andere pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 11:20

Ik moet gewoon eerlijk blijven, en ik moet het toch eens vertellen.
De meesten weten van de problemen van Loki af. Ik heb toen geprobeert om hem ergens te kunnen inscharen voor een half jaar, maar dat was echt heel moeilijk. Ik heb vanalles gebeld, maar dat kon echt niet zomaar.

Er waren ook mensen die zeiden dat dat waarschijnlijk geen zin zou hebben en het probleem alleen maar erger zou maken. En ik had ook niet alle tijd om te beslissen. Hoe erg het ook is, ik heb besloten Loki te verkopen. Ik heb hem nu nog niet zo lang en ik kan beter nu afscheid van hem nemen dan over een paar maanden.

Ik heb hem ingeruild bij een man, vandaag gaat hij erheen en ik krijg ik een haflinger-ruin terug.

Veel mensen op bokt zullen het er niet mee eens zijn wat ik gedaan heb, maar ik wil er niet over gaan liegen ofzo.

Het is ook nog eens met Loki dat hij -echt waar- voor niets en niemand bang is. Ik heb nooit gezien dat hij ergens voor terugdiensde. In het begin kwam hij op me afstormen in de wei, vrachtwagens kan hem niets schelen, de andere paarden in de kudde word ie ook niet bang van. En dus ook niet van mij als ik hem eens op zn flikker gaf.Hij een vluchtdier? Dus echt niet. Het ging allemaal zo moeizaam. Misschien is dat ook wel de reden dat ik makkelijker afstand van hem kan doen.


Vanmiddag 15.00 uur gaat ie weg...ik ben hier erg kapot van, die nieuwe pony kan me niet eens zoveel schelen, ben meer verdrietig dat ik Loki moet wegbrengen. Dat ik weer pech heb gehad met die paarden. Ben ook heel erg bang dat het nu weer fout gaat. Ik vertrouw er niet zoveel meer in.
Ik hoop dat ik van Mowgli ( zo heet de pony) kan gaan houden en dat hij me er weer bovenop helpt.

Mowgli v. 't Jeltink is een 2,5 jarige haflingerruin, hij is al een hele tijd gecastreerd, zijn vader is Matcho van de Bosrand (v. Maestro vd Bosrand).
Hij is best wel bangig en staat laag in de rangorde. Voor zover ik weet is het echt een schatje. Ik heb hem een week op proef.

ik weet niet of ik de juiste of de verkeerde beslissing heb genomen. In jullie ogen ben ik vast erg egoistisch, om alleen om mezelf te denken en niet aan Loki. In mijn ogen ben ik ook egoistisch. Ben al de hele week ziek ervan.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:24

ik kan niet beoordelen of je de goeie beslissing hebt gemaakt, maar ik wil je wel graag veel plezier wensen met je nieuwe aanwinst!! Veel stertke vanmiddag, dat zul je wel nodig hebben...

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:29

heej meis veel sterkte vanmiddag.
en hopelijk klikt het tussen mowgli en jou beter.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:33

verstandige beslissing,
en met een ieuwe liefde ben je er zo weer bovenop!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:40

Ik vind het heel jammer dat ik er niet bij kan zijn vanmiddag... heel veel sterkte in ieder geval. Nu maar hopen dat het nu wel allemaal goedkomt!
Ik vind dat je wel de goede beslissing hebt genomen. Dit is gewoon het beste voor jou EN Loki, en daar gaat het toch om, dat jullie allebei beter af zijn. Het is heel jammer dat het niet goed is gegaan, maar hij is vast veel gelukkiger ergens waar hij wel wordt geaccepteerd door andere paarden en bij iemand die hem wel aankan...
Ik vind het ook niet egoistisch van je. Dit is het beste voor jullie allebei. Heel veel mensen vinden dat je niet zomaar je paard weg moet doen blabla en dat dat dan egoistisch is, en tuurlijk moet je dat ook niet zomaar doen, maar dit is een goed overdachte beslissing geweest. En je moet ook een beetje aan jezelf denken!
O en over Mowgli, hihi ik vind het echt een coole naam. Goed bedacht van mij.... Haha!
In ieder geval beter dan Magic van ´t Jeltink (Magic Misselijk ) en nu hebben we twee haffies bij frans, Balou en Mowgli (althans als het nu wel allemaal goedkomt....)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 11:43

dankjewel, dit doet me goed! Pling

ja ik hoop echt dat het nu wel goed gaat.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:56

Hé meid, dit is toch een hele goede beslissing?

Niemand dwingt je om een paard de rest van je leven te houden hoor, als het niet klikt, of er zijn andere problemen die jij niet op kunt lossen kun je je paard het beste verkopen. Daar zal niemand je over aanvallen hoor.

Ik heb zelf een onopgevoede tank (Kaminka) die helaas ook nog eens twee keer zo groot is als Loki, en ik weet precies wat je bedoelt. Het is bepaald niet ongevaarlijk ook.

Heel verstandig om afscheid te nemen nu je hem nog niet zo lang hebt, het wordt anders alleen maar moeilijker!

Sterkte hoor! Enne: heb je al foto's van je nieuwe crack?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:57

Ik denk niet dat het een verkeerde beslissing is. Jammer dat het zo gegaan is maar het is voor jou belangrijk dat je een paardje vindt waar je je helemaal goed bij voelt. En voor je paard natuurlijk dat hij zicht helemaal goed voelt bij jou. Ik hoop voor Loki dat hij goed terecht komt. Heb je er een beetje zicht op wat er nu met hem gaat gebeuren.

