Ik heb een B proefje gereden! :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 19:04

Ik heb vandaag om te proberen eens een B proefje gereden, ik had het even doorgelezen zodat ik het uit mijn hoofd wist. Wat zijn die proefjes saai zeg! *LOL*

Maar goed, het blijkt dat Razinda nog niet helemaal B klaar is! Haha!
Halthouden vanuit de draf, wat is dat??? Verward
Ik had het ook nog nooit geoefend met haar. Recht lopen op de A-C lijn ging ook niet helemaal volgens het boekje Haha!

Ik merk dat Razinda de zelfde dingen doet als Jur toen die 3,5 jaar was. Moeite met halthouden en dat soort dingen. Verder doet ze alles braaf, alle gangen en figuren, maar rechte lijnen en halthouden zijn nog erg lastig. Weet ik in ieder geval waar ik wat aandacht aan moet besteden. Verder loopt Razinda ook in de krul zodra je de teugels op maat maakt. Dat deed Jur ook toen die nog zo jong was.
Best lastig, want ze krult haar nek helemaal op. Ze mag dan wat mij betreft haar neusje er iets meer uitsteken en niet zo duiken. Gelukkig strekt ze wel haar hals als ik dat vraag. Je ziet weleens in proeven bij het halsstrekken dat een paard gewoon omhoog blijft lopen, maar dat snapt ze wel en doet ze ook heel makkelijk. Met aangalopperen bokte ze weer een beetje naar mijn been maar niet meer zo erg als de vorige keer.

Maar we hebben nog een lange weg te gaan. Ik merk dat ik wat ongeduldig ben, ik wil het allemaal in 1x goed hebben maar dat kan natuurlijk niet. Soms denk ik echt: ik leer nooit paardrijden. Het is ook zo vreselijk moeilijk!!

Maandag heb ik met Razinda voor het eerst les! Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:09

Haha toch leuk dat je het gedaanhebt?

He leuk krijg je les fijn van wie ??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:10

B11 is een makkelijke om te oefenen Lachen
Die pak ik soms aan het einde nog even mee.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:50

Haha, dat had ik wel eens willen zien!! Haha!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 21:45

Leuk dat het zo goed gaat, tja en rechte lijnen zonder aanleuning van een bakrand ofzo zijn nou eenmaal het moeilijkst. Je hebt nog de tijd toch? Komt allemaal vanzelf goed. Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 22:19

Hee, wat gaaf Maartje!!! Haha! Flink oefenen dus. Ja, van wie krijg je les????? Ben benieuwd!!!! Laat je me ff weten hoe het ging????? Verward

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 23:55

Het was inderdaad B11 die ik heb gereden! Lachen

Voorlopig krijg ik les van degene waarvan ik eerst ook al les had met Jur enzo, zij mag GP starten. Maar over een poosje krijg ik ook nog les van een bekende amazone en ik ga niet zeggen wie!