Ik heb hersens!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Ik heb hersens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 23:47

Mijn verslag van de dag: het is officieel vastgesteld dat ik hersens heb Haha!

Gisteravond had ik les bij de vereniging, en ik rijd op een paard van iemand anders. Niet een makkelijk paard, die merrie wil nog wel eens wegspringen, of dreigen met steigeren. Eentje waar je dus goed het koppie erbij moet hebben zodra je opsteigt. Ik rijd er al een tijdje op, en voel me er niet onveilig op. Ze is moeilijk, maar dat is dan ook de uitdaging. Ik heb er wel lol in erop te mogen rijden.

In de les was het paard wel druk, maar na een kwartiertje spannend kwam ze mooi los en reed ze keurig rond. Het ging hartstikke goed, los en soepel. Tegen het einde van de les mochten we over grondbalkjes draven. Ik ben geen held met hout, maar een balkje op de grond, dat lukt toch nog wel...

Dat paard wist niet wat ze meemaakte! Die zet met toch af, recht omhoog. Potverdrie, al stond er 1.30m.! Dan ben ik als amateur-dressuur-miepie kansloos - ik vloog er nog een keer 40/50cm. boven, los van het zadel Bloos! Met een smak landde ik weer in het zadel, om vervolgens uit balans op de hals van het dier te eindigen. Volledig kansloos om te blijven zitten, ben ik er af gevallen.

Toen ik weer wakker werd, zat ik op de grond naast de bak, met allerlei clubleden om me heen. Het paard stond allang en breed onder de deken, de les was zo goed als afgelopen. Huh Verward Ik snapte er niets van. Bezorgdkijkende omstanders hadden mijn vriend al gebeld, en ook die stapte de manege binnen. Ze hebben me achteraf verteld dat de merrie was blijven staan na mijn val, en dat ik haar aan de teugel naar de uitgang heb geleid, en tegen haar eigenaar heb gezegd dat ik mij niet zo lekker voelde. ik kan me hier echt niet ene moer van herinneren...

Vriend heeft me naar het ziekenhuis gereden, real life ER experience Nagelbijten / Gniffelen. Daar hebben een aantal zusters geconcludeerd dat ik op de foto moest met nek en schedel, en ze hebben met lampjes in mijn ogen geschenen. Ik had wel pijn in mijn nek, dus ik was wel een beetje ongerust. Het zal je immers maar gebeuren, ik kan me dat helemaal niet veroorloven als ondernemer. Was dit het allemaal wel waard? Wat doe ik toch op die beesten? Vroeg ik er niet zelf om op zo'n mal paard te willen rijden?

Enfin: de fotos waren 100 % in orde, al mijn wervels en botjes nog heel. Gelukkig. Maar omdat ik wel een stukje film mis, en toch ook misselijk was en hoofdpijn had, wisten ze het zeker: [naam verwijderd] heeft een hersenschudding. Een lichte, naar vermoeden van zusters (ik had praatjes? geloof er niets van ).... maar eh: het is nu wel officieel: ik heb hersens!

Vandaag heb ik me heel rustig gedragen, veel geslapen en tv gekeken, even [naam verwijderd] d'r neus geaaid. En ik voel me verrassend goed. oke, k heb een hele stijve nek, en makkelijk hoofdpijn. maar ik ben ook wel eens beroerder van een paard afgekomen. ik heb heel veel geluk gehad.
Dat het gebeurd is lag totaal niet aan het paard. Dit had me met ieder paard kunnen gebeuren; het beest schrok, en ik was niet voorbereid op zo'n sprong. Dit had echt ook kunnen gebeuren met mijn eigen bekende Nefje.... Ik vind het wel heel lief dat de merrie bij me is blijven staan na mijn val; ze had ook oerend hard door de bak kunnen gaan scheuren, wat meer in haar karakter ligt....

