waar herkennen jullie je paard door?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:49

doordat t waarscheinlijk de enige is die gillend op me af komt rennen als ik roep Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:56

Fasel"]
[quote="Scylla schreef:
Doordat hij toch dat gene heeft wat andere paarden niet hebben, valt niet te omschrijven Haha!


Idd. Door zijn blik, zijn uitstraling, zijn karakter. Moeilijk te omschrijven maar ik herken hem uit 1000den Raakjes Haha!
[/quote]

Helemaal mee eens

Plus dat Marko als haflingerzijnden (lange manen, goude vacht) wel opvalt tussen 3 KWPNers Tong uitsteken (groot en kortmanig Knipoog )

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:58

Gewoon roepen, dan komen die koppen vanzelf omhoog OK dan! Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:03

Ik herken Kane aan zijn hinnek en aan zijn aftekeningen ( vlekken ). DIe kan ik wel dromen en tsja iedere tinker is uniek met zijn vlekken.
Ook heeft kane in zijn linker neusgat een vage zwarte ronde stip zitten en rechts een witte vlek precies op de plek waar de singel zit.
Links 1 maanoog en dat was het wel Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:04

Ow ja en de 2 vlekken in zijn nek ( zie avatar )

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:07

Mn ex-verzorgfries stond met nog 4 andere Friezen. Ik herkende hem als de dikste Clown

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:01

Debo schreef:
doordat t waarscheinlijk de enige is die gillend op me af komt rennen als ik roep Haha!


nee, zo eentje heb ik hier ook staan Haha! Maar ik neem aan dat jij een fjord hebt, en ik een bruine kwpn, dus ik hoop voor ons dat we het verschil merken als ze op ons komen afgestormd Tong uitsteken Haha!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:51

Ik zou Killian herkennen aan zijn vrij dominante gedrag naar andere paarden, en aan zijn misvormde tong.
En nog wel een paar uiterlijke kenmerken maar dit zijn wel de opvallendste dingen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:52

verootjoo schreef:
doordat ze komt als je dr roept


Als die van ons aan het eten is, dan kun je dat wel vergeten. Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:57

ik zou haar direct herkennen aan haar lichaam en koppie Lovers
maar als ze in een groep stond met echt dezelfde paarden zou ik d'r herkennen aan het litteken op haar achterbeen, bultje op d'r neus of kruin op haar hals aan de linkerkant.. er zijn zo veel dingen waar ik haar aan zou herkennen eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:23

heb een meisje gekent die kon haar (nieuwe) verzorg pony niet herkennen,,, ze moest de wei uit komen met een ouwe appaloosa pony (panter, wit met zwarte stippen van 1.35 ) ze kwam terug met een witte kwpn van 1.70 Haha! ze dacht dat na t poetsen de stippen vanzelf wel tevoorschein zouden komen Haha! ..

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:39

Aan zijn uitstraling, houding en beweging.
En aan het feit dast hij komt als ik hem roep, en aan zijn rare bles met een bliksemschichtje eraan.
En aan het litteken op zijn neus, en op zijn kont, en aan de witte haren op een ouwe wond
En ach, het zou wel erg vreemd zijn als ik na bijna 12 jaar m'n eigen paard niet zou herkennen.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:00

Ik kan mijn pony altijd herkennen!!!
Hij heeft een vrij grote kale deuk in zijn neus dankzij zijn eerste eigenaar.
Die dacht waarschijnlijk dat een veulenhalster vanzelf groter wordt Boos! als een veulen groeit. Lekker makkelijk toch, je veulen in de wei zetten en een paar maanden later eens een keertje gaan kijken?
Toen konden ze dus het halster uit zijn neus gaan knippen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 08:36

Debbieremi schreef:
Ik kan mijn pony altijd herkennen!!!
Hij heeft een vrij grote kale deuk in zijn neus dankzij zijn eerste eigenaar.
Die dacht waarschijnlijk dat een veulenhalster vanzelf groter wordt Boos! als een veulen groeit. Lekker makkelijk toch, je veulen in de wei zetten en een paar maanden later eens een keertje gaan kijken?
Toen konden ze dus het halster uit zijn neus gaan knippen.


