Drama thuis..mijn 2 honden hebben gevochten..huil

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Drama thuis..mijn 2 honden hebben gevochten..huil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:07

Gisteren zat ik nietsvermoedend op school (opleiding dierenartsassistente) toen ik om 4 uur een telefoontje kreeg van mijn vriend Verdrietig
Onze twee honden hadden gevochten in onze afwezigheid en hij moest met een van de honden naar de faculteit om haar aan haar verwondingen te laten helpen Verdrietig
Ik ben er kapot van, hou vreselijk veel van beide honden maar wat nu???
We hebben een golden retriever van 8 jaar en een bullterrier van 2 jaar.
De golden heb ik al van puppy af aan de bull sinds een jaar, we hebben haar in huis genomen omdat ze het eerste jaar van haar leven alleen maar in een benche heeft doorgebracht Huilen
We wisten dat we een probleem hondje in huis haalden, maar inmiddels is ze onmisbaar en houden we net zoveel van haar als van ons andere hondje.
De bullterrier heeft onze goldenretriever dus zo erg gebeten, dat hier verstrekkende consequenties aan vast zitten....ik kan niet logisch beredeneren, kan alleen maar huilen om mijn twee hondjes waar ik zielsveel van hou Huilen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:11

Wat moet je doen........... eigenlijk hopen dat ze de rangorde gelijk vastgesteld hebben en niet meer vechten.......... of beide appart in een bench stoppen als je er niet bij bent................. Sterkte. Ik hoop dat het meevalt

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:16

Wat erg voor je!

Onze honden vechten ook nogal, dat is ook nooit meer goed gekomen helaas. Daarom houden we ze altijd uitelkaar, het kan gewoon niet anders helaas. Huilen

Veel sterkte ermee!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:20

jeetje wat erg!
tja zoiets kun je niet echt tegengaan. ik weet niet waarom ze rusie kregen? een bullterrier is al een hond met stevige kaken, die zal altijd winnen.

tja, je doet zelf opleiding dierenartsassistente (net als ik... *LOL* ) dus ik hoef niet te vertellen dat je het fout gedaan hebt, honden kunnen immers wel bij elkaar, maar als honden eenmaal heel even vechten/snauwen (vooral een terrier) kunnen we best wel schade aanrichten.

hoe is het nu met de golden?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:27

Ik kan me niet voorstellen dat dit gevecht zomaar uit de lucht is komen vallen. De honden zullen al vaker signalen hebben afgegeven, en die hebben jullie niet opgemerkt of misschien genegeerd. Heel jammer, want misschien had dit voorkomen kunnen worden.
Sterkte, en ik hoop dat het met de golden goed afloopt.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:29

De Golden is flink toegetakeld Huilen alles is behoorlijk gezwollen en ze ziet er echt heel zielig uit.
Ze eet goed is ook vrolijk lijkt er geen ander letsel aan te hebben overgehouden in tegenstelling tot haar baasje Verdrietig omdat ik heel goed besef dat het verstrekkende gevolgen heeft!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:30

Zoals ik je al had gezegd vind ik het echt heel sneu voor jullie Scheve mond Het is zo moeilijk, want je houdt inderdaad van allebei de honden zielsveel. Pfff, wij hebben ook twee honden en ik moet er niet aan denken dat er zoiets bij ons thuis gebeurt. Heel veel sterkte hoor Ach gut

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:37

Billy schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat dit gevecht zomaar uit de lucht is komen vallen. De honden zullen al vaker signalen hebben afgegeven, en die hebben jullie niet opgemerkt of misschien genegeerd. Heel jammer, want misschien had dit voorkomen kunnen worden.
Sterkte, en ik hoop dat het met de golden goed afloopt.


