veel mishandelde paarden op bokt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:52

Tja ach die mensen hier weten alles beter beweren dingen die absoluut niet waar zijn en daar kan ik kwaad om worden, ga iig geen namen noemen Tong uitsteken
Ach ik ga ook niet elke dag naar mijn pony. Zo ze is toch verwaarloosd zeg! Sjonge sjonge je paard MOET elke dag naar buiten. En dan mensen die er tegen in gaan. Ik heb zoiets bekijk het maar
Ga aan hun niet uitleggen waarom ik niet elke dag naar haar toe kan. Ben geen verantwoording schuldig. Nou ja en als hun vinden dat ze elke dag naar buiten moeten, moeten ze lekker zelf weten!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:00

Desiree schreef:
Remmen leidde niet tot pijn. Het is gewoon een heel sterk ontwikkeld instinct van haar. Als ze iets moeilijk vindt om te begrijpen, raakt ze al meteen in paniek. Ze loste dat op (en dat doen alle paarden instinctief in meerdere of mindere mate) door weg te lopen. Een andere oplossing voor problemen kennen paarden niet.
Ze is gewoon abnormaal snel in paniek. ZE hoeft maar een zwarte vlek te zien of ze draait om vlucht weg, helemaal doordraaiend.

Ik vind het irritant, dat als mensen een probleemstelling hebben bij Rijtechnisch, dat er meteen gesuggereerd wordt dat een paard pijn zou hebben. Het heeft vaak helemaal niets te maken met pijn. Meer met dwars of ongehoorzaam zijn / niet begrijpen / onopgevoed zijn / 0,0 incasseringsvermogen / karaktereigenschappen. Het zijn levende wezens, die bestaan niet alleen uit een fysiek gedeelte. Ze hebben ook nog een eigen wil en een karakter.


Desiree waarom leg je steeds een verantwoording af? Laat die mensen lekker zeg! Als jij vind dat je goed gehandeld hebt is dat jouw goedrecht als zij vind van niet heeft ze pech! Klaar. punt. uit!
Ik zou me niet steeds verantwoorden hoor! Trek je er niks van aan een slof is ook niet voor niks uitgevonden! Ik reed er ook weleens mee... Niks mis mee hoor! Er rijden zoveel mensen mee. Als jij het op de goede manier gebruikt is het toch goed?
Schijnheilig

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Evi84, Sas75, sasja0705, TamaraFloor en 93 bezoekers