Verschrikkelijk...dat er zulke mensen zijn..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 16:00

Citaat:
Op 2001-04-09 13:35, schreef Jura:
Drachtige merrie doodgestoken

Uitgegeven: 9-4-2001 9:46

ENSCHEDE - Een drachtige pony is afgelopen weekeinde in een weilandje bij Enschede door messteken zo zwaar toegetakeld, dat het aan de verwondingen is overleden.

Ook twee andere pony's werden met een mes bewerkt en zijn er slecht aan toe. Volgens een politiewoordvoerder wordt voor het leven van een van hen gevreesd.

Het is niet de eerste keer dat in Twente dieren met een mes zijn toegetakeld. Eind vorig jaar werd in Oldenzaal al een paard doodgestoken. Kort daarop werd in Lonneker een pony met een mes bewerkt.

De politie onderzoekt de recente dierenmishandeling maar kan nog niet zeggen of er een verband bestaat met de eerdere dierkwellingen.


Boos! Huilen


Wie doet nou zo iets??? Van mij mogen ze levenslang hebben of zelf zo gemarteld worden. Ik moet zoiets niet zien gebeuren want dan...





Vervolg....van mensen die de pony's kennen

Een aantal pony`s dat op een weilandje in Enschede stond is het weekeinde zwaar mishandeld. De hoogdrachtige merrie El Banera was zodanig met een mes bewerkt dat zij en het ongeboren veulen stierven. Twee andere pony`s zijn er slecht aan toe.

Zaterdagavond was er nog niets aan de hand in het weilandje bij de Universiteit Twente. Maar toen de eigenaar van acht pony`s - die niet met naam in de krant wil uit angst voor nieuwe acties van dierenbeulen - gisterochtend zijn dieren kwam voederen, bleef merrie El Banera achterin de wei staan.

,,Dat is vreemd. Ik zag wat aan haar buik hangen. Toen ik dichterbij kwam dacht ik eerst: het veulen komt door de buik heen.`` Maar het bleken haar darmen te zijn. De rechter buikwand van de merrie was zo ver stukgesneden dat de ingewanden eruit puilden. Ook in de hals zat bloed onder de manen. Het ongeboren veulen vond ook de dood.
Het veulen Pabana dat vorig jaar werd geboren, werd gestoken in de borst. Een dierenarts heeft de diepe wond van vijf tot zes centimeter breed gehecht. Er wordt gevreesd voor het leven van een ander eenjarig veulen, Petula, waarvan de keel werd door gesneden.

waarom?

Erg he....... ik kan er met me kop niet bij..
Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, mamabird, Miran, Padoertje, redbutton, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers