WoW! Dit slaat helemaal nergens op!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

WoW! Dit slaat helemaal nergens op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 11:23

Bij mij op stal heb je een aantal "schuren" met pensionpaarden.
Af en toe zijn er wel eens mensen die hun half volle kruiwagen niet legen.
Maar hierover wordt nooit echt gezeurd.

Nu hing er een briefje in de stal waarop dit ong. was geschreven:

Ik trof gisteravond een volle kruiwagen met stro en mest aan en dit heb ik verdeeld in de stallen van de paarden die op stro staan. (waaronder ook mijn paard)

Kijk stel er wordt vaak wat gezegd dan kan ik dit nog een beetje begrijpen maar er is nooit gezeik over!
En sowieso je gaat toch geen mest in een schone stal van een paard gooien!

Hij doet de laatste tijd meer van dit soort dingen. Boos!
Ik sta echt op het punt om weg te gaan, maar wil al me stalgenoten en de paarden niet missen want dat gaat wel heel leuk.

Wat vinden jullie>?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:26

Sorry, maar eigenlijk vind ik het stiekem wel een goede! Bloos

Haha!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:27

Kan hier niet over gesproken worden. Het is wel smerig en onhygienisch, maar ik kan me er toch ook wel iets bij voorstellen. Het is een kleine moeite om de kruiwagen even te legen als je klaar bent met de stal. Ik denk dat het tijd is om goede afspraken te maken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:28

Haha, ik denk dat je er mee moet lachen, waarschijnlijk bedoelt je staleigenaar het ook zo. Als hij het kwaad meende, had hij ook niet de moeite genomen om bij iedereen een hoopje neer te gooien.

Zie er de lol van in en heb het er onderling nog eens over, zodat je staleigenaar zijn grieven niet zo hoeft te uiten.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:29

NoaC schreef:
Sorry, maar eigenlijk vind ik het stiekem wel een goede! Bloos


Mee eens... Knipoog

Maar aan de andere kant ligt er nu waarschijnlijk ook mest in stallen van mensen die wél hun kruiwagen leeggooien... Scheve mond
Gewoon even leeggooien die kruiwagen als je ermee klaar bent. Kleine moeite en het hoort (naar mijn idee) gewoon bij het uitmesten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:32

Dat zou idd ook wel een kim actie kunnen zijn................ tja gewoon de kruiwagen legen is ook een optie...... aangezien niemand het gedaan heeft dan maar allemaal smart in de hoop dat jullie een beetje op elkaar gaan letten.........

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:34

Wat is het probleem om een halflege kruiwagen te legen? Is nog minder zwaar ook *LOL*. Gewoon legen allemaal en elke keer, dan blijven dit soort ludieke acties vanzelf achterwege Lachen

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:38

Misschien zou je kunnen aandragen dat er een kruiwagenstalplaats komt waar je je de kruiwagen rechtop tegen de muur terug moet zetten. Zo moet iedereen wel na gebruik de kruiwagen legen. Bij ons heeft iedereen die op selfservice staat een eigen kruiwagen, dan heb je het probleem ook niet meer.

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 11:43

IK snap jullie reactie maar er wordt echt noooooit wat van gezegd. Als hij nou er eerst wat van gezegd had ok maar dat was niet zo. En het is niet de eerste x dat ie zoiets raars doet, hij spoort serieus gewoon niet helemaal. Paar voorbeeldjes:

Boos! We hebben in de kantine een lijstje voor de wormenkuren hierop zet je wanneer je het geeft en wanneer het weer moet.
Iemand was vergeten het op te schrijven dat ze de wormenkuur had gegeven maar ze had hem wel gegeven.
Hingen er een dag na die datum overal grote rode pijlen richting de kantine naar dat bord en naar haar naam. (het klinkt misschien heel grappig maar sloeg helemaal nergens op) I.p.v. dat ie het gewoon vraagt of belt ofzo. Ze had het ook bv nog nooit eerder vergeten ofzo zodat dit een reden kon zijn.
Oke volgende:
Boos! Ik betaal in de zomer 70 euro in de wei en alle andere haflinger 60 euro. En er is niet anders aan mij haflinger dan de rest (staan er 6 ofzo) Je zou kunnen bedenken dat mijn haflinger steviger is maar er zijn er nog 2 die groter en steviger zijn.
En ik moet maar niet zeuren anders mag ik oprotten.
En hij zegt altijd; "IK maak geen onderscheid" MAar hij doet niet anders!

Zo zijn er nog veel meer van die dingen gebeurd maar zo wordt me verhaal te lang.

