Newie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 21:32

Heej hoi

Ben nieuw hier. Heb altijd jaren gereden en gewerkt met en voor paarden maar laatste half jaar wegens verhuizing (bijna) niet meer. Wel nog gewerkt op een kleine springstal voor 2,5 maand maar kon dat helaas niet meer combineren met mijn gewone werk. Woon tegenwoordig in het mooie Brabant.

Zoek wel weer een leuke nieuwe stal of manege... dus iemand een idee? In de buurt van Bladel Lachen wil namelijk in het voorjaar het paardrijden weer oppakken. Liefst ergens waar je goed, met geleende of gehuurde goed verzorgde paarden, naar buiten kan. Al sla ik een goeie dressuur of springles ook niet uit de wind Haha!

OJah nog wel ff kwijt... mijn avator... das mijn (verzorg) topper Voicy. Voormalig wereldbeker wedstrijdpaard. Helaas te vroeg overleden op 16 jarige leeftijd door hartaanval tijdens een buitenrit Verdrietig

Anyway, ik hoor graag wat van jullie OK dan! . Bekend of onbekend in Brabant Lachen

Grtz Des.

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:47

hallo, welkom dan op bokt.nl Hyper! en echt niemand hier is verslaafd Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Tong uitsteken

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:51

Ook welkom van ons !!! Haha! Veel plezier op bokt ! OK dan!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:52

welkom hier !!en pas op dat je niet verslaafd word haha !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:54

welkom...leuk dat je hier bent en niet verslaafd worden he..

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:55

welkom!!en net als de anderen:pas op dat je niet verslaafd wordt Tong uitsteken bij deze ben je gewaarschuwd Tong uitsteken

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 22:14

Hahahaha jah ik zal oppassen om niet verslaafd te worden! Hoor iig dat ik goed gewaarschuw word Lachen jullie iets te vertellen over je paard of pony of wat je allemaal doet met paarden?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:21

Heej, nou welkom op bokt OK dan!

Verslaafd wordt je hoogstwaarschijnlijk toch wel, geef je er tegen die tijd maar aan over, Schijnheilig.

We hebben op dit moment 1 paard thuis staan een 19 jarige kwpn-er die van zn oude dagje aan het genieten is, hij wordt receatief bereden.

Verder lopen er 4 shetlanders, en een mini appaloosa met de appaloosa en de een shetlandmerrie ga ik mennen, daarnaast fokken we met ze en lopen we keuringen en al dat soort toestanden, ja je verbaasd je nog hoe druk je met die kleine ponietjes kunt zijn, hahaha maar echt super leuk. Haha!

Veel plezier hier op bokt *LOL*

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:36

Ik heb 1 Tinker (Shayla)van nu 5 jaar oud en 1.49 hoog. Ook heb ik nog 2 shetjes (Jhonny 1.10 m en Logan 89.5 cm)die in mei 6 worden.
Voor foto's kun je in m'n profiel kijken ! Haha!
(ja ja kan eindelijk foto's plaatsen!)

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:20

Ahhh ziet er wel erg kewl uit een Tinker!! Zelf nooit een eigen paard of pony gehad maar wel altijd goeie beesten gehad om te rijden. Een EK sportpony, z dress. z springen en ek cross. Die heb ik heel lang gereden en heeel veeel van geleerd, totdat ik er echt te groot voor werd en die verkocht werd.
Daarna kreeg ik een 4 jarige vos te rijden. Een superbeestje maar helaas nog wat te groenig. In die tijd werd die bijgereden door iemand anders en toen die wat bevestigder werd kon ik er gelukkig wel wat mee.
In die tijd mocht ik ook veel andere ponies rijden. Ben niet zo groot dus er kwam van alles voorbij. Van grote e tot grote c, die ik mocht voorrijden voor Hans Horn Haha! en jah ook wel es wat uitproberen in het oefenparcours en dan sneuvelde ik nog wel es haha

Daarna mocht ik Voicy rijden, van een engelse springruiter (zie avater) een paard wat eerder wereldbekerwedstrijden liep. Springen. Maar die mocht bij ons herstellen na een verkeerde bevalling. En genieten van elke dag een ochtendbuitenrit met mij Lachen helaas duurde dat niet al te lang. Gelukkig heeft ze als laatste een fijn half jaar gehad bij ons. Inmiddels is dat alweer 1,5 jaar geleden maar mis der nog wel erg.

Hoe kan ik trouwens een foto goed uploaden? Wil graag een foto van Voicy en Butterfly plaatsen maar kan em nergens uploaden! :s *help*[img][/img]

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 01:11

Dank je wel ! Bloos
Als je een foto wil uploaden moet hij eerst op internet staan , voordat je hem hier op bokt kunt zetten. Zelf vind ik www.picturetrail.com het makkelijkst en geloof me , als ik Blond het via die weg kan , dan kan iedereen het ! Het wijst zich daarvan zelf , niet vergeten om je van te voren even aan te melden ! Dan kan je hem hierheen gaan kopieëren. Niet vergeten om voor je foto [img] te zetten en erachter [/img]
Als je er nog vragen over hebt stel ze gerust ! Pben mag ook !

