* je hebt van die mensen: *

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

* je hebt van die mensen: *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 20:40

Die DENKEN verstand van paarden te hebben,maar het juist helemaal NIET hebben.

Voorbeeld:

Vandaag (noem geen namen en plaatsen uiteraard) had een meisje van mn oude stal waar ik reed een wedstrijd met haar bij rijdpony,een vriendin van mij die daar nog wel steeds reed met haar paard kwam met dit verhaal aan zetten:

Het meisje had dus ergens anders een wedstrijd,en had bedacht voor vertrek hem nog even te longeren.
Niks mis mee natuurlijk,maar wat nu..hadden zij en zn eigenaar bedacht,dat ie wel even met een "SlofteugeL" kon worden gelongeerd,(vindt ik al een beetje raar,doe het dan met een elastiek)
Nou hadden ze hem al helemaal kort in het gangpad staan,strak aan de slofteugel,helemaal opgesloten dus.
Opeens schrok de pony ergens van,en kon niet bewegen zowat en raakte in paniek,viel voorover op zn hoofd,raakte weer en paniek,steigerde en klapte achterover!
Hij kon zn nek wel breken,zn eigenaar schrok uiteraard erg maar zegt later wel van,he jammer want ik had wel 2 winstpunten met jullie verwacht.
Wie zet er nou een pony met slofteugel aan vast in het gangpad.

Dit vindt ik van zulke domme mensen he,alleen maar winst winst winst,ik moest het gewoon ff vertellen.
Hoezo verstand van paard en omgang?

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:45

Pfff... ik zit hier echt van wooooww!! Dan ben je best wel dom bezig ja Scheve mond
Hopen dat t paardje er niks aan overhoudt Scheve mond

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:52

Dat ze hem longeren met slofteugel, is niks mee, als ze het op de juiste manier doen...
Vast zetten aan het hoofdstel met slof tja...als je lang met je pony wil doen moet je dat niet doen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:00

inderdaad is met longeren met slof niks mis maar doe dat alleen als je weet wat je doet...

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:54

Er zijn nog zoveel mensen die niet weten hoe je met een pony/paard om moet gaan...Maar laten we wel wezen, we zijn nooit te oud om te leren en je moet toch ergens beginnen? Bij mij op stal is een poosje geleden een nieuw meisje gekomen. Kon amper rijden, maar heeft gelijk een pony van d'r ouders gekregen. Vervolgens komt ze wanneer het haar uitkomt en laat ze d'r pony rustig 2 dagen op stal staan zonder verzorging. Vaak helpt het dan om ze er op een normale manier op te wijzen dat dat niet kan. En het meisje uit jouw verhaal zal het voortaan wel uit haar hoofd laten om haar pony strak aan de slofteugel vast te zetten in het gangpad... Knipoog

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:38

longeren met slof is niets mis mee alleen is het zo jammer dat er zo weinig mensen zijn die het op de juiste manier doen ( net zoals rijden met een slof ). Maar dat zijn mijn ervaringen met vooral mensen van mijn vorige stal.
Maar vastzetten in het gangpad met een strakke slof om .. dat vind ik echt heel verkeerd. Dan ben je echt dom bezig en zoals ze hebben kunnen zien kunnen er de grootste ongelukken gebeuren ( en dan is dit nog goed afgelopen )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:47

Lianne007"]
Die DENKEN verstand van paarden te hebben,maar het juist helemaal NIET hebben.

Voorbeeld:

Vandaag (noem geen namen en plaatsen uiteraard) had een meisje van mn oude stal waar ik reed een wedstrijd met haar bij rijdpony,een vriendin van mij die daar nog wel steeds reed met haar paard kwam met dit verhaal aan zetten:

Het meisje had dus ergens anders een wedstrijd,en had bedacht voor vertrek hem nog even te longeren.
Niks mis mee natuurlijk,maar wat nu..hadden zij en zn eigenaar bedacht,dat ie wel even met een "SlofteugeL" kon worden gelongeerd,(vindt ik al een beetje raar,doe het dan met een elastiek)
[/quote]

persoonlijk vind ik een slofteugel een veel betere optie dan een elastiek Knipoog

[quote="Lianne007 schreef:
Nou hadden ze hem al helemaal kort in het gangpad staan,strak aan de slofteugel,helemaal opgesloten dus.
Opeens schrok de pony ergens van,en kon niet bewegen zowat en raakte in paniek,viel voorover op zn hoofd,raakte weer en paniek,steigerde en klapte achterover!
Hij kon zn nek wel breken,zn eigenaar schrok uiteraard erg maar zegt later wel van,he jammer want ik had wel 2 winstpunten met jullie verwacht.
Wie zet er nou een pony met slofteugel aan vast in het gangpad.