En vertel eens wat meer over Mowgli, heb je al foto's?

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 12:09

Citaat:
Op 2001-11-21 10:20, schreef Shaienne:
Ik hoop dat ik van Mowgli ( zo heet de pony)

Niet dat heb ik bedacht!!! Haha! Haha! Schijnheilig hij heet eigenlijk Magic, maar dat vond ik een Misselijk -naam, dus had ik Mowgli bedacht en gelukkig vond gerdien dat ook leuk!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 12:11

ja doree jij hebt de naam bedacht. Balou is haar haflinger en nu heet mijn haflinger Mowgli van Jungle Book grappig he??

ik heb nog geen foto;s maar die ga ik snel maken

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:12

Sterkte vanmiddag Gerdien! Zal wel even een rotmoment zijn, maar probeer wel te genieten van Mowgli. Oké? Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:25

Heel veel sterkte en veel geluk met Mowgli. Het is niet leuk dat je hem weg moet doen, maar het is beter om een paard te hebben waar je plezier aan beleeft en niet mee hoeft te vechten. Trust me, ik weet waar ik het over heb, maar dat helpt jou nu niet echt. Over een maandje ben je weer helemaal de oude met je nieuwe beessie.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:46

nou zet 'm op he vanmiddag? Ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen. Hoop dat het wel goed gaat met deze haflinger.
En dat hij niet zo over je heen walst.
had DHR Bakker geen oudere pony. Je zei toen dat je geen jong paard meer wou omdsat je je er zo op verkeken had?

Ik ben heel benieuwd naar hem en zal 'm vanmiddag dan wel zien Lachen
wbt Loki tja het is rot maar je hebt vanalles al geprobeerd wat had je nog meer kunnen doen?
Nee meid het is denk ik wat ik zo heb mee gekregen en gezien op stal wel het beste zo.

succes met je haffie!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:49

Heel verstandig het zal niet makkelijk zijn maar laat iemand die sterk is dus klusje klaren.

Ik had ook nog een adres maar helaas kreeg ik gister te horen dat de paarden waar hij bij zou kunnen staan helaas verkocht worden.

Weet je wat ze verder met hem gaan doen ??

sterkte Lovers

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 13:50

Nee meneer Bakker had geen oudere pony. Ik heb hem een week op proef, maar ik kan hem altijd weer terugbrengen als het niet gaat. Het karakter van deze haflinger is echt totaal anders, ik denk dat ik hier beter mee om kan gaan, we zullen zien he?

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:55

mensen die zeggen dat het egoistisch is die zeggen het alleen over mensen die hun paardje al heel lang hebben en die verkopen voor een jong paard om dat die andere te oud wordt voor de sport. en dat vind ik soms niet eens egoistisch ligt helemaal aan de situatie.
ik vind dit echt een verstandige beslissing en het goed voor jullie allebei.
heel veel succes vanmiddag en ik wil wel een heel verslag hoor Haha! Haha!

xxx

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:56

Heb weinig meer toe te voegen Gerdien, ik vind ook dat je de juiste beslissing hebt genomen. Je bent echt niet over een nacht ijs gegaan, zo van: 'het gaat niet met Loki, ik doe hem maar weer weg'. Je bent er ontzettend veel mee bezig geweest en nu heb je de knoop doorgehakt. Ik hoop dat je er nu een paardje voor in de plaats krijgt met wie je wèl die band op kunt bouwen die tussen jou en Loki miste. Veel plezier met Mowgli! Cool

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:34

Ik ken meer haflingers van 'van de bosrand' en heb die ook gereden. Dat waren leuke, lieve paardjes, maar wel met een lekkere uitstraling. Ik ben absoluut geen haffie-fan, maar die waren errug leuk!

piggie!!!!
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 17:39

ik vind het wel verstandig, als je zag dat loki echt bij bijna geen enkel paard in de wei kon, ik hoop dat het met mowgli beter zal gaan, succes met ophalen en ik zie hem nog wel.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:07

Hoi, ik vind het helemaal niet egoistisch! je hebt je best gedaan, en als het niet gaat, gaat het niet, daar kan jij ook niks aan doen. En niet zo negatief dat je er geen vertrouwen in hebt, het komt wel goed!! Heel veel succes!!! En veel plezier met Mowgli!!! ben heel erg benieuwt naar foto's.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:13

Erg verstandig. Veel succes ermee en ik duim voor je op meer geluk deze keer...

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:25

Veel plezier met Mowgli. Het zal een moeilijke beslissing zijn geweest, maar waarschijnlijk wel de beste.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:54

Hoezo, zou je egoïstisch zijn?
Je kan hem niet laten staan waar hij nu staat en je hebt heel veel geprobeerd om hem toch te kunnen houden. Dat het niet ging is niet jouw schuld, jij hebt zijn problemen niet veroorzaakt. Dat heeft de vorige eigenaar gedaan. Als ik het goed begrijp komt hij bij een goede handelaar terecht en krijgt hij een tweede kans. Wie weet komt hij straks ergens terecht waar het wel gaat en dan is hij ook beter af.
Ik wens je heel veel plezier met Mowgli!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:59

veel plezier met je nieuwe haf Cool