Ben net aangevallen door wilde zwijnen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 16:39

Ja... de schrik zit er goed in.

Ik was lekker aan het stappen, na een bosrit van 2 uur. Ineens steken er vlak voor mij zo'n 25 zwijnen de weg over, met jongen erbij. Mooi! Ik stap lekker verder, en probeer of ik de zwijnen nog zie. Maar in één keer zie ik aan de andere kant een heel groot zwijn staan!

Ik stond dus tussen de kudde en het mannetje in... Niet zo veilig dus. Ik keek het zwijn een paar seconden recht in de ogen aan. Zowel hij als mijn paard stonden stokstijf stil.

Opeens begint dat zwijn te rennen, recht op me af! Wow! Eng! Dus ik (nou ja, adventure) galopeerd weg. Het was vrij glad dus ik hield Ad nog wat in. Dat zwijn bleef me maar volgen, dus ik dacht: "ik moet naar het wildrooster en aan de andere kant van het hek komen".

Ik dus naar het wildrooster gegallopeerd, en het zwijn bleef me op ongeveer 50 meter volgen (ik was net iets sneller *LOL* ).
Ik kwam bij het wildrooster, en het zwijn kwam steeds dichter bij. Ik had geen tijd om af te stappen en het hek te openen, want dan was er niets meer van mij over. Ik moest dus over het rooster heen! Normaal doe ik dat nooit (heb namelijk paarden IN een rooster zien hangen), maar ja, ik moest wel...

Ad twijfelde eerst, maar toen stond dat zwijn heel dicht bij, en toen ging ie toch maar. Gelukkig! anders had ik nu een probleem....

Het zwijn keek me nog aan. Net alsof hij wilde zeggen van 'wacht maar... ik krijg je nog wel''. Maar na een paar seconden draafde hij rustig weg.

En Ad en ik? Wij zaten te shaken!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 16:43

Gatsie! Dan schrik je wel ja!
Heb iets vergelijkbaars een keer gehad met een koe. Was ik tussen haar en haar kalf in gekomen, wist ik veel, had dat hele kalf niet gezien en toen werd die koe (met horens!!!) ook aardig agressief. Gelukkig wou ze ook bij haar kalf blijven en kwam ze niet een heel end achter ons aan, maar je schrikt wel van zo iets!
Ook een keer een 'aanrijding' gehad met een hert, compleet met gewei. Stak het pad over, waar ik net aan het galopperen was (ik kwam van rechts notabene *LOL* ), allebei vol op de noodrem, paard en hert kijken elkaar aan en draaien tegelijk om en sprinten met een noodvaart weg, zat al niet zo steady meer van die noodstop en na dat omdraaien en wegsprinten lag ik er echt bijna naast!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 16:54

Schrikken zeg, dat verwacht je toch ook niet.
Gelukkig i het goed afgelopen

Wij zijn 3 jaar geleden in een wildpark op Sri Lanka aangevallen door een olifant. Bij ons gelukkig goed afgelopen, een week later was er een vrouw overleden in hetzelfde park door een aanval van een wilde olifant! Dat doe ik dus ook nooit meer ..

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:03

dat lijkt me echt eng! gelukkig is het goed afgelopen Knipoog

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:57

Dit lijkt me nou iets waarvan je denkt dat het je nooit zal overkomen! Je ziet maar weer! Verward

Gelukkig dat er niets is gebeurd!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:47

ieuw jakkie, maar ook dat je tog over zo'n wildrooster bent gegaan, stel je voor dat ie dr in was blijven hangen en zo wild zwijn, aaaahhhhh moet er niet over dneken!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:47

Mijn "geachte beste" buren hebben ongeveer 25 wilde zwijnen Verward . Ze stinken, maken pokke herrie en de paarden schrikken elke keer hun rot. De "lieve" zwijntjes zijn al een keer ontsnapt en 1 liep bij ons in het land. Politie opgebeld, want onze "beste buren" waren in geen velde of wegen te bekenen. Ze hadden getracht het beest te pakken, maar na 30 min. hadden ze het opgegeven. Toen de politie kwam hadden ze tot de volgende morgen 7 uur de tijd om hem te vangen anders werd hij afgeschoten. Ze hebben hem gevangen, maar nu praten ze niet meer tegen ons. Verward
Andere buren hebben ook last van die beesten en het rest ons nu om de gemeente in te lichten. Die zwijnen lopen in de zomer achter in het land in een soort van prut-open-stal en als de zwijnen tot hun buik in de prut lopen gaan ze naar voren. Ze lopen dan zeker 6 maanden tussen 2 woonhuizen in en op stenen. Zwijnen horen te vroeten in de grond, dus ook nog een soort van dierenmishandeling. Ik heb al een keer de dierenbescherming erbij gehaald maar die doen er niks aan Verward .

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 23:03

phi je krijgt van ons met je verjaardag een windbuks Schijnheilig Party!! *LOL* en een paar schietschijven. Als je die nu op die neuzen plakt, en dan goed oefenen *LOL* *LOL* *LOL* , heb je van de zomer altijd vlees op de barbecue Kwijl Kwijl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 10:31

Sjezes! Daarom heb ik het dus niet op die beesten he! Ik ga er ver voor om. Je bent er wel goed van af gekomen zeg, nog een geluk dat je op een paard zat, grinnik. Kon je snel wegkomen.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 12:46

Nimber en ik hebben precies hetzelfde in het Kroondomein ook een keer gehad!! Gelukkig hoefden wij toen niet een wildrooster in onze vlucht over, maar toch, heel eng was het!! En die beesten kunnen hard rennen!! Niet normaal gewoon met die korte pootjes!
Nu kunnen we er wel om lachen, maar toen was het echt NIET leuk.

Ik vind het trouwens wel gave beesten. Zo heel af en toe ga ik de paden af en stiekum het kroondomein in, en dan zie je ze ook wel eens en dat is echt supermooi! Maar je moet ze inderdaad niet het gevoel geven dat ze bedreigd of aangevallen gaan worden door jou, want dan ben je (letterlijk!! Haha! ) het haasje!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 14:03

Wat eng zeg!!! Gelukkig hebben ze bij de bossen bij ons in de buurt geen wilde zwijnen (voor zover ik weet). Gelukkig dat alles goed is afgelopen!! Lachen