Je hebt helemaal gelijk
Er zijn inderdaad voortekenen geweest ... ik voel me vreselijk schuldig dit niet te hebben kunnen voorkomen.
Niet voor mezelf maar voor beide honden.
Ik ben met de bull in training geweest voor haar gedrag naar andere honden. Daar hebben we opmerkelijk goede resultaten mee geboekt, de golden en de bull zijn 2 handen op een buik, en toch waren er de laatste tijd al een aantal opmerkelijke gedragsveranderingen bij de bull.
Deze heb ik niet serieus genoeg genomen ik trek de haren uit mijn hoofd als ik hieraan denk want JA .... je hebt gelijk ..... ik had dit waarschijnlijk kunnen voorkomen!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:40

Ga jezelf nou niet schuldig voelen Helemaal voorkomen kun je zoiets volgens mij toch niet, je kunt niet altijd thuis zijn. Bovendien was het misschien vroeg of laat toch wel gebeurd, wat jullie er dan ook aan gedaan hadden. Je kunt er niets meer aan veranderen, je kunt nu beter op zoek gaan naar een goede oplossing! Veel sterkte!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:41

Het lijkt me ook heel moeilijk om dat goed te kunnen inschatten. Ik heb zelf geen ervaring met bullterriers, maar eht lijken me wel moeilijke honden in de omgang, zeker als je hem al tweedehands hebt met een pakketje bagage.
of je een gevecht had kunnen voorkomen weet ik niet, ik denk van niet .
je had wel eerder in kunnen grijpen als je thuis was geweest, maar ja, dat is achteraf praten.
heel veel sterkte ermee

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:45

jeetje Ryvana, dat is schrikken zeg!
Kan me voorstellen dat je je hier geen raad mee weet.
wat nu?
heel veel sterkte, beterschap voor je goldie

wiebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:46

helaas komt dit vaker voor bij bull"s dat ze zomaar omslaan dit komt met regelmaat voor bij "tweede eigenaar" honden ook de amerikaanse staff is hier gevoelig voor op de een of andere manier blijven de trauma's hangen ze blijken vaak onvoorspelbaar te zijn wat practisch altijd terug is te voeren op de eerste eigenaar doormiddel van slaan /schoppen of opsluiting zoals bij de jouwe. Ik denk dat je misschien het beste een ander iemand voor hem/haar kunt vinden die geen andere honden heeft . Dan komt ie ook weer wat meer tot rust veel succes met de moeilijke beslissing

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:47

Billy schreef:
Het lijkt me ook heel moeilijk om dat goed te kunnen inschatten. Ik heb zelf geen ervaring met bullterriers, maar eht lijken me wel moeilijke honden in de omgang, zeker als je hem al tweedehands hebt met een pakketje bagage.
of je een gevecht had kunnen voorkomen weet ik niet, ik denk van niet .
je had wel eerder in kunnen grijpen als je thuis was geweest, maar ja, dat is achteraf praten.
heel veel sterkte ermee


Bedankt het schuldgevoel zal blijven....en terecht!
Toch wil ik me niet neerleggen bij het advies van mijn gedragstherapeute om haar (de bull) weg te brengen.
Ik surf me gek over het internet maar geef niet op...wij willen haar dolgraag houden en we hebben daar heel veel voor over

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:49

kan me heel goed voorstellen dat je je hondje (bull) niet weg wilt doen, ondank wat er gebeurd is.
Maar hoe wil je dit op gaan lossen dan?
in een aparte ruimte als jullie er niet zijn?

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:51

Teneerste is dit natuurlijk verschrikkelijk. Ten tweede ben ik het met Billy eens, en jij gelukkig ook. Weet je al hoe je dit gaat oplossen? Is de Golden al thuis? Ik neem aan dat je als (bijna) dierenartsassistent wel in kan schatten of het een rangorde probleem is of niet... Kan je ons wat meer over de honden vertellen?

