Heel fijn gereden, maar pech daarna

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 00:26

Vanmorgen heb ik Razinda zo uit haar box gehaald, en ben zonder te longeren erop gegaan, en ze was nog niet los geweest! Dat was dus echt de eerste keer dat ik dat deed!! Ik dacht: ik probeer het gewoon! Ik had geen cap op want ik heb een bult op mijn kop omdat ik de bezem er keihard tegen aan had gekregen eergisteren. Haha!
(Oke rotsmoes, ik was hem ook gewoon vergeten en had geen zin om terug te gaan. Schijnheilig )
Heel slecht, maar ben er gewoon zo opgegaan. Ze was zo super geweldig lief en deed zo haar best voor me!! Lovers
Het halthouden wat ze gisteren nog niet begreep, kon ze nu ineens wel Verward en ook op de A-C lijn bleef ze al een stuk rechter. Knappe meid! In de galop bleef ze heel rustig en ik voor het eerst echt lekker zitten, ze had een fijn arbeidstempo en ging niet half plat door de bocht. *LOL*

Na het rijden had ik haar even helemaal fijn geknuffeld en liep daarna naast haar terug naar stal. Ik zat me net te bedenken dat ze toch wel een lot uit de loterij is voor mij, toen ze plotseling schrok en opzij sprong, boven op mijn teen!! }>
Oke, het was mijn eigen schuld, want ik duwde in 1x een hek open, daar schrok ze dus van, het blijft natuurlijk een jong paard! Ik wist niet hoe ik het had, werd zwart voor mijn ogen en misselijk. Dus hinkend naar stal en ik liet Razinda even los in haar box, met hoofdstel en zadel nog aan, terwijl ik mijn laars ging uittrekken. Maar ik had vergeten dat het halster + touw nog in de box hing. Had ik net mijn laars + sok uit, raakt Razin plotseling helemaal in paniek. Ik wist niet wat er was en hinkte naar haar toe, bleek ze met haar voet in het halster verstrikt te zitten en ze was compleet in paniek!! Het was zo erg, ze kwam recht omhoog, met haar hoofd tegen een balk, liet zich vallen, kwam weer omhoog, draaide zich om terwijl haar voorbeen vast zat etc. Ik probeerde ondertussen met mijn blote voet, in de box, dat touw los te krijgen maar dat lukte natuurlijk nooit. Ik zag al voor me dat ze zich vreselijk zou verwonden. Het leek wel dat slechte einde van de Horse Whisperer (waarbij dat paard wordt gedwongen met een touw om zijn been) }>
Eindelijk kalmeerde ze en kon ik haar bevrijden. Gelukkig had ze alleen maar een schaafwondje. Ik heb mijn eigen voet afgespoten want mijn teen was behoorlijk dik geworden en heb daarna de paarden in de bak losgegooid want op Jur rijden lukte echt niet meer.
Nu, een halve dag later, doet het nog steeds onwijs zeer en is mijn teen voor een deel blauw en opgezet. Verdrietig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:29

Jeetje, dat lijkt me een vreselijk gezicht om je paard zo te zien worstelen...
En kijk je wel uit met je voet!! Niks gaan breken hoor!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 00:33

Goh, wat heb jij toch een heerlijk dagje achter de rug, ahum....

Wel voorzichtig doen met je voetje hoor Lovers

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 01:20

Fijn dat het rijden zo goed ging, maar balen dat het daarna allemaal zo oliebol verliep. Gelukkig heeft Razinda niet veel, ik hoop maar dat ze er geen angst voor iets van over houdt. Heb je trowuens iets van Arnicazalf of SRL gelei? Dat helpt goed tegen blauwe plekken op onwijs zere tenen! Wel opletten dat je het niet op het geschaafde deel smeert, daar zou je eventueel calendulazalf op kunnen doen. Succes en maar hopen dat het alleen gekneusd is.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 01:23

aaaaach, beterschap!!!
Blossem schrok vorige week in het bos van een hond, ze sprong met 4 benen de lucht in en lande met 1 hoef op mijn linkervoet!!! Boos!
Zag dus ook inderdaad blauw Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 08:37

O jee, dat dat nu net Razinda moet overkomen dat vastzitten en dan zo in paniek raken. Ze zal nu wel een pijnlijk hoofd hebben Verward . Ik hoop dat het vandaag al weer wat beter gaat met je teen en dat je hem niet gebroken hebt of zo. Zal wel een beetje gekneusd zijn en dat blijft bij mij althans wel een weekje pijn doen. -het is mij ook wel meerdere keren overkomen Huilen . Gelukkig heb je een mooie training om op terug te kijken, dat verzacht de pijn waarschijnlijk wel. Sterkte met je teen en met Razinda.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 10:28

jemig....
dat moet ook net allemaal tegelijk gebeuren,
gelukkig valt het allemaal nog mee, bij Razinda dan, maar jou kennende vindt je haar ook wat belangrijker als je eigen teentje Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 10:58

Hee Jura, fantastisch meis! Was dit de tweede keer dat je erop ging zonder te longeren en de eerste keer dat je erop ging nadat ze nog niet los was geweest??? Verward Gaaf dat het zo goed ging!!! Ik ben heel benieuwd hoe je les gaat maandag, je laat me het wel ff weten hè? Stuur me de link maar door via pb, dan lees ik het volgend weekend wel ff.
Maar wat een pech, je zult je wel doodgeschrokken zijn! Geef Razin maar een knuffel van me en Jur natuurlijk ook!!! Haha! Beterschap meis! Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 11:29

Bedankt allemaal! Lachen

Ja ik vind Razinda inderdaad belangrijker dan mijn eigen teen haha Haha!
Ik had inderdaad arnicazalf thuis, het is flink blauw, eens kijken hoe het rijden gaat vandaag. Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 11:44

ff goed beschermen,
rubberen kaplaarzan aan (liefst een maatje te groot)
en hups erop!

suc6! Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 23:54

Ik ging op Jur rijden vandaag, stap ging goed maar draf...aaaargh!! Toen heb ik de beugels maar uitgedaan en heb ik wat gegaloppeerd maar het deed ontzettend zeer. En morgen zou ik voor het eerst les hebben met Razinda! Verdrietig

En...vanavond heeft Razinda weer op DIE teen gestaan! Frusty

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 00:12

O meid, wat een pech. Nu zal ie nog wel zeerder doen. Gelukkig heb je arnicazalf, dat verzacht wel wat. Nu dus morgen geen les denk ik, jammer! Had Razinda nog last van haar avontuur? Is ze nog bang aan haar hoofd geworden ofzo? Zo'n halster kan behoorlijk achter haar oren snijden als ze erg paniekt, ik hoop maar dat ze vandaag weer de oude was, alleen hoop ik ook dat ze er geen gewoonte van gaat maken op je teen te gaan staan. Sterkte!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 00:22

Nee het halster zat om haar been dus ze is gelukkig niet kopschuw geworden ofzo, heb daarnet zelfs haar oortjes kunnen uitknippen. En toen stond ze dus weer plotseling op mijn teen. Eigen schuld, haar ik mijn been daar maar niet moeten neerzetten. Haha!

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 01:28

Dom, dom, ik had het effe niet opnieuw gelezen, stond er duidelijk in. Nou ja, gelukkig niets van je tuig kapot gegaan, of wel? Fijn dat ze in elk geval niet kopschuw is geworden, dat kan je er in haar geval echt niet bij hebben. ( Je hebt toch heel lang last gehad met het hoofdstel indoen?) Succes met je teen!