hij draait zijn kont naar me toe en bijt!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nancy13
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 20:25

Ik ben sinds kort op een pony gaan rijden die als ik de stal in ga zijn kont naar mij toe draait dat ik niet snel genoeg naar zijn schouder kan glippen en als ik hem poets of pak bijt hij mij. Help me a.u.b!!!!!
Als je weet wat ik moet doen antwoord dan op mijn berichtje!!!!!!!!!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:27

nancy ga je die zaterdag dat jullie je verjaardag vieren wel rijden?

zo ja vraag dan of je op hem mag kom ik gewoon eerder zal ik hem eens aanpakken...

meppen doet hij maar naar ze soort genootjes niet naar ons.

wat ik zondag al zei je mag best boos worden op hem.
geeft hij een mep dan een mep terug verkopen.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:37

ja wat ik zou zeggen geef een tik op z'n snoet je pony moet zoiets niet doen en dat ie de kont na je toedraait niet langzaam er langs maar meteen doorlopen naar de schouder

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:42

Je moet hem de baas zijn, weens is consequent. Dat heeft die pony zo te lezen wel nodig.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:56

In plat Brabants: skup dr onder en nie te zunig. Dit is een typisch geval van pony die weet dat ie de baas is. Niks zielige pony, schop er maar eens flink onder, een keer goed raak is voldoende, trek schoenen met stalen neuzen aan, dat geeft een betere uitwerking.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:52

Of als je niet in de buurt durft te komen: Een longeerzweep gaat ook goed! Zwiep, pats, omdraaien? braaf! Slaan of bijten? Zwiep, pats!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 04:34

je in stelling is denk ik ook verkeerd; je zegt zelf al "als ik niet snel genoeg bij z'n schouder kan komen". Hoezo?!?!?!?!?!?!?!
Jij bent de baas, als jij naar die schouder toe wil, dan gebeurt dat!

Dat klinkt erger dan ik het bedoel, maar een dominante soortgenoot zou dit ook never nmooit niet pikken van hem! Ik hou er niet van om een paard "te grazen ten nemen" in zijn eigen stal (dat moet imo een veilige plek voor hem zijn), maar in dit geval zou ik dat paard even heel stellig duidelijk maken dat dit soort grappen niet geaccepteerd worden!

(overigens mag ik die brabantse uitspraak wel, grinnik! nieuwe quote onderaan!!!)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:09

Dit heb ik ook wel eens een keer meegemaakt met een veulen, een hengstje die meende dat de box enkel zijn eigendom was.Die probeerde dan ook te meppen en ik moest maken dat ik de box uit kwam. Normaal ben ik vrij soepel maar dit liep echt de spuigaten uit. Heb toen eens een keer een naald meegenomen en op het moment dat hij weer meppen wou hem met een dun naaldje in de kont geprikt. Nou dat gaf een schok en het was afgelopen. Later dacht ik nu zal hij wel altijd bang blijven als de DA hem wil enten, maar nee hoor geen probleem en later werden we de grootste vrienden. Maar ach, eigelijk hou ik dus niet van zulke handelingen maar soms kunnen ze te ver gaan.