Is ze niet te groot voor je?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Is ze niet te groot voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:03

Is ze niet te groot voor je?
Hoe vaak ik dat nog niet gehoord heb Lachen

Ik denk dat ik hier in een dorp woon waar ze omgekeerd denken, in plaats van dat je pony te klein is voor je, zou mijn paard te groot zijn voor me Haha!
Ik weet niet hoe het komt, maar elke keer als ik naar een ruitershop ga ofzo, en ze moeten bijvoorbeeld weten hoe groot Camble is, kijken ze altijd, rijd je op zo een groot paard? Scheve mond
Euhm ja mevrouw..
Is dat niet wat groot en sterk voor je?
Nee mevrouw..

En dan lopen ze verbaasd weg Haha!
Rare mensen toch
ik zeg maar altijd: Hoe groter, hoe liever Tong uitsteken

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:05

Hoe groot is ie dan?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:05

Ben ik het niet mee eens. De ruiter moet het paard dekken.En als dat niet mogelijk is, zie ik liever een wat grotere ruiter op een klein paard dan een ukkie op een kasteel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:06

stalleke schreef:
Hoe groot is ie dan?


Kijk eens in haar profiel? Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:07

Ik heb de foto in je profiel gezien , en het is wel een grappig gezicht ! Maar als jij je paardje lekker kan rijden en je dr goed onder controle hebt dan is er helemaal nix aan de hand !

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:07

Cassidy schreef:
Ben ik het niet mee eens. De ruiter moet het paard dekken.En als dat niet mogelijk is, zie ik liever een wat grotere ruiter op een klein paard dan een ukkie op een kasteel.


Ik ben 1m70 en Camble ook
Dus het valt toch mee?

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:08

SpLaSh_ schreef:
Ik heb de foto in je profiel gezien , en het is wel een grappig gezicht ! Maar als jij je paardje lekker kan rijden en je dr goed onder controle hebt dan is er helemaal nix aan de hand !


Ik had die dag wel gesprongen, dus zit korter
Op mijn dresuurzadel is het plaatje mooier Tong uitsteken

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:09

Ik heb even in je profiel gekeken en ik kan me voorstellen dat mensen zoiets zeggen.
Voor het plaatje zou hij iets kleiner mogen zijn (of jij groter)
Maar echt belangrijk is het natuurlijk niet.
Als je hem goed kan rijden en jullie hebben er samen plezier in maakt het eigenlijk geen bal uit!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:10

Ach ja en zo is vaak wat, Knipoog

Te groot te klein te dik te dun te weet ik veel allemaal
en vaak slaan die opmerkingen helemaal nergens op, gewoon ff commentaar geven ofzo Verward

Ik heb natuurlijk ff in je profiel gespiekt Schijnheilig, maar je staat er mooi op hoor, gewoon laten kletsen.

Je bent geen ukkie op een kasteel daar heb ik in ieder geval een heel ander beeld bij, OK dan!

veel plezier met je GROTE Zij zijn groot en ik is klein! paard

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:10

Ik jullie een mooie combinatie op die ene foto hoor!

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:12

Zo groot is ze toch niet? Ik rij met mijn 1.56m weleens op een paard van 1.80m. Ik kan er prima mee overweg maar het ziet er werkelijk niet uit. Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:16

Dookie"]
[quote="Cassidy schreef:
Ben ik het niet mee eens. De ruiter moet het paard dekken.En als dat niet mogelijk is, zie ik liever een wat grotere ruiter op een klein paard dan een ukkie op een kasteel.


Ik ben 1m70 en Camble ook
Dus het valt toch mee?
[/quote]

Het ging ook over het algemeen. Bij jullie vind ik het meevallen.

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:17

Het word tijd dat ik eens nieuwe foto's maak Tong uitsteken

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:35

Mijn merrie is 176 ongeveer en ik ben 160. Gaat steeds beter.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:43

Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben,

als ik op mijn shet zit ben ik te groot ervoor, en als ik ernaast loop vragen ze waarom ik er niet gewoon op ga zitten Clown

Maar goed, als je er zelf maar geen probleem mee hebt en je paard ook niet, dan boeit het ook niet verder Tong uitsteken Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:55

Zip schreef:
Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben,

als ik op mijn shet zit ben ik te groot ervoor, en als ik ernaast loop vragen ze waarom ik er niet gewoon op ga zitten Clown

Maar goed, als je er zelf maar geen probleem mee hebt en je paard ook niet, dan boeit het ook niet verder Tong uitsteken Haha!


