Ruitersportzaken verkenning omg. [plaats].

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Ruitersportzaken verkenning omg. Veenendaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 22:44

Omdat ik nu weer wat te rijden heb zie:
[VvdD] Ik heb weer wat te rijden!!!!!!!!!!!!!!!!

Moest het er maar eens van komen, nieuwe jodphurs. Die van nu zijn errug afgetrapt en een vies blauw kleurtje.
Ik ben eerst naar ruitersport Bos in Scherpenzeel gereden. Ondanks dat ik er wel positieve verhalen over gehoord heb viel het me een beetje tegen.
Ik heb er 20 minuten a een half uur rondgelopen. Ik heb eerst even een harde borstel (€ 4,50), hoevenkrabber (€ 1,50), zweep (€9,95) en een zak paardensnoepjes gekocht (lusten je paarden de kruidensmaak iloon Haha! ). Ik had nl het eea vergeten/achtergelaten bij Omar Bloos! .
Toen ben ik bij de jodphurs gaan kijken. Ik heb daar 20 minuten staan kijken/zoeken maar ik werd niet echt geholpen. De verkoopster zat equistar om te stickeren van € 6,50 naar € 12,50 .
Ik heb het maar voor gezien gehouden, ik werd zelf niet wijs uit de stapels dozen.
De groeten met je jodphurs. Er werd afgerekend bij de kassa maar er kon geen praatje vanaf.
Qua voorraad hadden ze heel veel rijbroeken, wedstrijdjasjes, dekens en schabrakjes. Daar moet je daar zeker wel kunnen slagen. Het hangt ook ordelijk en netjes op maat.
De prijzen verschilden nogal € 10,- voor een merkloos (wel degelijk) wit schabrak maar ja €12,50 voor equistar is wel weer een beetje te gek.
De service vond ik 0,0. Maar ik moet wel zeggen dat de vrouw die voor me stond bij de kassa wat dingetjes mee kreeg om te passen en die hoefde ze pas af te rekenen als ze het echt wilde hebben (maar dat kan ook komen omdat die vrouw niet heel er handig was met de kassa Schijnheilig ).

Op naar huis.

Thuis maar mijn fietsie gepakt om tóch even bij 't Peerdewinkeltje in Veenendaal te gaan kijken. Hier had ik minder goede verhalen over gehoord.
Kleine winkel, gezellig dat was het eerste wat me opviel.
Ik werd meteen geholpen. En ze vroeg wat ik wilde: jodpuhrs zonder veters, kleur maakt me niet veel uit (bruin of zwart) en degelijke kwaliteit en niet te lomp (de Mountain Horse vind ik over het algemeen te lomp).
Ze pakte 1 schoen, een mooie aparte kleur suede bruin OK dan! Ja die vind ik wel mooi. (en nog in de aanbieding ook!!). Rondgenaaid, waterdicht (voor zover dat mogelijk is) en gevoerd met leer.
Gepast, en verrek ze passen nog ook.
Voor het idee nog even twee anderen gepast, maar nee deze werd het.
Qua service - super winkel. En de prijs van deze schoenen (merk Soubirac) viel me alles mee € 82,- OK dan! (met korting eraf)
Ze had er ook nog mooie chaps van maar die waren (Gelukkig voor mijn portemonnee Bloos ) niet in mijn maat.
Heb ook nog even gezellig met die vrouw staan praten. Volgens mij nogal fan van endurance (had een trui aan van Jerez).
Ik heb ook nog even naar de hoofdstellen gevraagd. (kwam erachter dat die ook nog bij Omar hangt, mja laat die daar maar kan ik die daar af en toe nog gebruiken Knipoog ). Maar daar had ze niet zoveel keus in.
Ze kon wel alles bestellen zei ze. Maar een hoofdstel heb ik niet keihard nodig ofzo dus dat komt wel.
Ze liet een hele mooie zien van kunststof dat leek net leer.

Voor mij als ik goed advies nodig heb - > 't peerdewinkeltje
Als ik rijbroek, schabrak of deken wil -> Bos

Morgen misschien nog even in Lunteren kijken.
ALs nog andere mensen ideeen hebben welke ik ook vooral niet over moet slaan, geef me even een gil.

Hier een plaatje van mijn schoentjes Lovers
Afbeelding

:evaw:


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 10:43

Paardenschuur ga ik ook eens kijken. Maar niet vandaag, da's niet zo goed voor mijn portemonnee.
En ik denk dat ik vandaag even in Lunteren binnenloop

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 12:18

Aanvullingen op dit topic altijd goed!
Degenen die nu nog op mijn lijstje staan om te bezoeken
-veldhuizen
-die ene waar ilona haar rijlaarzen heeft gekocht
-die van gera in Maurik
en de paardenschuur in scherpenzeel
ik heb voorlopig niks nodig dus kom ik er maar niet ook Clown

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 16:30

Tuurlijk!

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 21:54

Lisetje schreef:
Ik vind 't Peerdewinkeltje juist niet echt vriendelijk.
Omdat ik vrij dikke kuiten heb en graag chaps wilde werd me daar al gelijk gezegt dat ik helemaal geen chaps meer kon krijgen
Nu heb ik ze gehaald bij Bos dus vond dat wel beetje raar.
De rest ken ik niet maar ga wel een keertje bezoekje brengen Knipoog


Wat grappig dat je zo'n andere ervaring hebt.
Ik vroeg dus ook naar de chaps, heb ook (erg) dikke kuiten.
Ik zei, ik heb ze nu van harry's horse, ik weet niet of jullie die hebben.
Nee die had ze niet maar ze zou wel even meten.
Maar als ze niks kon vinden kon ze wel wat voor me bestellen.

Uiteindelijk heb ik het maar niet gedaan omdat ik ze niet keihard nodig had.

Zo zie je maar wat een verschil wíe helpt

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, SannevZ en 8 bezoekers