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:52

wiebeltje schreef:
helaas komt dit vaker voor bij bull"s dat ze zomaar omslaan dit komt met regelmaat voor bij "tweede eigenaar" honden ook de amerikaanse staff is hier gevoelig voor op de een of andere manier blijven de trauma's hangen ze blijken vaak onvoorspelbaar te zijn wat practisch altijd terug is te voeren op de eerste eigenaar doormiddel van slaan /schoppen of opsluiting zoals bij de jouwe. Ik denk dat je misschien het beste een ander iemand voor hem/haar kunt vinden die geen andere honden heeft . Dan komt ie ook weer wat meer tot rust veel succes met de moeilijke beslissing


Ik weet dat hier een hele grote kern van waarheid inzit Verdrietig , dit advies heb ik vandaag en gisteren heel veel gekregen....alleen komt ons emotionele gevoel om de hoek kijken....we houden van haar en zij van ons!
Het is ook heel dubbel want bij alles denk ik ook aan onze golden die in ieder geval boven alles gaat ondanks dat we van beide honden evenveel houden zij mag niet de dupe worden

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:57

marloes-joy schreef:
kan me heel goed voorstellen dat je je hondje (bull) niet weg wilt doen, ondank wat er gebeurd is.
Maar hoe wil je dit op gaan lossen dan?
in een aparte ruimte als jullie er niet zijn?


Deze week heb ik vakantie morgen komt er een grote bench daar willen we de bull mee trainen zodat ze bij onze afwezigheid in de kennel kan.
Volgende week gaat de bull mee met mijn vriend (bijna d'arts) naar mijn schoonouders zodat we even wat rust in huis krijgen voor de golden zodat de wonden rustig kunnen genezen.
Ik heb een goede vriendin die thuis is in de bullterrier clubs en die op allerlei manieren zoveel mogelijk informatie hier en daar aan het opvragen is

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:58

sioux schreef:
Teneerste is dit natuurlijk verschrikkelijk. Ten tweede ben ik het met Billy eens, en jij gelukkig ook. Weet je al hoe je dit gaat oplossen? Is de Golden al thuis? Ik neem aan dat je als (bijna) dierenartsassistent wel in kan schatten of het een rangorde probleem is of niet... Kan je ons wat meer over de honden vertellen?


Ik wil jullie wel meer vertellen wat wil je weten??

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:07

Gelukkig zijn jullie mensen die dus van wanten weten.

Is dat nou echt zo met bullterriƫrs? Ik ken ze juist als hele leuke sociale honden die goed met andere honden en kinderen kunnen... Ik kan me zo voorstellen dat je als ze echt bij de verkeerde mensen vandaan komen dat ze redelijk verknipt kunnen zijn. Ik heb de laatste tijd ook het idee dat dit soort honden in de mode is.

Een bullterriƫrteef van 2 jaar. De Golden is ook een teef?
Hoe zijn de verhoudingen tussen die twee? Golden is altijd de baas geweest? Bull denkt dat over te kunnen nemen?
Dat soort dingen zou ik graag weten...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:21

Ik heb ooit een gevecht gezien tussen een AmStaff en een AmBull (vraag Sando er eens naar). Dat was echt geen lolletje. Twee reutjes tegen elkaar, even oud. Wisten totaal niet van ophouden. Ik weet niet of jullie die illegale hondengevechten weleens op tv hebben gezien, maar zo ging dat er dus aan toe. Ong een kwartier of miss wel een half uur. We hebben ze echt uit elkaar moeten halen. Ze beten dus echt naar elkaars hals enzo... Echt een verschrikking om te zien, stond daar echt te huilen!

Ik dacht eigenlijk dat BullTerriers zo'n vriendelijke honden waren. Waarom is de Bull ineens ander gedrag gaan vertonen?

