sh*t... Pebbles koliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

sh*t... Pebbles koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 14:30

ongeveer 11 uur, kreeg een van de twee shetjes in de tuin koliek. Wij de dierenarts bellen, die een spuitje gegeven, dr darmen lagen allemaal stil, behalve de blinde darm. Er ligt waarschijnlijk een laagje zand in haar darmen. Ze moest op stal staan, met zaagsel als bodembedeking, en een deken op. Ging ik daarnet bij haar kijken, lag ze weer te rollen! dus wij weer de dierenarts bellen, ja we zitten in het spreekuur, als het nou nog erger word, ze met haar ogen gaat draaien, enzovoort, direct bellen, dan stuur ik een ander. Dus nu afwachten, ze zei zelfs, dat als het erg slecht gaat, we moeten gaan bedenken wat we ermee willen. aangezien ze ook niet op het eerste spuitje reageerde.... We kregen ook te horen, dat als je gaat lopen, dat de pijn dan alleen maar erger word! en dat je alleen moet gaan lopen als ze makelijk vast kunnen komen te liggen tijdens het rollen.... De dierenarts komt iig tussen 4 en 5 om te kijken hoe het gaat.... Als het dus erg slecht gaat kunnen we bellen, maar dan is het al te laat denk ik zomaar. Een operati kost gauw 5.000 euro, met maar 50 % kans dat het helpt. dat willen mn ouders niet, omdat het een shetlander is, en geen sportpaard ofzo, wel begrijpelijk, vooral als je je bedenkt dat het maar 50 % kans heeft.... Verdrietig

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:38

Jeetje wat rot voor je joh. Ach gut
Wel raar dat de da alleen maar een spuitje heeft gegeven, ze kunnen toch nog veel meer doen!! Enne zo'n operatie kost geen 5000 euro maar eerder 5000gulden!! Is natuurlijk nog wel een heleboel geld!!

Heel veel sterkte verder, ik hoop dat hij snel weer een beetje opknapt, hou je ons op de hoogte??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:40

Euh een standaardoperatie kost iets van 3000 euro (uithof utrecht). Ik was iets van 2325,00 kwijt en dat is incl. stallen enz. totaal stond hij er 10 dagen.

Ik hoop voor je dat het niet nodig is want het is niet leuk om mee te maken. Heb het vorig jaar meegemaakt en ik doe het hem niet nog een keer aan.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 14:41

oh, dan banketstaaf de da uit zn nek Haha!

Maar, wat kunnen ze nog meer doen dan een spuitje geven, en onderzoeken wat de oorzaak is???

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:18

Ze geven toch ook wel is een klisma en dienen paraffine toe zodat de darmen weer op gang komen.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 17:26

oh, daar heb ik geen verstand van eerlijk gezegd...
het gaat nu we lweer lekker, maar tussen 4 en 5 komt ze dus.... afwachten wat zei zegt....

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 19:27

YESSS!!! De DA is geweest daarnet, ze heeft even geluisterd naar de darmen, en het is weer allemaal goed!! OK dan! ben zo super blij! we zaten echt in spanning te wachten tot ze zei of het goed was of niet!! pffieuww... ben weer helemaal superblij!