haag? Er zijn nl. nog meer plaatsen in nederland hoor.


Den - Haag is voor mij het dichtsbij.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 18:43

pukkielover schreef:
ik wilde een 2 a 3 jaar geleden ook naar deurne toe en ik vond de open dag ook helemaal geweldig...maar ik wilde toch een "eerlijke"opinie hebben..omdat op een opendag iedereen aardig en vriendelijk is...en ik was tot de conclusie gekomen dat ik t meer een leger opleiding vond dan een opleiding in de hippische sector....je wordt echt gedrild en "vriendelijk"is niet een van de meest gebruikte manieren Knipoog ...ik heb als nog wel voorstage gedaan bij een springstal in soest..omdat ik echt zeker wilde weten of ik het wel of niet aan kon. Ik ben na 3 maanden gestopt ...ik vond het absoluut te zwaar en wat mij ontzettend dwars zat en dat had ik ook al op deurne gezien ( niet bij iedereen overigens) dat het paard gewoon een middel is om te komen waar je wil zijn..en er op zo'n harde manier mee om wordt gegaan.....persoonlijk heb ik zoiets van zonder dat paard kom jij die hindernis niet over...dus een beetje respect graag!!
dit is mijn persoonlijke mening maar aan de andere kant gaat de dochter van een vriendin van mn moeder ( Haha! volgen jullie het nog) er al 3 jaar heen en die vind het wel helemaal geweldig. Als je er tegen kan om echt gedrild te worden en daar het positieve uit te halen ..dan moet je vooral lekker naar deurne gaan!! ik hoop dat je t naar zin zult hebben..succes!!

als laatste denk er echt goed overna...t is echt een dure opleiding...t zou zonde zijn als je er aan begint en er na een tijdje achter komt dat t niets voor jou is!!


daarom wil ik ook eerst op stage gaan om te kijken of het het echt is. en aangezien er maar 1 tot 4 mensen per jaar draf en rensport doen zal dat gedrilt wel mee vallen dat zal meer in de paardensport zijn. martin van eeken lijkt me namelijk niet zo'n dril persoon hij was juist blij dat ik het wil worden.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:44

Citaat:
Op welke school is er tegenwoordig nog enige vorm van dicipline en respect voor een docent te vinden? Ja, ze zijn streng en ja, er word veel gevloekt en gescholden


Dicipline OK dan! OK dan!

Maar dat kan ook zeker zonder vloeken.
Vloeken is in mijn ogen gewoon een uiting van zwakheid.

Maar wat is de keiharde paardenwereld??

Hard werken? of de hele dag gevloek aan je hoofd horen dat je het niet goed doet?

Met hard werken is niks mis mee.

Vertel mij niks want ik heb ook in die wereld gezeten.