Dit vindt ik van zulke domme mensen he,alleen maar winst winst winst,ik moest het gewoon ff vertellen.
Hoezo verstand van paard en omgang?

dat is niet handig, maar jouw conclusie dat het alleen maar om winst, winst, winst gaat vind ik ook wel wat kort door de bocht.

er staat trouwens nergens dat hij was vast gezet aan het hoofdstel, alleen dat de slofteugel al vastgemaakt was. Dat kan op zich best, alleen moet je het niet te strak doen.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 12:44

hij stond vast met slof teugel en touw vast,ik had de detaills nog niet helemaal neergezet,omdat ik een beetje snel moest,maar dat met dat winst,ik vind het gewoon stom,nadat er zoiets gebeurd,mensen zeggen van jammer ik had wel 2 winstpunten verwacht,op internet is het ook moeilijk uit te leggen,want ik hoor echt zo vaak die man alleen maar over winst en prestatie praten.. Lachen

bleh123
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:10

Ik Ken Dat Meisje Ook Maar Als Je Het Hele Verhaal Niet Kent Houw Dan Je Mond....Hij Stond Mischien Met Slof Maar Diej Zat Niet Strak En aan De Longeer Lijn Want Ze Wou Net Naar De Bak Gaan...En De Eigenaar Zei Dat Mischien...Omdat Die Wou Dat Het Niet Gebeurd Was!!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:17

hejhej,
Ik vind het maar een raar verhaal.
Enne, bleh 123, je kan het ook wle op een aardigere manier zeggen hoor!
het lijkt net of jij dat meisje bent.

(lianne007, ik heet trouwens ook lianne Vingers aflikken *LOL* )

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:39

daar heb je een blad voor en dat heet PENNY OK dan!

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:28

Fouten kan iedereen maken. Het is een zeer domme fout. Maar als iemand geregeld zulke fouten maakt, dan weet ik niet wat ik zou doen, maar ik zou niet zo aardig zijn denk ik.

Ik vind het jammer Bleh123, dat je niet durft uit te komen voor jezelf, ik denk inderdaad dat jij dat meisje bent, til er niet zo zwaar aan, volgende keer gewoon nietmeer doen, niet omdat jij het doet, maar voor de veiligheid van je lieve paard Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:47

vind ik ook

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:11

Riviles schreef:
Fouten kan iedereen maken. Het is een zeer domme fout. Maar als iemand geregeld zulke fouten maakt, dan weet ik niet wat ik zou doen, maar ik zou niet zo aardig zijn denk ik.

Ik vind het jammer Bleh123, dat je niet durft uit te komen voor jezelf, ik denk inderdaad dat jij dat meisje bent, til er niet zo zwaar aan, volgende keer gewoon nietmeer doen, niet omdat jij het doet, maar voor de veiligheid van je lieve paard Lachen




urgh ja.. die indruk krijg ik ook heel sterk....

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:33

de opmerking daarna vin k nog het ergst!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:37

Slofteugel op zich kan best met longeren, maar dan moet hij wel goed gebruikt worden ! En dat werd hij in dit geval dus blijkbaar niet.. dat arme paard !

nic0le007
Berichten: 125
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:21

Jah precies Bleh123 Lijkt er wel verdomd op dat JIJ dat meisje bent maar oke !
Echt zielig voor de pony,laat ze volgende keer maar beter nadenken !

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:24

Ik houd er sowieso helemaal niet van om een paard tussen z'n benen vast te knopen, ik zou als paard zijnde ook gek worden en achterover klappen.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:37

ja, ik gebruik ook nooit een slof ofzo, vink allemaal maar zielig.
m`n uurmeisie(ene ikw te alles, en ken elk paard dat er besaat) dnekt dta ze der paard goe dken rijden, en en gebruikt met longeren ook ene slof enz.
vint het onzin, jong paard, en dan al met slof enz.
alleen maar aan de teugel lopen....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:41

Longeren met slof op zich is niet verkeerd
Mits op de goede manier bevestigd en gebruikt....

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:50

En dat is nu het probleem Richje; winkels verkopen die dingen met de woorden "het doet wonderen voor de houding van je paard" en mensen met geen verstand van slofteugels gaan thuis aan het experimenteren! Pony in de kreukels, met een beetje pech de ruiter ook maar de winkel heeft leuk verkocht. De mensen zouden meer voorgelicht moeten worden over gebruik en met name de gevaren van een slofteugel bij verkeerd gebruik!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:34

Juut schreef:
En dat is nu het probleem Richje; winkels verkopen die dingen met de woorden "het doet wonderen voor de houding van je paard" en mensen met geen verstand van slofteugels gaan thuis aan het experimenteren! Pony in de kreukels, met een beetje pech de ruiter ook maar de winkel heeft leuk verkocht. De mensen zouden meer voorgelicht moeten worden over gebruik en met name de gevaren van een slofteugel bij verkeerd gebruik!


Denk dat het niet alleen de verantwoordelijkheid van de winkel is Als ze het aansmeren ok, maar iemand die compleet op eigen initiatief een slofteugel koopt en het dan verkeerd gebruikt dat kan je de winkel toch niet kwalijk nemen
In de supermarkt wordt je er ook niet voor gewaarschuwd dat je spiritus niet op moet drinken Knipoog

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:53

Oke, dat klopt, maar er staat wel op de verpakking dat het niet handig is spiritus te drinken Knipoog Het klopt dat het niet de verantwoordelijkheid van de winkel is maar mischien kunnen ze daar informeren of de koper er vertand van heeft. Of mischien vanuit de fabriek de do en don't op de verpakking... Ben slechts aan het brainstormen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:31

Zou dan eerder gaan voor een beschrijving vanuit de fabriek.... In een winkel iedereen adviseren is vaak niet haalbaar denk ik.