goed nieuws over asielhonden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

goed nieuws over asielhonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 18:03

In deze topic hebben jullie kunnen zien dat Koortje, Griebels en ik een paar honden van het asiel zijn gaan uitlaten. [VvdD] asielmeeting met Griebeltje en Koortje

Ik heb een tijdje in dubio gezeten om Lex te halen. Want dat was echt een hele leuke hond die mij erg aansprak. MAar.... lex is inmiddels besproken en wordt binnenkort opgehaald. Enderzijds heel jammer, maar ik ben er van overtuigd dat er een andere hond op onze weg komt die we ook heel leuk zullen vinden. Niets is immers zo gemakkelijk als houden van een hond. We maakten ons echter zorgen over Ella, die er wat minder mooi uit ziet, maar wel een heel fijne hond is. Ik zag haar vandaag niet meer. Ik heb naar haar geinformeerd en tot mijn vreugde vertelden ze me dat ze geplaatst is! Wat een opluchting! Het is alleen op de asielsite nog niet bijgewerkt, vandaar dat ik het nog niet wist.

DE duitse herder die ik vorige week dinsdag zag, toen ik nog eens was gaan kijken in het asiel, was ook al weg. Gelukkig maar want dat was zo'n bange hond, ik had het er echt moeilijk mee zoals die er bij zat. Ze heeft er amper een week gezeten, dus dat is heel hoopgevend.

Dizzy zit echter nog in het asiel. Helaas......en Dusty, de flatcoated retriever ook. HIj likte daarstraks mij hand.... En Jack, de gecastreerde beagle zat ook nog treurig te kijken en was blij met mijn aandacht.

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 20:47

Renske20 schreef:
dus mocht dizzy er dan nog zitten denk ik dat ze een nieuw baasje heeft
en als t even kan komen er 2, maar het is dus eerst even afwachten of de bank mee wil werken, en we een beetje een leuk huis kunnen vinden.

en ik ben echt blij om te lezen dat ella geplaatst is, had echt medelijden met dat beestje! nu de rest van de honde nog!

heb je trouwens een foto van Dusty?of staat die op de site en heb ik er overheen gekeken?

ja, griebels en ik zaten allebei een beetje in over Ella, en ella zelf ook, dat was nog het ergste. Ze had al wondjes aan staart en poot, had ze van frustratie aan zitten knagen.

Ik weet niet of dusty op de site staat, zou er eigenlijk wel op moeten staan. Het is een flat coated retriever. Effe over Dizzy: het is geen gemakkelijke hond. Je moet heel sterk in je schoenen staan voor haar. Het is de keuze: zij domineert of jij! Ik zou voor het laatste kiezen. Het dominerende manifesteert zich ook bij andere honden. Gewoon spel is er niet bij: er zit een serieuze ondertoon bij en daar moet je voor oppassen. Ze kan ineens uitvallen midden in het spel met een andere hond. Toch hoef je niet al te streng te zijn om haar te laten luisteren, maar je moet WEL op je strepen staan! En dan heb je er een hele fijne en goede hond aan, waar mee je ook nog heel goed kunt hobbyen (hondensport).

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 10:51

Renske20 schreef:
heb je trouwens een foto van Dusty?of staat die op de site en heb ik er overheen gekeken?

Als je nu op de site gaat kijken, zie je Ella en Lex geplaatst zijn, Herta de hollandse herder trouwens ook.

En Dusty staat inmiddels ook op internet. MAar het zijn donkere foto's. Misschien opslaan en lichter maken in een fotoprogramma?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 12:10

Ja maar Branca is een hond die niet geschikt is voor alle mensen. Bij een beetje verkeerde persoon had ze vals kunnen worden, uit onzekerheid, haar plaats niet duidelijk genoeg weten en zo. Want Branca is een hond die naar grenzen zoekt en duidelijkheid. Dizzy is er ook zo een.
En misschien is het gedrag wat jij hierboven omschrijft ook wel van Branca te begrijpen, maar wenselijk is het niet. WAnt die eigenaar van die andere hond zal het niet leuk gevonden hebben.

De site is www.dierenasiels.com
kun je kijken onder asiels in nederland, eindhoven, doornakkers.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 12:38

Branca"]
Branca is een erg mensgerichte hond. Buiten wil ze echt de baas zijn...da's eigenlijk alles. Zij is ook puur voor de sport (africhting) gefokt. Tja..ben er niet meer verder gegaan.. Basis is er wel...
[/quote]Polle is ook heel mensgericht (houdt helemaal niet van andere honden, duldt ze goed mits ze haar links laten liggen). MAar juist omdat Branca ook echt gefokt is voor de sport, is ze minder geschikt voor de normale hondenbezitter die een hond "voor erbij" heeft. Branca is erg ondernemend, daar moet je echt meer mee doen.

Een hond met een totaal ander karakter is de Bordercollie, maar er gelden echter dezelfde regels voor: doe er iets mee, anders verzinnen ze ZELF iets, en meestal is dat iets wat de eigenaar niet leuk vindt (knagen aan bankstellen bijvoorbeeld).

[quote="Branca schreef:
Die eigenaar...by-the-way, vond het niet erg..lossen ze zelf wel op zei ze. Effe mee gepraat.

Ga op de site kijken..
"
Heb je het nu over de stafford?

"vond het niet erg" en "lossen het zelf wel op"...... Waarom hebben die mensen dan gotverd... een hond genomen?!?!?! ROTVOLK! Boos!

Ik zou graag zien dat die mensen ook maar een spuitje kregen..... Hun aanwezigheid levert bepaald toch geen positieve bijdrage aan deze toch al overvolle maatschappij. Zoveel onverschilligheid kunnen we er niet bij hebben. Geef mij dan die verbasterde stafford maar, die nu dood moet. Daar heb ik veel liever mee te doen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 13:06

sja, ik word altijd boos als een hond uitvalt naar POlle. Vooral ook omdat Polle ook geen toenadering zoekt. Maar dat was dan in dit geval wel zo.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, Christel1, Floko, Hobbyhorse, Ik_is_Ik, J30d, jaap_2005, Knorretjee, kwinney, MallyBelly, Milow2018, Pantykous, Sababber, Vagabondo, YvonneV en 92 bezoekers