Ruzie met stalgenoten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NovaGirl
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Ruzie met stalgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 17:35

Ik heb een aantal verzorgponys op een stal en de andere meisjes zijn echt verschrikkelijk daar.

Ik ben namelijk helemaal alleen en mag van de boer op zijn paarden rijden. Nu is er 1 meisje die mocht ook op zijn paarden rijden en als ik bijvoorbeeld zaterdagmiddag kom, heeft zij alle paarden al gereden en dan mag ik nietmeer rijden.

Ze doen heel stom tegen mij. Ik vind dat gewoon etterig. De boer die zegt er niet veel van want hij is allang blij dat zijn paarden gereden worden.

Ik wil bij die stal niet weg want ik ben hier voor de paarden en niet voor die stomme meiden.

In het begin ging alles goed, maar toen begonnen ze te roddelen over mij en dat ik niet kon rijden, allah dat kan ik ook niet zo goed, maar is dat nou zo'n ramp vind ik Verward ik moet het toch ook leren en hun kunnen ook niet goed rijden. Ik krijg 1 keer per week les van mijn grote nicht.

Ik vind het gewoon gemeen van hun, hun zijn met zijn tweeën en ik sta alleen, en als ik een vriendin meeneem, zeggen ze dat ze niet mag komen omdat het een prive stal is. Maar daar trek ik me niets van aan, want van de boer mag ik wel een vriendin meenemen, als ik maar niet een hele horde vriendinnen meeneem.

Is het bij jullie ook zo erg op stal, en wat maken jullie mee.
Kunnen jullie ook goed met jullie staleigenaar optrekken? ik niet zo, maar ik mag wel rijden van hem, Als ik bijvoorbeeld wat vraag, dan loopt hij altijd weg maar verder is hij wel aardig.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:44

Mijn pony staat ook bij een boer, en daar loopt ook een poedersuiker rond. Zij huurt alle pony's daar. Dat vind ik opzich geen probleem, maar ze denkt dat alle pony's van haar zijn. Ze roddelt ook achter mn rug om, en zegt ook dat ik niet kan rijden, terwijl ze het zelf ook niet kan. Ze geeft ook les op die gehuurde pony's en ze heeft mij geboycot Haha! Niemand van die leskinderen mag met mij praten Verward Sommigen doen het wel hoor, maar goed. Ik vind het eigenlijk niet eens erg, ik vind die kinderen toch super irri, en ga mn eigen gang wel. En er staat nog iemand die haar ook niet mag, dus wij vormen ook zo'n beetje een clan tegen haar.

Maar ik weet niet hoelang die meiden bij jou rijden, en wat ze dan doen, maar als die pony's een beetje conditie hebben kun je ze best nog een keer rijden, als je maar rustig aan doet

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:21

Ik zou eens met de boer gaan praten (als daar me te praten valt)
misschien kan hij die andere meisjes vertellendat ze niet zo kattig moeten doen tegen jou.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:23

bijt eens van je af!!! je moet wel voor jezelf opkomen hoor...anders ga je gewoon hetzelfde doen als wat ze bij jouw doen....dus vroeg je bed uit en mooi alle paardjes gaan rijden, wanneeer zij dan komen en niet kunnen rijden zullen ze de boodschap vast wel begrijpen!! Schijnheilig

Dat soort grietjes moet je aanpakken , en zelf hoog boven staan. Laat ze lekker banketstaaf je weet het zelf toch zeker wel beter Knipoog

Als het dan nog niet ophoud zou ik gewoon de boer er op aanspreken en het een en ander gaan afspreken met die meisjes. Dat jij bijv altijd deze zelfde paarden gaat rijden en hun ook. Zodat jullie allemaal een vast verzorgpaard hebben..

Succes!!!

Gr CLaudia

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:28

Ik ken het... Heb zelf een situatie meegemaakt, waarin dat etterige meisje dan nog eens ongeloofelijk werd voorgetrokken door de boer ook...
Er valt echt bar weinig aan te doen, ben ik bang... Maar als ze met zijn tweeen zijn, heb je kans dat ze niet allebei zo etterig zijn, maar dat het ene meisje de ander meesleept...
Dan moet je 'de ander' een keer alleen 'tegenkomen', misschien blijkt wel dat zij ook zo haar twijfels heeft over 'de een'.

Zo was het bij mij, en toen had ik toch nog iemand die een beetje aan mijn kant stond, ook al werd ik min of meer weggepest...