Nou, ik ga me weer gedijsd houden. Maar deze officiele constatering wilde ik jullie uiteraard niet onthouden. Het gebeurd immers niet elke dag. Geen zorgen, ik voel me echt hartstikke goed naar omstandigheden.
Groetjes van [naam verwijderd] Clown

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:51

Opzich is de conclusie niet verkeerd, alleen is het niet erg prettig zo..
Ik heb het een tijdje geleden gehad, was van een krukje gevallen en was mijn hele dag kwijt.. Ben een paar uur niet erg aanspreekbaar geweest, gaf ook hele rare antwoorden..
Sterkte ermee.. 1 tip, veel slapen!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:51

Erg leuk geschreven, heb wel even moeten gniffelen Haha! Lijkt me wel apart, om te horen dat je van alles hebt gedaan maar dat je er zelf niets meer van weet. Doe vooral rustig aan, veel beterschap Ach gut

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:55

Ook hier een stiekume grinnik. Arme Dees! Heb het pas ook eens meegemaakt dat mijn tante van de menkar afviel, ook hersenschudding en een deel kwijt. Beterschap!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:55

nou,ik wens je een spoedig herstel,enne,bly voor je dat je hersens hebt.
ik heb die ook!!
jaja,maar wel in mijn broekzak..,ik ben eens op mijn achterste gevallen,en had daardoor een hersen schudding!! Verward

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:57

Heb laatst ook ondekt dat ik ook hersens heb *LOL* M'n eigen paardje heeft me er op gewezen (tja risico van het vak he Schijnheilig )
Wel rustig aan doen de komende tijd hoor, als je te snel weer dingen gaat doen heb je kans dat je nog heel lang last houd van hoofdpijnen. Ik heb een week plat gelegen en nog een week niks mogen doen
Beterschap

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:57

Heel veel beterschap Dees!
En rustig aan he...
(Meid wat ben jij goed weggekomen......maar dat hoor je vast niet voor het eerst Schijnheilig )

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:03

Hihihi, ook wel stiekum een beetje moeten lachen hoor, dat je gewoon nog netjes het paard terug gebracht hebt vindt ik echt apart, lijkt me best vreemd als je dat achteraf hoort.

Maar altijd fijn om te horen dat je hersens hebt....ik ben al zo vaak gevallen en geen enkele keer teken van hersenen Verward Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:52

Je weet het iig nog wel leuk onder woorden te brengen Knipoog
Fijn dat het meevalt, maar rustig aan he! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:54

Jeuumig...dat heb jij hoor!!
Wat een mazzel dat het zo goed afgelopen is, Harry zal zich ook wel kapot geschrokken zijn. En dat je praatjes had in het ziekenhuis, vreemd, ik was er niet bij, maar ik geloof de zusters meteen Haha!
Nou, rustig aandoen en anders maar ff op de pony oefenen Cool
Beterschap!!

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 01:04

heel grappig geschreven Haha! Heb je toch geluk dat je er zo vanaf bent gekomen, dat scheelt weer.
Succes met je hersens, die zul je als ondernemer wel nodig hebben Tong uitsteken

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 01:12

Dees, schrikken zeg!
niet meer doen hoor....maar ga je die merrie nu wel weer verder rijden als je hersens weer tot rust gekomen zijn? Of mag dat niet van vriendlief Knipoog

Beterschap iig!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:26

Joh wat een geluk dat je er goed vanaf gekomen bent!
Heel veel sterkte en eerst maar eens flink opknappen voor je er weer op stapt!
Rustig aan he,en beterschap!
Lundi

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:28

Gefeliciteerd: het is bewezen!!! Haha!

Ikzelf heb niet lang geleden ook een hersenschudding gehad. En ook ik heb het paard zelf terug naar stal gebracht, zelf de dokter gebeld en wel 200 keer gevraagd of ik een asperientje mocht. Kweet er alleen niks meer vanaf. Hoe hard ik het ook probeer te herinneren.
Doe alsjeblieftwel rustig aan een 1,5 week, want je kunt er inderdaad blijvend hoofdpijn aan overhouden.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:33

Jee da's best schrikken zeg. Gelukkig ben je er nog goed vanaf gekomen.
Ik heb zelf een tijdje geleden een keiharde kopstoot van ene paard gehad. Toen had ik een lichte hersenschudding. Ik gaf ook allemala rare antwoorden en wist soms niet meer hoe mijn telefoon werkte.Haha!
Ach ik ben er goed vanaf gekomen. Haha!

