Laiser zes uur durende koliek aanval

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 00:16

Vandaag ben ik zo’n acht uur bij Laiser geweest. De eerste twee waren we leuk. Hij liep eigenlijk best goed en deed goed zijn best. Na het rijden hielp ik nog even mee om de paarden binnen te zetten. Toen ik terug kwam bij Laiser zag ik dat hij niet in orde was.

Ik zag hem steeds zieker worden. En hij ging steeds meer zweten. Ik heb het even aan gekeken, maar uiteindelijk heb ik hem uit de stal gehaald en wat laten lopen. Al snel bleek dat Laiser zieker werd en dat er toch echt een dierenarts bij moest komen.

En weer had hij gaskoliek. Alleen de vorige keer was het een grote gasbel, en nu zat het meer verspreid. In totaal heeft hij zo’n zes uur lang koliek gehad. Ik vond het zo sneu voor hem. Hij had medicijnen van de dierenarts gehad en leek wat op te knappen, maar net toen ik dacht dat het weer ging en dat ik naar huis kon om te eten, begon het weer helemaal op nieuw. Hij liet zich hard op de grond vallen in de stal en had duidelijk pijn. Ik heb hem toen met veel moeite uit zijn stal kunnen krijgen, toen hij weer was opgestaan, en hem meegenomen naar de binnenbak. Daar heb ik hem weer dat sukkeldrafje laten doen, en toen kwam er gelukkig wat gas vrij. Na een paar rondjes heb ik hem toen laten liggen en rollen. Zodra hij zich weer op de grond liet vallen, kwam er heel veel gas vrij. Dit heeft wel een paar uur geduurd voordat hij er helemaal van af was. Ik heb hem bewust uit de stal gehouden totdat hij weer redelijk de oude was. Dit was goed, hij had nu de ruimte om wat te lopen en te liggen als hij dat wilde.

Nu is alles weer redelijk normaal, en ik hoop maar dat hij er vanacht niet weer last van krijgt. De arme schat.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 00:21

Hee bah zeg maar goed dat je er nog was.

Balen hoor het ging allemaal net weer wat beter met rijden Verdrietig . Geef hem maar een dikke knuffel van mij Lovers .

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 01:09

he wat naar. Hopenlijk voelt hij zich nu een beetje beter.

Arme Laiser... Huilen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 09:49

Ja en toch ook weet spannend, komen ze er door of niet.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 09:55

Wat zal je geschrokken zijn. Ik hoop voor je dat jullie een beetje nachtrust gehad hebben. Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 10:38

Jeetje wat klinkt dit rot zeg.
En nu al weer...
Ik hoop voor hem dat dit de laatste keer was! Misschien dat er op homeopatisch gebied iets is dat hem kan helpen bij dit probleem?
Heel veel sterkte!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 10:48

Jeetje, heeft Laiser dat vaker? Wat lijkt me dat naar zeg. Ik heb gelukkig nog nooit een paard met koliek gehad... afkloppen!!!!

Sterkte met hem!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 12:27

Zielig hoor, maar is het niet slecht om je paard te laten rollen? Krijgen ze dan geen kronkel in de darmen?
In ieder geval, geef je paard maar een dikke knuffel en hopelijk wordt 'ie niet meer ziek!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:25

ow gatver das egt geen fijn verhaal!!! ben een heel lief paardje kwijtgeraakt door koliek, dus ben daar altijd vrij bang voor.....
heel veel suc6 verder en hopen dattie dat niet vaker krijgt!!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 23:10

Citaat:
Wat zal je geschrokken zijn. Ik hoop voor je dat jullie een beetje nachtrust gehad hebben.


Inderdaad ik was flink geschrokken. Op zo'n moment heb je toch van die momenten van hij zal toch niet ...
Nachtrust heb ik niet echt gehad. Ik kon niet echt slapen. telkens was ik bang dat de telefoon zou gaan, dat het weer mis was. Maar ja, je moet wat over hebben voor zo'n schat van een beest.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 23:11

Citaat:
Op 2001-11-20 09:48, schreef Mieke:
Jeetje, heeft Laiser dat vaker?

Drie weken geleden had hij hetzelfde alleen was hij toen eerder van zijn krampen af.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 23:13

Citaat:
Op 2001-11-20 11:27, schreef imker:
Zielig hoor, maar is het niet slecht om je paard te laten rollen?

Een paard mag juist gaan liggen en ook rollen is toegestaan, volgens de dierenarts.
Zelf vind ik het ook gemeen als ik hem niet zelf laat probeer zijn koliek op te lossen.
Tuurlijk kan het ook fout gaan, maar als het fout gaat gaat het toch wel fout of hij nu wel of niet rolt.
Bij Laiser helpt hem om zijn gaskoliek minder pijnlijk te maken.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 23:19

Toen ik vanochtend belde om te vragen hoe het met hem ging, werd me verteld dat hij al behoorlijk was opgeknapt en weer lekker in de wei stond. Er werd vandaag extra op hem gelet. (Toch fijn als je zo'n staleigenaresse hebt waar je op kunt vertrouwen!)
Vandaag moest ik tot 21.00 uur werken|o en je snapt wel dat ik daarna meteen Laiser ben gegaan.
Hij stond heel vrolijk in zijn stal en begroette me weer als van ouds en wilde wel wat lekkers. Correctie eiste wat lekker. Kortom hij was gelukkig weer helemaal de oude!
Ik ben echt blij. Het is nu weer de Tong uitsteken ondeugendeO:) kwajongen die ik normaal mee maak.
Ik hoop maar dat de koliek nu maar weer heel lang weg blijft. Want het is echt een hoopje ellende hoor als je je paard zo ziet.
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!!!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 23:54

Gelukkig maar dat hij nu beter is!!

Hoop dat nooit mee te maken hoor!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:55

Nou gelukkgi die ellende is ook weer voorbij. Verwen hem nu maar lekker Lovers .

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:29

gelukkkig voelt Laiser zich al beter!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 23:20

Arme Laiser... ik weet helaas hoe erg het is om je paard te zien lijden onder een koliekaanval. Gelukkig dat hij weer helemaal de oude is, maar ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent!