Witney is terug (snik)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 09:55

Gisteren heeft de eigenaar van mijn verzorgpaard Witney terug gebracht naar de oude eigenaar, helaas. Hij had haar nog niet gezien en vond het echt zonde dat ze dampig is, hij vond haar heel leuk (dit is dus een Hackney-fokker met een vooroordeel over Haflingers). Heel raar (en moeilijk om haar daar weer neer te zetten en weer weg te rijden. Gelukkig is het wel allemaal netjes opgelost, maar ik had haar natuurlijk liever gehouden.
Op de terugweg kregen we nog een klapband (trailer) ook, konden we nog gaan wisselen. Daarna nog even lekker met Natalie, mijn verzorgpaard, geknuffeld.

Nu ga ik weer lekker verder zoeken naar een leuke Haflinger. Die wordt trouwens de nieuwe buurvrouw van Sonja haar paarden, ik ga van stal verhuizen.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:00

wat had die dan was die dampig wat is dat precies(blond)

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:40

He wat balen... Maar even tussendoor... hoe kom je bij Sonja terecht. Ik dacht dat de manege je zo beviel?
Tenminste de keer dat ik je zag sprak je vol enthousiasme?

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 16:04

Dampigheid is een soort beschadiging van de longen, waardoor de elastisiteit Verward minder wordt. Hierdoor krijgen ze een 'dubbelslag' in de ademhaling (te zien aan de buik). Ademhalen kost meer moeite, waardoor ze tot minder grote inspanningen in staat zijn. Dit is niet meer te genezen, kan alleen erger worden.

Van de manege ga ik weg omdat ik bij Sonja op stal nu een grote binnenstal en binnenkort een buitenstal kan krijgen. Op de manege had ik voorlopig tussen de lesponies blijven staan. Het is daar een stuk rustiger, zelf mesten (dus schoner, op de manege waren ze snel vies), zomers dag en nacht in de wei in een vaste groep, altijd een bak vrij, beter voerschema enz. En gezellig. De manege ook wel hoor, er zijn er heel veel die lief hebben gereageerd toen Witney afgekeurd werd.