Het klinkt heel hard, maar misschien kun je toch beter op zoek gaan naar andere verzorgpony's?
Je komt daar voor die pony's, maar heel veel heb je niet meer aan die pony's, door die andere meisjes... En zo is er voor jou ook niet veel lol meer aan. En je moet er wel lol in blijven houden.
Ikzelf ben uiteindelijk min of meer gedwongen een ander verzorgpaard te nemen, en daar was ik achteraf heel erg blij mee...

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:32

Het klinkt heel banketstaaf, en dat is het ook, maar ik ben bang dat je naar een ander adres moet gaan kijken. Je bent alleen tegenover twee anderen, de eigenaar doet er niets aan.. Ik ken het probleem, heb het zelf met m'n vorige verzorgpony meegemaakt. Nogal dominante haflingerveulen wat ik had opgevoedt. Kon er eindelijk mee gereden worden, komt daar zo'n huppeltrutje dat er gelijk priveles mee neemt. Via die eigenaars (die er net zoveel aan deden als die boer bij jou) ben ik op het huidige adres gekomen. Het was heel erg slikken en ik heb nog steeds de pest aan dat meisje en die eigenaars (4 jaar geleden!) maar ik heb er een leuk adres voor terug gekregen.
Tot die tijd; inderdaad gewoon nog een keer met die paarden rijden, desnoods rustig stappen maar dan hebben die huppeltrutjes niet gewonnen! Of probeer uit te vinden hoe laat zij rijden en dan gewoon nog vroeger komen zodat jij wel de eerste bent... Haha!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:59

ik zou me echt niet laten wegjagen zoals jij dat zegt juut!!! je moet gewoon goed stevig in je schoenen staan!!! en je mons lostrekken over hoe jij er over denkt....maarja ik heb dan ook een karakter Rolleyes dat ik dat durf....mijn vriendin zit in hetzelfde schuitje...ik word er telkens chaggy van dat mensen dit doen Boos! dan heb ik gewoon zin om eens een keer mee te gaan en ze goed de waarheid te zeggen Stoom uit je oren

Laat je niet uit het veld staan!!! Ach gut

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:02

Ik zou me ook echt niet laten wegjagen. Sta gewoon vroeg op en ga zelf lekker alle paardjes rijden. En als ze daar wat van zeggen, trek je je scheur open en ga je eens even zeggen wat jij er van vindt hoe zij zich gedragen tegenover jou

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:03

Hoe stevig je ook in je schoenen staat; zou jij opgewassen zijn tegen twee zulke meiden en zo'n makkelijk denkende eigenaar? Scheve mond
Hoe gaat het er bij je vriendin dan aan toe?

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:03

idd verootje

Haha!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:04

Haha! Ik had een pony(eila)die doe ik nu niet meer omdat ,iemand anders er steeds op ging rijden dat mocht van het baasje..
Ik vond het niet leuk want ik kon bijna niet meer rijden ik was het beu en zij er wat van tegen het baasje..
Ze zij van ja dat vind ik wel meevallen dan xorg ik wel dat ze nog maar 1x in de week rijd..
ik dacht nouja het zal wel goed zijn en liet het toe..
ik kwam de volgende dag aan en ze zat er weer op(het was niet haar dag)
dus ik zij van wil je eraf gaan want ik wil gaan rijden..
wou ze er niet vanaf ik heb gezegt van ik stop er mee jij houd je niet aan onze afspraken.
Mijn pony stond op manege ars-longa(haarsteeg)
en daar is het altijd heel druk
Eerst vond iedereen mij aardig maar toen ik daar weg ging ineens niet meer:?
Ík dacht van laat ze het maar uitzoeken en als ik nu op die manege kom dan kijken ze me niet aan maar ik denk bij mezelf van zoek het maar uit ik kom hier voor mijzelf en niet voor jullie..
nu heb ik een nieuwe pony(huurpony)en hier mag niemand anders op rijden heb hem dus helemaal voor mezelf moet er wel best veel voor betalen maar ik mag er alles mee doen
met haar ben ik ook echt blij

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:10

mijn vriendin loopt bij een boer die 6 paarden heeft. Twee andere meiden komen ook vaak om te rijden en dat vind die boer ok. Wanneer mijn vriendin er doen ze gewoon net alsof ze er niet is en negeren haar gewoon. Afspraken worden niet nagekomen onderling. Bijv. Mijn vriendin was ziek en belde een van die meisjes op om te vragen of zei die dag kon komen om de stallen etc te doen. Was allemaal geen probleem kreeg ze te horen. Mijn vriendin gaat er dus vanuit dat de paardjes die dag worden verzorgd....word ze savonds door de boer gebeld om te vragen waarom er nog niemand geweest is, de stallen waren niet gedaan en het ergste is nog dat er paard doodziek stond. Nahja dat slaat toch nergens op die meid is gewoon niet geweest omdat ze zonodig de stad in moest om kleren te kopen. Nu had me vriendin mij gebeld om te vragen of ik nog wou ff kijken of nu alles goed was (dit was rond 21.00) ik doe dat natuurlijk. Tref ik daar een de boer aan bij het zieke paard die koliek blijkt te hebben. Arts etc was net geweest.

