Hoe krijg ik mijn pony dikker?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Hoe krijg ik mijn pony dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 18:01

Haha! ik heb een pony(kamilla) toen ik haar kreeg was ze best dun..
Ik voer haar van alles om haar dikker te krijgen..
Maar heel snel gaat het niet..
ze verandert al wel een beetje maar niet zo heel veel..

Weet jij een oplossing?

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..


x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 13:35

Juut schreef:
Bouke (3 jarige fries) is ook erg dun. Je weet niet wat je ziet als je hem van voren of achteren ziet, van de zijkant valt het nog mee. Maar deze meneer krijgt dus een GIGANTISCHE berg hooi; hij moet de hele dag kunnen eten. Geef het verder ook de tijd, zo snel komt zo'n paardje nou ook weer niet aan. Ik neem trouwens aan dat ze zo dun is door weinig voer? Of is het toevallig ook een zenuwachtig typje?

Ja het is wel echt een zenuwachtig typ.
ze krijgt echter wel echt veel eten.
ze word veel bijgevoerd.
maar ze blijft nog steeds aan de schraal

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:28

turbotinker schreef:
mijn tink heeft dat ook,ik geef nu zelfs 2 kilo Scheve mond (!) zemelen bij en hij krijgt vast iedere avond wat kuilvoer....dat is heel eiwit rijk en het gaat nu beter.... OK dan!

Ja Kamilla krijgt ook heel veel Hij krijgt Brok(3x 2 scheppen per dag)
En hooi..
Ook krijg thij bijgevoert hij krijgt te eten wat een groot paard nog niet eens krijgt..

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:32

KimS schreef:
hey
allereerst: goed ontwormen. Qua voedsel: het is niet goed om er gewoon meer krachtvoer in te proppen. Gewoon de hoeveelheid die ze mag hebben. Wat je kan bijgeven is geweekte bietenpulp. (dat zijn brokken, net als krachtvoer, maar dat moet een aantal uren weken in water, tot het niet meer opzwelt)
Verder over het eten kan je ook nog olie gieten, liefst olijfolie, dat is de properste. Bvb maïsolie, sojaolie enz kan ook, maar daar zit meer afval in.
En verder gewoon vrij veel hooi geven, dat ze de hele dag door kan eten. Moest ze niet op stro staan: ook wat stro bijgeven om te knabbelen. En zeker genoeg beweging geven, daar krijgt ze weer spieren van. Niet natuurlijk rondjes rennen, maar gewoon rustigaan beginnen met dressuurtraining, eventueel wat springen, longeren (met pessoa vind ik persoonlijk beste) en wandelingen maken, al wast het alleen maar stappen, das ook heel goed om spieren bij te krijgen.
Veel succes dermee!
xxx

Ze staat op stro ja en krijgt veel hooi alleen het probleem is..ze heeft niet graag hooi en als ik har goed genoeg bijvoert laat ze het liggen wat ik ook snap want het is zeker niet weinig wat ze krijgt..
Ik voer haar veel bij en ze krijgt ook veel beweging maar ik zal er aan denken ..
Bedankt voor het advies..
-XxX- OK dan! Pling Haha!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 11:31

SANEX schreef:
Al eens gedacht aan wormen ? Als een paard goed veel wormen heeft ( gehad) kun je voeren wat je wil, maar zal ie niet veel dikker van worden.

Mijn vorige pony heeft bloedworm gehad toen ik haar net kreeg, diertje was helemaal kapot van binnen.
Het eerste jaar heb ik haar niet meer dik kunnen krijgen. Ze was behoorlijk aan getast.