Het lijkt allemaal heel grappig wat hij doet maar ik sta echt op het punt om weg te gaan ondanks dat ik het zielig vind voor mikey en jammer vind.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:44

bij ons op stal precies hetzelfde... en aanvegen en aantrekken van stal en poetsplaats ho maar. Zou willen dat er ook bij ons eens strenger opgetreden word. Wel jammer idd dat de goede altijd onder de kwaden moeten lijden. Hopen dat het hiermee (voorlopig) opgelost is en iedereen zijn kruiwagen leegt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:45

Ach... het is de bedoeling dat deze actie jullie onderlinge controle wat versterkt. Ik kan er stiekum wel een beetje om lachen. Lachen Echt leuk voor jullie is het natuurlijk niet, maar misschien leert er iemand wat van.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:47

Misschien een rot opmerking......... maar waarvoor zou een stalhouder aan zijn pensiongasten moeten vragen of ze de kruiwagen legen....... dat er nooit wat van gezegd is zegt meer over de pensiongasten dan over de stalhouder....... het is namelijk gewoon goed fatsoen om je kruiwagen te legen...

En ik denk dat als je het zo slecht naar je zin hebt daar dat het dan inderdaad tijd is om verder te kijken.......

Iig Succes

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:46

Bij ons gebeurd het inderdaad ook en daar wordt wel vaak wat van gezegd, want het is heel irritant als je 's avonds komt, je stal wilt doen, er maar 1 kruiwagen is en die dan ook nog vol zit. Dan heb ik inderdaad ook weleens de neiging om hem leeg te kieperen (maar ik durf het dan niet). Vond het dus wel een goede en moest er ook om lachen. Nagelbijten / Gniffelen (sorry)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:58

Vind het ook een erg goede en doeltreffende methode Haha!

Sorry hoor, maar het hoeft toch niet gezegd te worden dat je je kruiwagen moet legen? Dat spreekt voor zich lijkt me....

En die man heeft er wel moeite voor gedaan, ik kan me voorstellen dat je in het begin even raar staat te kijken, maar ik zou er verder maar de lol van inzien.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:52

ik vind het op zich ook wel een goede,maar ook wel ies,en wat dacht je van wormen/ziektes overbrengen?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:57

Pauline schreef:
Vind het ook een erg goede en doeltreffende methode Haha!

Sorry hoor, maar het hoeft toch niet gezegd te worden dat je je kruiwagen moet legen? Dat spreekt voor zich lijkt me....

En die man heeft er wel moeite voor gedaan, ik kan me voorstellen dat je in het begin even raar staat te kijken, maar ik zou er verder maar de lol van inzien.


Haha, helemaal mee eens. Wie laat nou een halfvole kruiwagen staan?

En over dat stuk met die wormenkuur: daar zie ik de lol ook wel van in. Volgens mij heeft die man gewoon lekkere stille humor. Ik vind hem wel grappig... Als hij het stom had gevonden zei hij het wel hoor, dan ging hij niet de hele stal en kantine volhangen met rode pijlen...

Sorry, maar ik kan er hartelijk om lachen...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:59

ZeFaNa schreef:
IK snap jullie reactie maar er wordt echt noooooit wat van gezegd. Als hij nou er eerst wat van gezegd had ok maar dat was niet zo. En het is niet de eerste x dat ie zoiets raars doet, hij spoort serieus gewoon niet helemaal. Paar voorbeeldjes:

Boos! We hebben in de kantine een lijstje voor de wormenkuren hierop zet je wanneer je het geeft en wanneer het weer moet.
Iemand was vergeten het op te schrijven dat ze de wormenkuur had gegeven maar ze had hem wel gegeven.
Hingen er een dag na die datum overal grote rode pijlen richting de kantine naar dat bord en naar haar naam. (het klinkt misschien heel grappig maar sloeg helemaal nergens op) I.p.v. dat ie het gewoon vraagt of belt ofzo. Ze had het ook bv nog nooit eerder vergeten ofzo zodat dit een reden kon zijn.
Oke volgende:
Boos! Ik betaal in de zomer 70 euro in de wei en alle andere haflinger 60 euro. En er is niet anders aan mij haflinger dan de rest (staan er 6 ofzo) Je zou kunnen bedenken dat mijn haflinger steviger is maar er zijn er nog 2 die groter en steviger zijn.
En ik moet maar niet zeuren anders mag ik oprotten.
En hij zegt altijd; "IK maak geen onderscheid" MAar hij doet niet anders!

Zo zijn er nog veel meer van die dingen gebeurd maar zo wordt me verhaal te lang.