Ik heb zelf altijd op manege's gereden en dus ook op veel verschillende paarden en pony's. Toen ik een jaar of 8 was heb ik samen met m'n zus een welsh pony(Goldy) gekocht (m'n zus is 4 jaar ouder dan ik) Die pony was 4 toen we haar kochten. Omdat ik nog erg jong was en de pony ook kon ik haar niet echt goed aan. En heb er een paar jaar voor spek en bonen bijgelopen. Toen ik wel oud en sterk genoeg was om de pony aan te kunnen , had m'n zus haar dus een beetje erg "toegeëigend" Met als resultaat dat als ik met haar ging rijden m'n zus kwaad Stoom uit je oren werd. Vele jaren van ruzie over een pony volgde dus . Totdat ik verkering kreeg , een jaartje daarna kwamen die 2 kleintjes , dus had ik toch m'n eigen pony's. *LOL* Maar de droom van een eigen rijpaard / pony bleef natuurlijk. Toen heb ik ong. 2 en half jaar geleden met m'n zus afgesproken dat zij "mijn helft"
terug zou betalen. Daardoor heb ik Shayla kunnen kopen , die nu alweer 2 jaar bij me is. Ik heb zelf Tinkers voor het eerst in 1998 gezien op de beurs in Utrecht. Toen was ik er al helemaal weg van. Ben nou eenmaal verkikkerd op alles wat bont is en hinnikt ! Haha! Toen een vriendin van me een Tinker kocht vond ik dat natuurlijk ook helemaal te gek. En toen ik eenmaal de plannen kon realiseren om een eigen paard te kopen werd het voor mij ook toch een beetje overwegen wat voor ras het zou worden. Dus ben ik gaan nadenken , wat wil ik ermee gaan doen , noem maar op. Wedstrijden vind ik leuk , maar echt serieus wedstrijd rijden ?? Nee , laat dat maar aan een ander over Knipoog . Wegens een serieus ongeluk tijdens een buitenrit zocht ik een niet al te pittig paardje , dus val je al snel in de wat "lompere" paarden en pony's. Zoals Haflingers, Fjorden en Tinkers.De shets staan ook voor de wagen en mennen bevalt mij ook prima. Dus als m'n toekomstige paardje voor de wagen kon , zou ik het niet laten. Na al deze overwegingen ben ik dus uitgekomen bij de Tinker. Ik zou eerst gaan informeren , maar de eerste de beste keer dat ik Shay zag was het liefde op het eerste gezicht Lovers . Precies wat ik zocht , 3 kleur en maanogen ! Niet te groot en niet te klein (ben zelf ook niet zo lang) Alleen de leeftijd ...... ze was pas 3 jaar en nog niet zo lang beleerd. Maar liefde overwint alles , dus dit ook ! (Door dat ongeluk had ik niet echt veel zelfvertrouwen meer en zocht dus een iets meer ervaren paardje) Maar alles is dus helemaal goed gekomen.
Nu blijkt Shay dus precies dat gene te zijn wat ik zoek in een paardje. Lief , betrouwbaar , niet schrikkerig maar toch met pit en een goed karakter. Schijnheilig Zoals je op de foto (in m'n profiel) wel ziet is ze niet echt grof gebouwd , maar toch stevig genoeg om voor de kar te kunnen lopen. Shay is een type Grai.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:17

Welkom op bokt!
Ik zag je titel en dacht heyy wat krijgen we nou??
Mijn naam hier is Newie dus dacht dat het over mij ging haha.

Ik zelf heb 3 verzorgpaarden en geef les aan een 11 jarig meisje..
Mooi paardje in je avatar..

Veel plezier hier

Groetjes

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:56

hallo welkom op bokt,ik zit er ook pas op.

Ik heb een dravertje van vier jaar die al met pensioen is!! helaas ,maar het is echt een schatje.
Ik hoop dat je een leuke manege of iets dergelijks vind!!!

Groetjes

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 23:16

Heej heej mensen Lachen

Hmmm jah ik ben nogal een leek wat betreft downloaden en al die oliebol maar ik klik dus op die pagina van picturetrail... maar dan? In vredesnaaaaaam waar moek dan heen?!?! Lachen

Maar echt best wel kewl je beestje Shayla! Vind em er echt kewl uitzien Lachen maar mensen morgen ben ik er langer. Ga nu echt douchen want morgenochtend er weer vroeg uit :S om half 7. Morgen gelukkig alleen de ochtend werken dus valt mee Lachen tot latersss

Grts Des.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:33

ik ben er ook nog niet zo gekke lang, alleen heb ik wel de neiging om op bijna alles te reageren. (tja, ik bemoei me graag ergens mee)

ik zelf heb een paardje wat in april 4 wordt.. ben haar aan t beleren en leer ondertussen zelf ook nog western rijden.. 21 jaar engels gereden

wedstrijden doe ik niet aan, te veel spuug en zit werk.. op de wc dan Tong uitsteken
ik hou er echt niet van.
euhm.. zoals iedereen zegt, niet verslaafd worden, alhoewel.. hoemeer (leuk) kommentaar des te beter.. vind ik.
groetjes michelle

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 18:14

Fotow van je paardje?? Ben altijd erg benieuwd wat voor beestje iemand heeft Lachen

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:31

Mijn verzorgtinker wordt verkocht en heb dus al een nieuwe plek gezocht daar staan 12 haffies die ik mag verzorgen.
4 veulens: tess,ina, armani en steward 2 merries en 2 hengstjes
2 jaarlingen: tesy en elianne 2 merries
6volwassen: Lizzy---> moeder steward en elianne
Al bonnie
El vera
Valè (Vallee)
Tamilena
????? 1 naam weet ik niet Bloos!

en de 6 merries zijn ook nog eens drachtig wordt een drukke boel dus
En binnekort mag ik gaan rijden(nadat ik er nua l een tijdje kom en ze mij kennen) alleen weet dus niet op wie hihi Haha! ik denk vale maar ik zie wel