Pablo is geschoren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 10:04

En het is goed gegaan. Ik had hem in onze zogenaamde koeienstal gezet waar we goed licht hebben aan weerzijde van het gangpad. Ik zette het scheer apparaat aan, en omdat de jaarlingen er zo van schrokken, schrok Pablo ook en ging hij hangen. Direct los gemaakt en gekalmeerd. Uiteindelijk weer het apparaat aan gezet en Pablo los laten staan en begonnen met scheren. Hij vond het prima. Op een gegeven moment zo lekker dat gescheer onder zijn buik dat hij zijn hele handel lekker liet bungelen.
Ik heb hem dus zaterdag avond geschoren en zondag bijgewerkt. Hij is er mooi onder vandaan gekomen. Om de stress zo min mogelijk te houden heb ik nu zijn benen niet geschoren, dat doen we volgend jaar wel weer. Ben blij dat zonder hulp, sedalin of praam ik zonder stres een paard heb kunnen scheren.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 10:19

Fijn dat het zo goed is gegaan Eleonoor! Toon is nu ook kaal, op zijn benen na.... beige paard!

Geweldig: na de les geen drijfnat paard meer dat er twee uur over doet om op te drogen en vervolgens na het opdoen van zijn winterdek nog even leuk na gaat zweten... Frusty Daar zijn we vanaf!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:48

fijn dat 't zo goed is gegaan zonder toestanden er om heen!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:45

Goed dat hij zo braaf was!! Gisteren is de dekhengst bij ons op stal ook geschoren, en ook zo verschrikkelijk braaf. Ik was helemaal jaloers. Als Jep zo braaf was met scheren had ik hem denk ik ook wel gedaan, het is nu net een twijfelgeval, maar omdat hij echt staatsgevaarlijk is met scheren, kies ik er toch maar vor om elke keer te wachten tot hij droog is. Boos!