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 00:30

Oke ik begin even bij het begin:

De Golden:
Hebben we inmiddels 8 jaar vanaf pub, ze is een erg onderdanig hondje vooral naar andere honden.
Ik heb met haar alle hondencursussen gedaan en met de hoogste cijfers hebben we die doorlopen. Ze is erg in zichzelf gekeerd en keek nauwelijks naar andere honden om voor de kleinste honden ging ze al op haar rug. Dit was allemaal voor we de bull in huis namen.
In het begin had ik mijn twijfels over het nemen van een tweede hond omdat het gedrag van de golden nou niet bepaald uitnodigend was. Maar tot mijn grote verbazing werden die twee grootste maatjes en is de golden 100% veranderd, ze spelen en dollen wat af met elkaar en als ze het zat is geeft ze een snau en is het klaar. Ook ten opzichte van andere honden is ze veel opener geworden.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:38

Hoe zit het met de rangorde? Is er een duidelijk verschil? Je zegt dat de Golden erg onderdanig is.... ook ten opzichte van de terrier?
Was deze de laatste tijd een beetje aan het proberen hoger op te klimmen? Werd het "spelen" misschien wat heftiger?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:42

Ik heb in een pb aan iemand gezegd hoe ik denk dat het gegaan is. Diegene had het plan om evt 2 teven bij elkaar te nemen, en liefst van ongeveer dezelfde leeftijd;

om dit soort rampen waarschuwde ik je voor 2 teven die aan elkaar gewaagd zijn
als ze min of meer gelijkwaardig zijn krijg je rottigheid, ze willen allebei de baas zijn
ik denk dat ik wel weet wat hier gebeurd is; de golden werd ouder, de bullterrier wilde de macht grijpen en de golden pikte dat niet
dan is een bullterrier in dit geval jonger, sterker en wendbaarder, en delft de golden het onderspit.
bedenk daarbij dat een bullterrier ooit gefokt is als vechthond en het drama is compleet,
Laatst bijgewerkt door Billy op 04-02-04 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 00:42

De Bull:
We kregen via via te horen dat er met spoed gezocht werd naar een nieuw huis voor deze hond inmiddels meer dan een jaar geleden.
Mijn vriend wilde dolgraag gaan kijken en bij aankomst was hij direct verkocht ... de bull ook ... ik had mijn twijfels voor onze andere hond maar wilde met een proefperiode het wel proberen. En dat ging goed!!!
Al heel snel bleek de hond niet zindelijk te zijn, verschrikkelijk ruig te spelen met andere honden en een sloper!!!

De bull heeft bijna 24 uur opgesloten gezeten in een bench door relatie problemen van het stel Boos! Beiden besloten ze dat ze een pub wilden...werden het niet eens over het ras en dus kwamen er twee... een zogenaamd cesar hondje(kan even niet op de naam komen Bloos! ) en de bull. Echter de eigenaar van de bull werkte in ploegen, dus zelden thuis, de ander had het voor het zeggen bij de honden, met alle gevolgen van dien. Bulletje was niet gewenst en is ook zo behandeld in de belangrijkste periode van zijn korte leventje. De twee zijn uit elkaar gegaan en baas van de bull moest het hondje lozen omdat hij er geen tijd voor had.

Ze heeft inmiddels voor heel veel geld aan spullen kapot gebeten. Inmiddels is ons huis en de situatie thuis zo aangepast dat we schade zoveel mogelijk beperken. Dit alles is voor ons geen rede geweest om de hond weg te doen, ook al is dit gedrag vreselijk frustrerend.
Buiten moet ze aan de lijn, ze kan niet spelen met andere honden omdat ze veel te ruig is, alleen met onze golden en de rottweiler van mijn schoonouders.
Ze hangt heel erg aan ons is vreselijk lief, maar ontstuimig.
Het is een echte bull vreselijk hard voor zichzelf maar met heel veel respect voor ons.
Laatst bijgewerkt door Noble-Girl op 04-02-04 01:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 00:46

sioux schreef:
Hoe zit het met de rangorde? Is er een duidelijk verschil? Je zegt dat de Golden erg onderdanig is.... ook ten opzichte van de terrier?
Was deze de laatste tijd een beetje aan het proberen hoger op te klimmen? Werd het "spelen" misschien wat heftiger?


Ja ik merkte dat de bull ook doorging met spelen als de golden het zat werd en dan riepen wij haar terug.
Dit uitte zich in doordrammen neus boven haar neus houden kont naar de golden toekeren en uitdagen. Op onze commando's stopt ze hier wel mee.