Wat een verhaal maar goed ik ken het dus nu heeft me vriendin die meid in het speciaal ze ff goed verteld dat dit dus echt niet kan!!!Die twee meiden zijn doen echt verschrikkelijk uit de hoogte en denken dat ze alles kun doen en laten zonder hun troep op te ruimen...

Hihihi lang verhaal maar nu weet je een beetje juut waarom ik me opwind over dit soort zaken...Haha!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:12

Staat die pony op dezelfde manege? Zo ja; erg dapper om daar te blijven rijen! Je hebt helemaal gelijk dat je er voor jezelf komt ma makkelijk is het niet. Petje (of cap) af voor je OK dan! !

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:16

. Schijnheilig

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:17

Het voige berichtje was bedolt voor Shirley, maar inderdaad Claudia, ik snap het. Alleen, weet die boer ook dat die andere meiden zo zijn? Zijn jou vriendin en die meiden trouwens helemaal verantwoordelijk voor die pony's, omdat ze ook moest voeren?

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:07

voeren word gedaan door de boer zelf, maarja der moet natuurlijk wel iemand komen elke dag voor de stallen te mesten etc...

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:09

ik sta met mijn paardje op een manege, en niemand gunt elkaar daar wat, dat heb je op maneges altijd wel... en als ik dan een keer 1e was met wedstrijd dan zeiden ze..."oh...."
en al was ik een van de laatsten dan was het van " haha, noiu jah, het kan niet altijd goed gaan he? " en dan waren ze helemaal blij, ook toen ik mijn vorgige pony nog had, die te klein werd, besloot ik haar te verkopen, en STOM dat ze deden joh!! maar nu heb ik een paard, van 1.71 m heel mooi, die best veel kan, en nu kijken ze opeens tegen me op, dus je moet je er niks van aantreken, ze houden vanzelf op en anders ben ik het er mee eens dat je je scheur open moet scheuren!! kusz ***MoI***

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:47

Heb zelf het eerste jaar op een ponyclub gereden. Was niet echt lollig, maar ik kon rijden (meestal, dan). Daar telde je mee als je maar vaak genoeg won. Aangezien dat ik niet eens een huurpony had telde ik apsoluut niet mee. Iedere week 'dachten'ze dat ik niet kwam. Iedere week moest ik met een pony rijden die och echt te oud was voor de les, maar waar ik op moest omdat ik anders niet kon rijden (deed dan lekker rustig aan ). Andere pony's mocht ik niet op want dan zou hij te vermoeid zijn voor de wedstrijd die pas op zondag was (reed op woensdag). Geregeld was m'n fiesband lek zodat ik 5 klm naar huis kon lopen. En voor de rest werd ik genergeerd, behalve door een meisje.
Dat meisje had de oude pony gehuurd omdat z hem lief vond en omdat ze nooit de kans kreeg om een andere pony te huren. OP een dag mocht ze met de pony van een ander buiten rijde. De pony sloeg op hol, zij viel eraf en brak haar been, pony is tegen auto op leuke snelheid gerend. En pony moest worden afgemaakt omdat een hoef eraf lag. Heel zieli voor de eigenaresse.
Nog zieliger voor dat meisje want zij kreeg dus van de hele ponyclub de chuld want zij had die pony tegen moeten houden. Dat kan makkelijk met een gebroken been.
Dus nee, ik heb respect voor mensen die het kunnen maar het werkt niet altijd wanneer je je scheur los trekt.

