uitspraak gestolen paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:37

Het gaat dus allemaal onnodig veel langer duren zo. Wel fijn dat je zo'n goede advocaat hebt.
Waar is die man nu eigelijk? Loopt die vrij rond, of zit hij in hechtnis?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:24

Jeetje. Dit had ik echt niet verwacht!
Ik vind het heel knap van je dat je blijft doorzetten!!
Alleen vind ik echt dat er niets klopt van ons rechtssysteem want als dit toch kan gebeuren is er iets goed fout!!
Ik hoop echt voor je dat het allemaal doe komt!
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel geod nieuws krijgt van je advocate!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:44

Ik zou gewoon doorzetten want volgens mij is hij nu al vastgelopen met die andere zaken. En 1200 euro is echt zo laag voor zn mooi paard ingetuigd en beleerd nog wel.Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 17:38

ja jij weet hoe ze eruit ziet,en je kent hem ook gelo0f ik he!
Ik hoop ook dat het goed komt.
Ben vandaag bij mijn advocate geweest en besproken hoe ze het nu wil aanpakken.
Ze gaat nu contact zoeken met zijn advocaat! OK dan!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:16

Alles is al gezegd, dus:
Heel veel sterkte en volhouden he! Eerlijk wint altijd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 21:19

voor degene die het interesseerd,en die de man denken te kennen:
Er staat een foto en een artikel op www.nhd.nl over hem,omdat hij zijn huis uit moet!

Dan moet je wel onder West-Friesland kijken!
Het gaat over de man uit aartswoud!

Hier aub geen namen zetten,anders wordt de topic gesloten! !

Mijn advocaat gaat me volgende week vertellen hoe zehet nu wil gaan aanvechten!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:24

Wat een louche figuur indeed... Scheve mond

Heel veel succes verder, ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt, en ik weet hoe afschuwelijk het is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:30

Gulpje schreef:
Wat een louche figuur indeed... Scheve mond

Heel veel succes verder, ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt, en ik weet hoe afschuwelijk het is.


Dan weet je precies hoe ik me voel Scheve mond

Nou,ja ik blijf maar hopen dat gerechtigheid altijd komt!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:39

Hij ziet er idd behoorlijk eng uit Bloos!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:06

gossie.. wat een typisch verhaal.
maar als die manege het nu wel of niet wqeet, ze kunnen ten alle tijden van heling beschuldigd worden.. en eerlijk gezegd had IK dat wel gedaan, maar ik weet niet op welke voet je met die manege staat.
Ik neem aan dat het recht zal zegevieren, maar das in nederland nog wel eens ver te zoeken... ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.
1 vraagje.. hoe kun je een paard met papieren kopen en er geen papieren bij krijgen? of heeft ie gezegd dat het geen papieren had?
heel veel suc6,

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:11

Wat een figuur zeg! Wel duidelijk is dat deze man nu zichzelf tegenkomt Extreme duivel

Zijn uitzetting is mischien in jouw voordeel..

vindt wel zijn opmerking van 'zijn paard voor de caravan zetten' erg ongepast

Veel success met je rechtzaak! Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 20:13

Gracy schreef:
Wat een figuur zeg! Wel duidelijk is dat deze man nu zichzelf tegenkomt Extreme duivel

Zijn uitzetting is mischien in jouw voordeel..

vindt wel zijn opmerking van 'zijn paard voor de caravan zetten' erg ongepast

Veel success met je rechtzaak! Ach gut


ik hoop dat het idd in mijn voordeel is.

en Klaske: Hij heeft haar verkocht met zeggen dat hij de papieren kwijt geraakt is Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:23

WAT een eikel zeg................ (maar ik val geloof ik in herhaling)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:31

silvana schreef:
ik snap er niet veel van hoor!Als je een fiets koopt of een brommer die gestolen is geweest gaat hij mooi terug naar de oorspronkelijke eigenaar.En hoe zit het met je verkoop papieren ik heb een paard gekocht van mensen die ik ken maar wij hebben wel een verkoopsovereenkomst gemaakt getekent door beide partijen daarna heb ik ze laten chippen voor inderdaad als ze evt.(Ik hoop het nooit) gestolen zou worden.dus moet of jij of je exhuisbaas toch zo'n papier bezitten?Ik hoop in ieder geval dat het voor het paard goed afloopt zo heen en weer gesold te worden.De manege is toch ook in fout want je schreef zelf dat hij er met het paard niet het erf af mocht.Ze zullen toch geweten hebben wat er aan de hand was en dan is wat ze doen heling.Je kan evt. tros opgelicht of ook dat nog erbij halen zeker de publiciteit op zoeken.


Ben het met je eens wat betreft de manege, ok, het paard is verkocht aan de manege waar het al stond en is dus niet verplaatst MAAR.....de manege moet toch geweten hebben dat dit allemaal speelde aangezien het paard daar niet weg mocht, je advocaat had daar toch een verbod op geregeld? Dat gaat naar mijn idee niet zonder medeweten van de manege dus die zouden er wel iets van moeten weten lijkt mij.

Dan nog even voor silvana, als je een fiets of brommer koopt die gestolen is, gaat deze NIET terug naar de oorspronkelijke eigenaar, heel krom rechtssysteem hebben wij hier ik weet het, de fiets of brommer staat dan bij de politie en de oorspronkelijke eigenaar krijgt als eerste de kans om de fiets of brommer terug te KOPEN, wil je dat niet gaat hij in de openbare verkoop........lekker systeem he Verward slaat werkelijk nergens op (ik heb het al 2x aan de hand gehad) Wat ze mij toen vertelde is dat dit is om de koper zijn geld terug te laten krijgen, zij het maar deels, de koper wordt in deze dus ook beschermd. Wellicht dat deze regel ook in deze zaak meespeelt?

