Ontwikkeling inzake Neve

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:42

Tja, hoe zal ik nu reageren Verward
Aan de ene kant is het slecht nieuws maar er zit toch ook weer een positieve kant aan.
Vind het wel apart dat die man zo stellig is dat het veulen 80 tot 90% van de vader zal krijgen.
Aan de andere kant drukt Ilindra altijd een erg grote stempel op haar veulens en is ook Ustinov veel meer een Ilindra dan een Hero, dus andersom is ook heel goed mogelijk.
Ga je het uitproberen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:52

In hoeverre beperkt haar afwijking haar in haar dracht en in het werpen?
Vooral het einde van de dracht is best zwaar voor een merrie en vergt het nodige van het bekken en de banden.
Ook bij het veulen kan de merrie het behoorlijk voor de kiezen krijgen.
Toen Usti geboren werd kwam de nageboorte er niet af en al met al waren de DAkosten wbt het veulenen hoger dan het dekgeld en de drachtbegeleiding.
Het jaar daarop verwierp ze en dit jaar hebben we haar leeg gelaten om de baarmoeder een jaartje rust te geven.
Dekken is dus echt niet alleen rozegeur, maneschijn en veulentjes.........
En dan heb ik het nog over een 100% gezonde goed gebouwde fokmerrie.

Nog iets om met fokken rekening mee te houden: uit welke merriestam komt ze, is het een mooie predikaatrijke merrielijn met goede sportresultaten waarvan ze bijwijze van spreken voor het veulen in de rij staan, of is het een "gemiddelde"merrie waarvan je maar moet zien of je het veulen tegen kostprijs kwijt kan.
Anders kost ze alleen nog maar meer dan ze nu al doet.

Ik weet dat dit allemaal niet erg positief klinkt maar ik zou er zeker rekening meehouden.
Per slot van rekening is fokken met een slechte merrie net zo duur als fokken met een goede merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:28

pegassa schreef:
Dit is nu precies wat ik bedoel......wegwerp maatschappij. Als je het niet kunt betalen gewoon niet aan beginnen dus.......Ga dan fietsen die eten niets, ook niet als ze "stuk" zijn.


Sorry hoor, maar dit vind ik wel een erg kortzichtige reactie Scheve mond
Kun jij 20 jaar in de toekomst kijken en weten hoe je er dan voor staat.
Ik hoop het niet voor me, maar er kunnen zoveel onvoorziene dingen gebeuren waardoor je misschien niet meer voor je dieren kan zorgen, financeel of lichaamlijk.

Dees heeft een paard gekocht voor de sport en daar is ze nu niet meer geschikt.
Ze geeft zelf al aan dat ze eerst een andere plek voor haar gaat zoeken maar als dat niet lukt is het einde verhaal en ik geef haar groot gelijk, ik zou precies hetzelfde doen.

Ik heb een paar maanden gelden ook een van mijn paarden, na 14 jaar, laten inslapen die ik met een hoop kunst en vliegwerk best had kunnen laten leven.
Ik heb er toch voor gekozen hem te laten inslapen omdat ik wist dat ik zowel Händell als me zelf er geen plezier mee zou doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, ComscoreBot, DDD3, fransje23, Manieki, sanne1221, schumiegirl, Varenka en 137 bezoekers