Samshorse

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:03

Ik rijd bij een grote privéstal en help met uitmesten en zo.
En ik ben nogal verlegen waardoor ik mensen gewoon over mij heen laat lopen, ik durf dan niets terug te zeggen. Er is een nieuwe stalhulp die alles op stal moet doen, rijden, uitmesten enz. Ik help dan met een vriendin met uitmesten. Ik vond het daar tot korte tijd geleden heel leuk. Alleen het komt steeds vaker voor dat ik en mijn vriendin eerst (iets van 7)stallen moeten uitmesten. Met mijn vriendin valt het best mee, maar ik word nogal snel moe Scheve mond En dan gaat het rijden niet goed, ik ben er 4 keer in 2 weken vanaf gevallen, waardoor ik het nu eng vind...
En laatst was ik er 's middags, zonder mijn vriendin. Ik zou helpen met stallen uitmesten, het waren er maar een paar maar toen ging die stalhulp thee zitten drinken zodat ik t maar in mn eentje moest doen. Uiteindelijk moest ik echt naar huis, want ik moet over een lange dijk naar huis fietsen en mag (en doe t zelf ook liever niet) dat niet in t donker (ik ben 16). Ik zei dat ik naar huis moest, en dat mocht niet van haar. Ik moest eerst alles afmaken! Verward Ik durfde niets te zeggen... (ja ik weet t, stom). Frusty
Uiteindelijk is mijn moeder mij komen ophalen (kwaad!) omdat ik allang thuis moest zijn en het al donker was.

Gisteren weer zoiets. Ik heb t op het moment erg moeilijk op school en thuis en kon 's ochtends echt niet op stal komen. Dus ik ging 's middags (ik had mijn vriendin er 's ochtends over gebeld en zij ging wel vroeg), het was echt pokkeweer dus ik longeerde het paard waarop ik rijd kort en reed daarna eventjes en daarna wou ik weer naar huis gaan omdat ik nog erg veel moest doen aan schoolwerk. Toen kwam die stalhulp eraan en ging ze op mijn kop geven dat ik 's ochtends niet was gekomen om stallen uit te mesten. Het maakte niets uit dat ik écht niet kon of zo en dat ik voor (veel te veel) repetities moest leren.
Ze maakte het héél duidelijk dat het de bedoeling was dat mijn vriendin en ik 'even' alles deden op stal: mesten, rijden, losgooien etc.
En het enige dat zij deed was haar eigen paard buiten zetten en toen ging ze weer weg!
Hallo! Het is HAAR baan!
En ik durfde weer niets te zeggen...

En dan kan ik wel met de eigenaar gaan praten, maar ik wil geen ruzie
Ik ben er ook aan het denken om ergens anders een verzorgpaard of zo te zoeken... Maar dan heb ik me zo laten wegpesten, terwijl de andere mensen, de eigenaar (en zij ook meestal wel) heel aardig zijn.

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar het heeft echt mijn weekend verpest! (Ik hoop dat t een beetje duidelijk verhaal is, heb soms een beetje moeite met precies zeggen wat ik denk >;) )

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:33

dat is nou mijn voordeel:
eigen stallen Haha!
geen ruzie met stalgenoten... Bloos

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:38

ik verzorg paarden op een terrein van iemand en daar staan 2 paarden ik verzorg ze met een vriendin en 's avonds komt altijd de ander verzorgster die heel aardig is hoor dus ik heb er geen last van

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:33

He, Samhorse, ik zou dus even WEL met de eigenaresse gaan praten! Het is inderdaad de baan van die stalknecht en dus haar verantwoordelijkheid! Ik vindt het ook niet bepaald overkomen als iemand die haar werk goed doet en hart heeft voor de paarden...
Kom op meis; dit is een situatie waarbij je WEL je mond open moet trekken, desnoods samen met je vriendin, voordat de paarden de dupe worden van zo'n ongeintresseede huppeltrut!

Samshorse

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:44

Zo erg is ze nou ook weer niet. Ze kan heel aardig doen en doet haar werk wel redelijk en heeft wel hart voor de paarden/
Het is alleen tegenover mij... Scheve mond
En m'n vriendin vindt het helemaal niet erg...

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:23

Iik heb het ook wel eens gehad dan kom ik de manege binnene nd an kijken ze me na en boos aan alsof ik der niet mag komen!
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
En elke keer als ik daar kom dan kijken ze me aan en steken ze de tong uit! Verward Verward Verward Verward Verward Verward maar joun verhaalw at een rot kinderen zijn dat!

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:26

Maar doen ze dat expres die paarden rijden terwijl jij ze eigenlijk ook moet rijden?
Ik vind dat dan echt banketstaaf als dat zo is kom je daar zijn al de paarden al gereden! nou jah is ook wel gezellie met de paarden maar toch..... Kunnnen jullie niet afspreken welke paarden jullie rijden bijv zij rijd de helft en jij?