Hoe dan ook ik vind het een verschrikkelijke zaak en ik hoop echt dat er recht gesproken zal worden, al dat touwtrekken wordt je zelf ook niet vrolijker van, sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 11:38

T@nj@"]
[quote="silvana schreef:
ik snap er niet veel van hoor!Als je een fiets koopt of een brommer die gestolen is geweest gaat hij mooi terug naar de oorspronkelijke eigenaar.En hoe zit het met je verkoop papieren ik heb een paard gekocht van mensen die ik ken maar wij hebben wel een verkoopsovereenkomst gemaakt getekent door beide partijen daarna heb ik ze laten chippen voor inderdaad als ze evt.(Ik hoop het nooit) gestolen zou worden.dus moet of jij of je exhuisbaas toch zo'n papier bezitten?Ik hoop in ieder geval dat het voor het paard goed afloopt zo heen en weer gesold te worden.De manege is toch ook in fout want je schreef zelf dat hij er met het paard niet het erf af mocht.Ze zullen toch geweten hebben wat er aan de hand was en dan is wat ze doen heling.Je kan evt. tros opgelicht of ook dat nog erbij halen zeker de publiciteit op zoeken.


Ben het met je eens wat betreft de manege, ok, het paard is verkocht aan de manege waar het al stond en is dus niet verplaatst MAAR.....de manege moet toch geweten hebben dat dit allemaal speelde aangezien het paard daar niet weg mocht, je advocaat had daar toch een verbod op geregeld? Dat gaat naar mijn idee niet zonder medeweten van de manege dus die zouden er wel iets van moeten weten lijkt mij.

Dan nog even voor silvana, als je een fiets of brommer koopt die gestolen is, gaat deze NIET terug naar de oorspronkelijke eigenaar, heel krom rechtssysteem hebben wij hier ik weet het, de fiets of brommer staat dan bij de politie en de oorspronkelijke eigenaar krijgt als eerste de kans om de fiets of brommer terug te KOPEN, wil je dat niet gaat hij in de openbare verkoop........lekker systeem he Verward slaat werkelijk nergens op (ik heb het al 2x aan de hand gehad) Wat ze mij toen vertelde is dat dit is om de koper zijn geld terug te laten krijgen, zij het maar deels, de koper wordt in deze dus ook beschermd. Wellicht dat deze regel ook in deze zaak meespeelt?

Hoe dan ook ik vind het een verschrikkelijke zaak en ik hoop echt dat er recht gesproken zal worden, al dat touwtrekken wordt je zelf ook niet vrolijker van, sterkte!
[/quote]

ik raak eraan gewend hoor! Op een gegeven moment kun je het echt een beetje naast je neerleggen. Het is ook nu een zaak voor mijn advocate,maar het blijft wel frustrerend! Scheve mond

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:48

als de manege het nu wel of niet wist.. ze hebben aan heling gedaan. punt. Ik zelf had er wat aan gedaan. je mag geen gestolen goederen kopen, als je het nu weet of niet. erg banketstaaf maar zo werkt het wel

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:52

De manege heeft niet aan heling gedaan, dat deed die man. Het kopen van gestolen goed is geen heling... Het verkopen wel. Als jij volledig ter goeder trouw iets koopt ben in theoretisch gezien niet strafbaar en mag je het gestolen goed houden (als je kunt aantonen dat je ter goeder trouw was, dat je betaald hebt en dat het artikel in je bezit is)...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:25

he bah, wat is dit uit de hand gelopen zeg! ik heb je andere topic hierover al eerder gelezen, deze zag ik vandaag pas.. pffff echt vervelend joh!
Nou, hopen dat alles goed komt.

Succes!!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:28

Pervinco schreef:
De manege heeft niet aan heling gedaan, dat deed die man. Het kopen van gestolen goed is geen heling... Het verkopen wel. Als jij volledig ter goeder trouw iets koopt ben in theoretisch gezien niet strafbaar en mag je het gestolen goed houden (als je kunt aantonen dat je ter goeder trouw was, dat je betaald hebt en dat het artikel in je bezit is)...


Precies, dat bedoelde ik ook met dat fietsen en brommer verhaal, alleen trek ik hier wel in twijfel of de manege echt niets wist van wat er gaande was.........
Maar goed, blijft een ontzettende l*llige zaak, ik zou dit echt niet willen meemaken!

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:24

dat lijkt me vervelend als iemand zegt dat het zijn paard is terwijl het gewoon jou paard is Huilen ik hoop dat je,je paard helemaal gezond terugkrijgt je zult wel behoorlijk boos zijn op die man Ach gut

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:49

Jeetje wat onwijs k*t zeg, is er al iets meer bekend?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 11:34

ik denk persoonlijk dat de manege wel degelijk meer wist hierover,maar dachten zo goedkoop een goed paard te kunnen krijgen. bovendien hadden ze al een lippizaner en zochten er al lange tijd nog een! dus ik heb zo mijn vermoeden!

Mijn advocaat is nu een bodemprocedure begonnen. geen idee wat ze daarmee bedoeld,maar volgens mij wordt dan alles tot de bodem toe uitgezocht. Ze heeft zijn advocaat benaderd of hij nog namens hem getuigt,maar daar is nog geen antwoord op.
Wel moet die vent nu dus alle proceskosten zelf betalen omdat hij onnodige kosten heeft bezorgd.

En Muriel: kwaad ben ik niet eens meer. Ik ben er al aan gewend geraakt. eigenlijk is hij gewoon zielig. hij is gewoon ziek in zijn hoofd! eigenlijk zou hij behandeld moeten worden!