Aaaaaaaah gatver dan heeft dat beestie lekker pijn gehad... Boos!

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:38

idd, hij is nog steeds kopschuw, en het poetsen of aaien over zijn hoofdje vindt hij nog steeds niet fijn. Ik ben de 4e eigenaar van Remi (is pas 6 jaar) ik moet zeggen dat het steeds beter gaat, maar ik zal het er nooit helemaal uitkrijgen.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:56

aan zijn babyface Hyper!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:13

Mijn pony staat ergens waar eigenlijk geeneen pony zoals haar staat
dus ik herken haar meteen
Ook merk ik het aan haar gehinnik.. Haha! Tong uitsteken

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:13

het hinnikje als ik der roep ... daarna je meteen gaan negeren.. die chagerijnige kop.. van haar als je bij der komt...op haar hoofd heeft ze een likteken.. ze heeft der toen gestoten... als ze geen geduld heeft tilt ze een voetje op.. zie foto als je haar in een binnnebak zet.. los.. is ze niet zo opgewekt terwijl dat buiten niet zo is nou dat was het geloof ik ..

Afbeelding
deze foto heb ik gemaakt toen ik haar net had.. toen deed ze het heel erg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:53

Ik herken paarden eigenlijk 'gewoon' aan hun hele verschijning. Dat hoeft dus niet zozeer een kleur, aftekening of apart vlekje te zijn. Als ik bij wijze van spreke tien Fjorden die ik ken bij elkaar zet, dan houd ik ze nog steeds moeiteloos uit elkaar. Alleen bij onbekende paarden gebruik ik eigenlijk ezelsbruggetjes als een bepaald aantal witte benen etc...

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:09

Aan Kas haar grote oren en haar missing voorpluk....
Afbeelding

En waarschijnlijk is ze degene die hard van me wegloopt, zo van: nee he, loop ik hier met mijn eigen kudde, moet zij weer zo nodig wat met me gaan doen.....

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:41

ik zou melody herkennen aan een bultje op haarrechter achterbeen,,heeft ze ooit na een trap van een ander paard opgelopen..en denk dak haar anders ook wel zou herkennen

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:43

Doordat hij in galop op me af komt stormen!!!
En natuurlijk zijn kleur en bouw, valt gelijk op, 3 kleur bont, wielkopolska, bijna 170 met copmaat hoofd![/img]

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:45

je eigen paardje heeft ZOWIESO iets dat geen enkel ander paardje heeft!
Al is het die speciale hinnik, of dat ene extra stippeltje op de bil, of dat grijze puntje aan de manen of ... ga zo maar door !
Ik denk dat als je paardje in een kudde geraakt, je hem/haar er zonder problemen uit pikt! Lachen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:50

Mijn a-welshje, aan zijn blauwe oogje... En mijn fjordje en zijn moeder aan hun 'hey hester' hinnikje...
Mijn a-welshje zou ik nog altijd overal tussenuit herkennen... Hij is gewoon... Misschien zegt een foto het wat beter...
Afbeelding
Ik vraag me af of mn fjordje nog zou hinniken, als hij me weer ziet... *snif* waarschijnlijk niet Verdrietig

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 17:14

Laurakeuh schreef:
je eigen paardje heeft ZOWIESO iets dat geen enkel ander paardje heeft!
Al is het die speciale hinnik, of dat ene extra stippeltje op de bil, of dat grijze puntje aan de manen of ... ga zo maar door !
Ik denk dat als je paardje in een kudde geraakt, je hem/haar er zonder problemen uit pikt! Lachen


nou dat hoop ik dan maar want als je bv. allemaal dezelfde paarden hebt lopen Haha! Haha!