Maar idd veel rusten, succes ermee! Ach gut

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:40

Zo kwam mijn moeder vorige zomer thuis, met een kapotte knie en zonder bril en in de war en met de fiets op het pad van de voordeur ipv netjes naar de achtertuin en de schuur. Mijn vader snapte er niks van. Maar hij wist dat ze boekjes aan het bezorgen was geweest in het dorp, dus ging hij kijken welke ze nog moest. Toen kwm hij erachter dat ze er pas eentje gehad kon hebben. Hij heeft haar naar bed gestuurd en is de route van dat ene huis gaan fietsen en toen sprak hij daar de bewoner: die had mijn moeder nog gesproken en daarna was ze weer weggefietst. In die richting ging mijn vader dus ook (was tegen de zon in, 's avonds. Toen zag hij bij een wegversmalling iets glinsteren: dat was mijn moeders bril in twee stukken. Vermoedelijk is ze dus tegen de wegversmalling opgefietst omdat ze die niet goed gezien had door de zon ofzo.
Maandag op mijn vaders werk sprak hij een collega die schijnbaar precies daar woonde waar mijn moeder gevallen was. Het was een enorme klap geweest en haar man (politieagent) was nog naar buiten gegaan. Ze wilde geen hulp, het ging wel, ze woonde vlakbij en liep met de fiets aan de hand weg, vertelde ze.
Maar dat stuk weet mijn moeder echt niet meer. Ze weet nog dat ze bij dat ene huis is geweest en heeft staan praten en daarna was ze dus ineens thuis, zonder dat ze wist hoe en wat.
Die had dan ook wel een zware hersenschudding. Oja, wat betreft dew praatjes die je had in het ziekenhuis: de tweede dag komt de klap nog eens harder aan, dan heb je er waarschijnlijk veel meer last van. Mijn moeder is echt 2 maanden helemaal uit de running geweest en had daarna nog snel last van hoofdpijn en moe enzo.
Sterkte.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:52

Dees, Dees, wat een schrik, ik hoop dat je de hersenen ook gebruikt met het tot rust komen van die hersenen. Rustig aan hoor.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:14

Haha je hebt er wel een leuk verhaal van gemaakt!
Gelukkig is het goed afgelopen en heb je alleen een hersenschudding, waardoor je toch weer tot de ontdekking bent gekomen dat je echt hersens heb!

Veel beterschap! OK dan!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:42

Dat je dankzij je hobby er achter kan komen dat je hersens hebt, is toch mooi meegenomen! Haha!

Ik ben jaren geleden eens van een paard gevallen, met mijn kop zonder cap keihard op het asfalt en ik had dus GEEN hersenschudding... Conclusie: ik heb geen hersens! *LOL*

Maarre; rustig aandoen hoor!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:43

oh jee doe voorzichtig met jezelf he,beterschap!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:25

Niet echt de leukste manier om er achter te komen dat je hersens hebt maar ja het is wel duidelijk nu Haha!

Heb eigenlijk wel een beetje moeten lachen om je verhaal, je hebt het echt heel leuk gebracht

Hopelijk zijn je hersens snel tot rust gekomen en kan je weer knol hobbelen !!!

Beterschap !!! xxxx

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:31

Das niet niks... met een hersenschudding moet je wel oppassen!
Ik had iets vergelijkbaars een dag voor de provinciale keuring met Silly.
Ik herinner me alleen nog dat ik naar Drunen ben geweest om een frontriem te kopen, en daarna was het half 6 's ochtends en was de keuring afgezegd. Ik in paniek, wist niet waar ik was (in mijn eigen bedje Haha! )en iedereen gebeld dat we toch gingen.

Wat was er gebeurd: ik was met Silly gaan wandelen, die schrok van een vrachtwagen die startte. Ze is bovenop me gesprongen! Ik heb bij de staleigenaar binnen gezeten en wartaal uitgeslagen, ben in het ziekenhuis geweest waar ik schijnbaar nog meer onzin uitkraamde (ik? kan het me niet voorstellen Haha! ).
Ik moest van mijn vriend op een briefje schijven wat er gebeurd was, dat vond ik de volgende ochtend weer terug en kon me er niks van herinneren. Vreemd is dat!!

De keuring ging gelukkig goed, al kreeg ik er weinig van mee. Ik heb daarna nog 2 weken op bed gelegen...

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:33

Ik heb met plezier je verhaal zitten lezen alleen de afloop was wat minder gni gni... Wat kan jij leuk schrijven.
Maarja wat wil je MET hersenen.
Doe lekker rustig aan en rust uit want het is niet niks dat je
hersenen door elkaar gegooit zijn.....
Beterschap.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:29

oei er heeft een goed engeltje op je schouder gezeten..
gelukkig is het goed afgelopen met je

beterschap Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:42

Nouja, zijn in ieder geval geen springpaarden daar. Fijn om te weten Haha! .