Ik ben er helemaal klaar mee (eindhoven)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Ik ben er helemaal klaar mee (eindhoven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 16:45

Zoals ik al eerder geschreven heb was ik opgenomen in Eindhoven op de Grote Beek. (psychiatrische instelling) Idd was. Want ik ben vandaag met ontslag gegaan.

Voor de mensen die het gemist hebben, ik heb een borderline persoonlijkheidsstroornis

Het afscheid was erg leuk. 's morgens gebak en ik heb een leuk cadeau gekregen. Een soort van vaas met een bloem erin en een kaars die erboven kan drijven. En natuurlijk een mooie kaart met lieve teksten erin. Ook van de therapeuten kreeg ik een (zelfgemaakte kaart). Ik had zelf een kaartje met persoonlijke gedichtjes aan iedereen in de groep gegeven. Zelf gemaakt en dat vond iedereen leuk maar confronterend.(toch wel een beetje mensenkennis Schijnheilig ) Best ontroerend moment eigenlijk. Later zijn er zelfs wat traantjes gelaten. Ze gaan me missen zeiden ze. Nou ik hen ook, hoor!

's middags had de groep een lekker lunch geregeld. Met broodjes en allerlei verse salades. Lekker! Vingers aflikken Heel toepasselijk kwam net het liedje van marco Borsato (afscheid nemen bestaat niet) op de radio. Even een moment van stilte..

En toen was het moment om echt te gaan. Spullen ingepakt, iedereen nog een kus en een knuffel gegeven. Ik heb er toch ruim een jaar lief en leed mee gedeeld. Diepe dalen heb ik gekend. Maar ik ben nu sterker dan ooit en ik kan er tegen aan!

Life! Here i come!

Ik heb een evaluatie geschreven aan het einde. Die zal ik hier ook neerzetten.


Toen ik werd opgenomen wist ik niet precies waar ik last van had, maar het was duidelijk dat ik niet goed kon functioneren in het dagelijks leven. Ik was een beetje de draad kwijt en wist niet hoe ik verder moest.

Tijdens de opname ben ik door diepe dalen gegaan. Maar ik heb mezelf beter leren kennen en geleerd hoe ik de dingen het beste kan aanpakken. Daardoor kon ik crisissen beter zien aankomen en daardoor er iets aan doen.

Als eerste heb ik geleerd om bij mezelf te voelen waar ik last van heb. Ik sprak de dingen echter nog niet uit. Ik ben met kleine stapjes begonnen om te vertellen waar ik mee zat. Ook dingen die me irriteerden. Ik heb toen ook geleerd dat ik niet kan verwachten dat een ander meteen daar op reageert c.q veranderd. Met andere woorden; Ik vertel de dingen zodat mensen weten waar ik mee zit. Maar wat ze er mee doen....

Ik ging dus niet meer zo diep nadenken wat de ander wel niet zou denken of hoe een ander ergens op zou reageren. Dus is die persoon zijn pakkie aan. Ik blijf wel in contact, maar voel me minder verantwoordelijk. Door te delen wist een ander ook waar ik mee bezig was en daardoor verloopt het contact beter. Ik laat irritaties niet meer zo hoog oplopen, maar zeg het meteen. Ik laat het dus niet doorsudderen en dan ineens baf legde ik het bij een ander neer. Wat die persoon niet kan begrijpen, waardoor ik me weer onbegrepen voel etc, etc.

Verder heb ik geleerd dat structuur erg belangrijk is. Als ik weet wat ik moet doen en wanneer dan is het allemaal niet zo'n enorme berg waar ik tegen op zie. Het is beter doseerbaar. Op tijd rust nemen, en tijd voor mezelf, vind ik erg belangrijk.

Ook zag ik veel zaken erg zwart-wit. Dat is nog steeds zo, maar steeds vaker kan ik het bij mezelf herkennen, en dat gevoel dus tegenspreken.

Door de Linehan-training heb ik veel vaardigheden geleerd. Maar ook zeker in het contact met de groep. Niet invullen voor een ander is er wel ingestampt de laatse weken. Ik ben wel flexibeler geworden. Ik kan tenslotte alleen mezelf veranderen en niet een ander!