Door worminfecties worden paarden dun, ze trekken op bij de flanken, kan ribben zien etc.
Dit is dan wel een erge versie er van maar het kan dus wel

Ik weet dat ze geen wormen heeft want ze heeft al een aantal keren wormenkuur hehad..
Dus daar licht het echt niet aan *LOL*

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 10:11

SANEX schreef:
Je zegt dat ze niet graag hooi eet... is het hooi wat je geeft dan wel goed ?
Misschien zit er veel rotzooi tussen of schimmel ?
Dan laten ze namelijk ook een boel liggen, paarden zoeken de lekkerste stukjes eruit en wat vies/beschimmeld is laten ze liggen

nee..dat is niet waar ze houd gewoon niet zo erg van hooi Verward
maarja er zit niks anders op gewoon veel bijvoeren Haha!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..


x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 10:13

KimS schreef:
ik was ook aan het denken, misschien eet ze liever kuilgras dan hooi? Maar dan moet je wel weer gaan opletten met een teveel aan eiwitten..
Als ze wat hooi laat liggen, kan geen kwaad hoor, das waarschijnlijk dat ze al genoeg op heeft. Bij ons zijn er ook wel eens bij die wat laten liggen. Later eten ze dat dan wel op.
Soms is het zo dat het per ongeluk met urine of mest bevuild is, en dan laten ze het natuurlijk ook liggen..
xxx

Neej,we hebben het hooi in een hooinet zitten(expres)wij dachten daar ook aan..maar dat was het niet het licht er nog..iedere dag ze krijgt dan ook best wel overdreven veel maar dat doen we juist omdat ze zo dun is..

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 10:14

winspunt schreef:
ik zou haar ontwormen! en misschien vind ze slobber wel lekker
wij hebben een pony van 17 er die is ook telkens zo mager we geven haar nu al een tijdje slobben en het helpt wel
succes

Ja van dat slobber dat weet ik ik had een paard van 25 om te verzorgen hij had bijna geen tanden meer en hij kreeg dat ook..

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 10:15

xJustMe schreef:
- Als eerste goed ontwormen
- Goed gekookte lijzaad
- Zemelen
- Muesli/ granen
- Kuilvoer ipv hooi

Een aantal dingen waren al gezegd, maar wou toch even nog wat toevoegen...

okeej bedankt voor de tip OK dan! Haha!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 07:39

Lieke schreef:
Gebruik de zoekfunctie eens, hier zijn (recent) een hele hoop topics over geweest.

Ja Maar Als ik daar geen antwoord uit krijg..

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 07:41

Dribbelkont schreef:
bij ons op stal zetten Haha!

Haha! hahahha daar ligt het zeker niet aan er staan pony's bij die eigenlijk wat dunner moeten Tong uitsteken
Ze Is Eigenlijk de einige dunne pony

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 07:42

turbotinker schreef:
mijn tink heeft dat ook,ik geef nu zelfs 2 kilo Scheve mond (!) zemelen bij en hij krijgt vast iedere avond wat kuilvoer....dat is heel eiwit rijk en het gaat nu beter.... OK dan!

Ik Ga Echter Geen Zemelen Geven Dan Is Hij 3 Weken Aan De Diarree

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 07:45

casanova schreef:
het is ook de winterperiode nu,ik heb een kruising hackney/newforest die ook moeilijk op gewicht is te houden nu,de kou vreet energie en het voer.
een deken kan helpen,peen/appels,veel hooi,basisbrok.
wat voor soort type is je pony?
volbloeden,hackneys,arabieren zijn moeilijker op gewicht te houden.
wat is de leeftijd en haar achtergrond?

in de zomermaanden ziet hij er juist prachtig uit met een licht zomergrasbuikje.
bel even naar de va en hij weet vast raad!!

Ze Is 11..
Het is een vuilnisbakje haha Haha!
Ze Krijgt veel te eten,optijd wormenkuur,in de zomer mag ze op de wei en krijgt ze maïs..
eerlijk gezegt heb ik haar in de zomer niet gezien want toen had ik haar nog niet k weet wel wat ze te eten kregen want k ken die mensen waar hij staat.. Haha!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brittms, GoogleAdsense, hokke, Jet, Lisewiesje, M1994, onpaard, Poety, quni, Vagabondo en 22 bezoekers