Ja, mij vragen ze ook wel is waarom ik niet op mn verzorgpony ga zitten... (is een C/D maatje van 2 jaartjes... en dat tetwijl ik 1.77 ben)...

Maar goed, ontopic: ik vind je niet echt te klein voor dat paard hoor!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:49

Ziet d'r toch goed uit?
Ik heb een tijdje een forse KWPN fokmerrie van 1.66 gereden. Ik ben zelf 162 en erg tenger. De eerste keer in een binnen bak met spiegels heb ik wel gelachen. Ik was echt inimini vergeleken met dat paard(ik had het gevoel dat het wel mee viel).
Maar klein blijft mjin voorkeur houden hoor Lachen . Geef mij Dennis maar met z'n 94 cm(al mocht hij voor het mooie wel 10 cm groter).

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 00:04

Ach Dennis, ik vind ook niet dat jij te groot bent, terwijl een ander dat weer wel vind..

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 01:58

ik vind een stokmaat van 1.70 icm een lengte van 1.70 niet iets om over te vallen Verward
1.70 m is niet echt kolosaal qua stokmaat en 1.70 m qua lengte ook niet echt klein..of je moet al korte beentjes hebben... en dat heb je niet.
Lengte minus hoofd en nek (= ongeveer 25 cm) zit je dus ongeveer op schouderhoogte...
Een paardje dat en schofthoogte heeft die 25 cm hoger is dan jouw schouderhoogte..is passend, niet te groot niet te klein (even van een normale bouw van een paard en van de berijder uitgaande)
Dan ga ik uit van de doorsnee berekening van lengte en stokmaat... dan zou de schouderhoogte van de ruiter niet boven de stokmaat uit mogen komen en zit je tussen de schoudermaat en stokmaat tussen de 23 en 27 cm, even uitgaande van de meest ideale verhouding berijder en paard..
en dus niet wat kan en mogelijk is, en uitgaande van een normale verhouding bij paard en bij de ruiter..

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:21

Ik vind het wel meevallen hoor. Maar ja, ik ben het wel gewend.
Kas is 1.74 m en ik 1.63. Een stuk groter verschil dus!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 29-01-04 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:27

Cassidy schreef:
Ben ik het niet mee eens. De ruiter moet het paard dekken.En als dat niet mogelijk is, zie ik liever een wat grotere ruiter op een klein paard dan een ukkie op een kasteel.

Helemaal mee eens

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:30

1.70 bij 1.70 vind ik helemaal niet raar hoor.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:31

1.70m is tegenwoordig bijna standaard hoogte voor een paard. Sultana is 1.71m en ikzelf ben slecht 1.58m. Geen mens die mij al gezegd heeft dat ze te groot is voor mij. Wel noemen wij haar voor de grap wel onze reuzin.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:37

Ach, heb sch**t... Haha!... Mijn Mirk is 1.59 (op papier staat 1.56). Hij is klein, en iel en ik ben met mijn 1.78 lang... Het is geen denderende combinatie, maar als MIrk zich groot maakt, valt alles best wel mee. Ik maak er niet zo'n probleem (meer) van.

Afbeelding

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:48

Ik denk dat je op die foto zo klein lijkt door o.a. je beugels en omdat je paard hele lange benen lijkt te hebben! Want op bv die foto van Amanda, zou je niet zeggen dat zij kleiner is dan haar paard, bij jouw lijkt dat eerder wel.
Maar zolang je plezier hebt met je paard, wat maakt dat plaatje dan uit? Hier op bokt hebben al "veel" mensen commentaar geleverd wanneer ik foto's plaatste van mij op Loolapelooza's greg(voor foto's zie profiel).
Die pony vind het gewoon fantastisch om te kunnen springen, ik ben 1.60m, hijzelf ongeveer 1.25m. Maar ik weeg maar 42 kg, en zolang ik kort genoeg zit dat ik die balken er niet zelf afgooi, en de pony heeft er plezier in en geen last van mij, dan maakt dat toch echt niets uit?