verslag vanuit Tanzania

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

verslag vanuit Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 17:25

he hallo.
Het is ongelooflijk maar ik zit hier in en heel kleine buitenwijk van daresalaam, de hoofdstad van Tanzania, te internetten tussen alle afrikanen. Een plek waar 2 jaar gelden nog geen intenet was en nu is het er allemaal. Het is hier super warm en zit hier dus onder de ventilator te internetten. Hoe is het daar in Nederland. Ik ben nu net een week weg, maar het lijkt al veel langer. Ik hoorde dat er sneeuw ligt en moet meteen aan mijn fjordje denken hoe het daar mee is met die sneeuwklompjes onder haar voeten. Ik ben al aan het mailen geweest om te vragen hoe het met haar is, maar nog geen reactie. Je weet ook niet echt of de mail wel doorkomt. dus ik dacht ik zet het op Bokt
Maar goed dit is eerste bericht vanuit het warme afrika. We kregen bij aankomst wel meteen slecht nieuws te horen dat de dochter van een goede vriendin die we gingen opzoeken net 2 maand gelden overleden is aan malaria. wat een andere werelds is het hier en wat een poedersuiker ziekte. Het husi is echt leeg zonder haar. we kenden haar goed en zagen haar iedere 2 jaar al 10 jaar lang. dan wordt je weer eff geconfronteerd met de ellende hier en schaam ik me bijna voor het hebben van een eigen paard in nederland. Maar goed. het is ook genieten hoor. Ik zal over een week weer iest proberen te schrijven.

groetjs mejet

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:25

Grappig dat ze in Afrika een internetcafe of iets wat er op lijkt hebben zeg!! Lachen
Wat erg dat een dochter van een goede vriendin daar is overleden!
Hier in Nederland is het best slecht weer veel regen en afgelopen woensdag ook veel sneeuw! Vandaag was het weer een beetje zonnig!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:36

In AFrica kom je op de gekste plekken internetcafés tegen Knipoog

Malaria kan er inderdaad flink in hakken. Vreselijk als je daar je familie door kunt verliezen... Veel sterkte voor je vriendin.

Ga je ook nog op safari in Tanzania?

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:38

Mijn achter-achter nicht is net terug van 5 maanden Tanzania!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 09:31

we zijn net terug van safari. We hebben 5 dagen in een tentje geslapen met snachts de geluiden van de hyenas en leeuwen en zo op de achtergond,. Super gaaf. Maar wel erg duur om te doen. maar goed. 1 keer in je leven moet dat dan maar denk ik. Was al met al een erg mooie ervaring.
veel fotos gemaakt Cheese!
Inderdaad internet hebben ze overal in de grote steden. Erg makkelijk. sneller dan brieven op de bus doen via de post. Lachen

Alleen de toetsenborden blijven nog al een hangen haha.
morgen hebben we een lange reis voor de boeg terug naar daresalaam. gaan we logeren bij vrienden.
tot snel

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:57

Whoooo lijkt me echt eng zeg die safari maar wel leuk om een keertje mee te maken inderdaad!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:02

leuk joh! mijn broer heeft vorig jaar ene half jaa rin tanzania gezeten voor zijn studie en dan zat ik ook regelmatig met hem te chatten! erg grappig!

die safari's zijn echt geweldig! mijn ouders zijn er heen geweest en we hebben hele gave foto's!

hoelang blijf je er?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:58

he wat leuk zeg, mijn zusje zit nu ook in Dar el Salam, weliswaar voor maar 3 dagen, ze is stewardess nl, maar die ligt nu ongetwijfeld ook bij het zwembad. Geniet er maar lekker van, want hier is het weer maar, bah..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:52

He wat rot voor je vriendin..
Sterkte hoor!

Tanzania lijkt me heel erg mooi, lekker weer ook Haha! Heel wat anders al hier: niets anders dan regenen en hard waaien...
Ik wou dat ik ook lekker op vakantie was Haha!

Veel plezier nog daar!

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:43

heey vergeet je niet het zonnetje en het warme weer me te namen als je terug komt Knipoog Cool Haha!