Al met al heb ik meer vertrouwen gekregen in mezelf. Ik weet hoe ik dingen kan aanpakken. En als ik het niet weet hoef ik het niet alleen te doen. Dit is beter dan maar mooi weer blijven spelen totdat, voor anderen totaal onverwacht, ik in een crisis zit.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:17

Wat ontzettend fijn voor je dat je er klaarmee bent.
Succes met de toekomst!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:19

Go Heike, veel succes meis!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:22

Super joh!! You go girl..
Succes met alles..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:29

You Go girl!!!
Toppie!

Krijg je nog wel begeleiding ter ondersteuning of ben je nu helemaal 'klaar' .

In iedergeval fijn dat je dit met succes hebt gedaan en ik hoop dat je nu lekker kan gaan genieten van alles.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:30

gweldig Heike

ook de evaluatie heb je heel mooi geschreven
heel veel succes met leven
ik wens je niets dan goeds voor de toekomst
liefs sonja

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:31

jaaaaaaa super dat je weer lekker naar je eigen huis kan en heerlijk kan gaan genieten Lachen Ben erg blij voor je!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:36

Geweldig dat je weer lekker naar huis kan
Geniet ervan meid '!!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:43

lekker weer naar je eigen huisje. nu lekker genieten van alle dingen van t leven
veel succes Heike!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:46

mooi gefeliciteerd! En nu het geleerde in de praktijk brengen! OK dan!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:51

Gefeliciteerd Heike met je ontslag!
Geniet er maar van. OK dan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:09

Hey goed zeg!! Gefeliciteerd! Genietze OK dan!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:27

Geweldig Lachen Fijn dat je weer naar huis kan. Lekker zeg, ook weer vaker naar Karan Lachen

Inderdaad, lijkt me moeilijk om een jaar met de mensen om te gaan dan afscheid van ze te nemen.

Ik hoop voor je dat alles nu lekker zal verlopen en zo als Pellie al zegt; je het geleerde in de praktijk kan brengen.

Lovers

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:33

Fijn dat je weer naar huis mag!
Heb je toch maar even mooi overwonnen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:36

Gefeliciteerd !
Fijn dat je weer naar huis mag !
Maak er wat moois van Ach gut

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:41

Fijn dat je weer naar huis mag!! Veel succes!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:53

Goed zo meid! Ik heb er alle vertrouwen in dat je er weer helemaal klaar voor bent!
Welcome back!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:58

Wat fijn dat je weer naar huis mag. Gefeliciteerd!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:23

geweldig!!
helemaal goed! succes, maar zoals het klinkt gaat het helemaal goed komen!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:44

Gefeliciteerd!
Super dat je doorgezet hebt, en er doorheen bent gekomen.
Succes met het geleerde in de praktijk te brengen. Maar dat gaat je vast lukken

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:27

Fijn dat je weg mag Lachen Veel plezier met je echte leven Knipoog

jij eruit, ik erin, ook borderline en over een week of wat opname

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:57

Jaaaa! Je bent vrij!!! Fijn dat het afscheid zo goed was verlopen Lachen . Als ik terug ben uit Gent bel ik je om wat af te spreken voor komende week. Na het weekend hoop ik ook wat meer te weten over de tijden van de wedstrijden Knipoog .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:14

Zo te lezen heb je veel over jezelf geleerd in de afgelopen tijd. En vooral: geleerd om met jezelf om te gaan. Ik heb er vertrouwen in dat dat in de praktijk ook goed gaat lukken, nu je weer 'vrij' bent!

Lekker om weer dagelijks in je eigen huisje te zijn, geniet er maar van! Cool

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:16

Gaaf! Heike! Wow super gewoon!
Heel veel plezier en succes met de rest van je leven Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:23

Wauw, wat een goed nieuws! Wees maar trots op jezelf, want ik denk dat je in de afgelopen periode aardig wat bergen hebt moeten verzetten. En het is je gelukt! You did it!