Het lijkt allemaal heel grappig wat hij doet maar ik sta echt op het punt om weg te gaan ondanks dat ik het zielig vind voor mikey en jammer vind.



Hij had het ook op een andere manier kunnen vragen. Ik zou er niet echt om kunnen lachen moest ik het tegenkomen.

Wat de rest betreft vind ik het maar vreemd dat hij jou meer doet betalen dan de anderen. Wat de ontworming betreft had hij beter een telefoontje gedaan of een briefje aan haar kastje of staldeur gehangen. Valt in elk geval minder op.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:01

Carlaa"]
[quote="Pauline schreef:
Vind het ook een erg goede en doeltreffende methode Haha!

Sorry hoor, maar het hoeft toch niet gezegd te worden dat je je kruiwagen moet legen? Dat spreekt voor zich lijkt me....

En die man heeft er wel moeite voor gedaan, ik kan me voorstellen dat je in het begin even raar staat te kijken, maar ik zou er verder maar de lol van inzien.


Haha, helemaal mee eens. Wie laat nou een halfvole kruiwagen staan?

En over dat stuk met die wormenkuur: daar zie ik de lol ook wel van in. Volgens mij heeft die man gewoon lekkere stille humor. Ik vind hem wel grappig... Als hij het stom had gevonden zei hij het wel hoor, dan ging hij niet de hele stal en kantine volhangen met rode pijlen...

Sorry, maar ik kan er hartelijk om lachen...
[/quote]

haha ik zie er de lol ook wel van in! en ben het verder met jullie eens Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:19

Eigenlijk vindt ik het wel een goede.....grijnsz.....hoe moeilijk is het nou om even je kruiwagen leeg te gooien?

In ieder geval wel een teken dat er eens over gepraat moet worden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:31

Ik vind dat iedereen met gezond verstand kan bedenken dat het niet meer dan logisch is dat de kruiwagen leeggemaakt wordt.
Daar hoeft een stalhouder toch niet om te vragen ?
Ik vind het net zoiets als je schoenen aantrekken als je naar buiten gaat.
Dan staat er toch ook niemand bij de deur om te checken of je niet op je sokken naar buiten loopt ? Knipoog

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:43

ik vind het wel een goede Haha!.
Alleen zijn die mensen die wel netjes hun kruiwagen legen de pineut , dat is wat minder.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:10

Als iedereen zich aan de regels houd (neem aan dat die erzijn?) en de rommel achter zijn k*nt opruimt, dan is er toch niks aan de hand??

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:14

Nu weet iedereen in igg wel dat hij zijn kruiwagen moet legen he Knipoog
Ik snap alleen niet dat dat niet automatisch gedaan wordt dus kan het me wel voorstellen van de eigenaar.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:21

Ten eerste ik moet zeggen is opzich wel een goede actie van hem *LOL*
Want als je een beetje fatsoenlijk bent leeg je de kruiwagen helemaal !! Je bent niet voor niks aan het uitmesten dus om hem dan half vol te laten staan is ook stom

En ja ten tweede als ik het zo lees dan zou ik toch eens verder gaan kijken naar een andere stal want hoe jij het verteld vind ik je het helemaal niet leuk daar... behalve de andere mensen die daar gestalt staan

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:45

Op zich kan ik de humor van de mestactie wel inzien. Maar echt goed overdacht lijkt het me niet, of de eigenaar is geen paardenliefhebber. Want via de mest kunnen wormen en andere ziektes/parasieten doorgegeven worden. Voor hetzelfde geld staan straks alle paarden daar met wormen...
De rode pijlen vind ik absoluut niet grappig. Het is alleen maar een manier om iemand voor banketstaaf te zetten, of zich voor banketstaaf gezet te laten voelen. Kan die man niet gewoon praten met de pensionklanten? Werkt een stuk beter...

Overigens, als deze twee acties vlak na elkaar waren... Misschien dat hij wel bewust was van het wormenrisico, en daarom schrok toen hij zag dat een paard nog geen kuur had gehad...
Dat jij meer betaald, is inderdaad niet eerlijk, tenzij van te voren duidelijk was, dat er voor jou op de een of andere manier een uitzondering gemaakt werd... Als niemand anders daar ook 70 euro betaald, en er geen situatie is, die het logisch maakt, dat jij meer moet betalen, zou ik als ik jou was, die tien euro niet meer betalen, dan maar een andere stal...

Note: Ik betaalde voor mijn eigen paard maar half stalgeld, in vergelijking tot de anderen, omdat ik hem, door hem te kopen, redde van de slacht, en ik pas 17 was, en alles zelf moest betalen... Schijnheilig